آیا گوگل از الگوریتم های مختلفی برای هر طاقچه استفاده می کند؟

جان مولر از گوگل به سوال جالبی در مورد اینکه آیا گوگل با سایت‌های دارای جایگاه‌های مختلف متفاوت رفتار می‌کند، پاسخ داد. جان مولر گفت که درست است که الگوریتم گوگل محتوای مختلف را به گونه‌ای متفاوت مدیریت می‌کند، اما اینطور نیست که گوگل با جایگاه‌های مختلف رفتار متفاوتی داشته باشد.

فاکتورهای رتبه بندی خاص

این ایده وجود دارد که فاکتورهای رتبه‌بندی بر اساس بررسی انواع سایت‌هایی که در رتبه‌های برتر قرار دارند، در نقاط مختلف متفاوت است.

به عنوان مثال، مطالعات منتشر شده توسط برخی از سایت‌های ابزار سئو، کیفیت‌های مختلف سایت‌های رتبه‌بندی شده برتر را در یک محدوده مختلف اندازه‌گیری کردند تا مشخص شود که آیا عوامل رتبه‌بندی تأثیر متفاوتی در بسیاری از جایگاه‌های مورد بررسی دارند یا خیر.

جان مولر درباره نحوه برخورد گوگل با سایت های مختلف صحبت می کندبحث جان مولر در مورد الگوریتم های گوگل و نمایه سازی

این مطالعات تفاوت‌هایی را بین انواع محتوا، انواع مختلف کیفیت لینک‌ها و سایر عوامل در بین سایت‌های دارای رتبه برتر شناسایی کردند.

این تحقیق الگوهای واضحی را شناسایی کرد که در برخی از جایگاه‌ها، سایت‌های دارای رتبه برتر محتوای طولانی‌تری دارند یا ویدیوهای بیشتری منتشر می‌کنند.

نتیجه‌گیری این است که در آن جایگاه‌های خاص، گوگل سایت‌هایی را با محتوای بیشتر یا ویدیوهای بیشتر رتبه‌بندی می‌کند.

با این حال، این شباهت ها و الگوها منعکس کننده تعداد کلمات یا ویدیوها نیستند، دلیلی است که گوگل آن سایت ها را در جایگاه های مربوطه خود رتبه بندی می کند.

این الگوها تصادفی هستند یا وجود دارند زیرا نیازهای کاربران محتوا یا محتوای ویدیویی طولانی تری را می طلبد.

این نوع مطالعات برای درک محتوا و روندهای بازاریابی که حوزه های مختلف دنبال می کنند مفید هستند.

اما روندها منعکس نمی شوندعوامل رتبه بندی

آیا گوگل الگوریتم های متفاوتی برای جایگاه های مختلف دارد؟

شخصی که این سوال را می‌پرسد می‌خواست تأیید کند که آیا Google الگوریتم‌های رتبه‌بندی متفاوتی را برای هر جایگاه خاص اعمال می‌کند یا خیر.

آن شخص پرسید:

“آیا این درست است که گوگل الگوریتم های مختلفی برای نمایه سازی و رتبه بندی جایگاه های مختلف دارد؟

ما دو وب سایت از یک نوع داریم و آنها را با همان فرآیند ساخته ایم.

تنها تفاوت این است که این دو سایت دارای جایگاه های متفاوتی هستند و در حال حاضر یکی در حال کار است در حالی که دیگری تمام رتبه بندی را از دست داده است.

این در مورد طاقچه نیست: در مورد نوع محتوا است

جان به این سؤال پاسخ داد و خاطرنشان کرد که جایگاه سایت، همانطور که او آن را درک کرده، تأثیری بر الگوریتم رتبه‌بندی اعمال شده ندارد.

اما او تأیید کرد که با محتوا متفاوت رفتار می شود.

جان مولر پاسخ داد:

“بنابراین، من فکر نمی‌کنم که ما چیز خاصی در رابطه با جایگاه‌های مختلف داشته باشیم.

اما بدیهی است که انواع مختلف محتوا برای نتایج جستجوی ما بسیار مهم است.

و اگر به چیزی شبیه به دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت ما نگاه کنید، ما در مورد مواردی مانند سایت‌های Your Money Your Life صحبت می‌کنیم، جایی که ما کارهایی را انجام می‌دهیم تا کمی الگوریتم‌های حیاتی‌تر درگیر در خزیدن، نمایه‌سازی و رتبه‌بندی شوند.

اما اینطور نیست که شما بگویید… یک مغازه دوچرخه‌فروشی الگوریتم‌های کاملاً متفاوتی با… نمی‌دانم… مثلاً یک فروشگاه کفش.

آنها اساساً هر دو فروشگاه نوع تجارت الکترونیک هستند.”

محتوای با کیفیت بالا و پایین

مولر در ادامه به ارزش ایجاد محتوای منحصر به فرد و ارزشمند پرداخت.

من دیده ام که چگونه برخی ناشران در تلاش برای ایجاد محتوای منحصر به فرد، بر انتشار محتوایی که سرقت ادبی نیست، با کلماتی که منحصر به فرد هستند، تمرکز می کنند.

اما به نظر من، وقتی مولر می‌گوید منحصربه‌فرد، فکر می‌کنم از این کلمه به معنای محتوایی استفاده می‌کند که از سایر صفحاتی که در اینترنت منتشر می‌شوند جداست، زیرا به عنوان مثال، درک آن‌ها آسان‌تر است، داده‌های تحقیقاتی مفیدی دارند. اندازه‌گیری‌هایی دارد که سایت‌های دیگر فراموش می‌کنند منتشر کنند، چنین چیزهایی.

این هم ادامه پاسخ جان:

اما چیزی که شما در این سوال نیز به آن اشاره کردید این است که این سایت‌های جمع‌آوری محتوا هستند و با همان فرآیند ساخته شده‌اند.

و برخی از آنها کار می کنند و برخی از آنها کار نمی کنند.

این به نظر من اینطور است… یک جورهایی مثل… من سایت های شما را نمی شناسم، کمی شبیه سایت های وابسته کم تلاش است، جایی که شما فقط فیدهای محتوا را می گیرید و آنها را منتشر می کنید.

و این همان چیزی است که الگوریتم‌های ما روی آن سرمایه‌گذاری نمی‌شوند تا مطمئن شویم که می‌توانیم همه آن محتوا را بخزیم و فهرست کنیم.

زیرا اساساً این همان محتوایی است که قبلاً در جای دیگری از آنها دیده ایم.

بنابراین از این منظر، اگر فکر می‌کنید که ممکن است برای سایت شما صدق کند، توصیه می‌کنم روی ساخت سایت‌های کمتر و بهبود قابل توجهی آن‌ها تمرکز کنید.

به طوری که فقط جمع آوری مطالب از منابع دیگر نباشد اما در واقع شما چیزی منحصر به فرد و ارزشمند ارائه می دهید به این معنا که اگر بخواهیم وب سایت شما را به درستی ایندکس نکنیم، مردم در اینترنت واقعاً منبعی را که برای آنها ارزش ارائه می کند از دست می دهند.

در حالی که اگر واقعاً اینطور باشد که اگر وب‌سایت شما را ایندکس نمی‌کردیم، مردم فقط به یکی از سایت‌های جمع‌آوری وابسته دیگر می‌رفتند، پس هیچ دلیلی وجود ندارد که ما روی خزیدن و ایندکس کردن سایت شما تمرکز و سرمایه‌گذاری کنیم.

پس این چیزی است که باز هم من وب‌سایت شما را نمی‌شناسم، اما این چیزی است که به جای اینکه «اوه گوگل از دوچرخه‌فروشی‌ها خوشش نمی‌آید، بلکه از فروشگاه‌های کفش خوشش می‌آید»، کمی بیشتر به آن نگاه می‌کنم.

آیا مردم یک سایت را از دست می دهند؟

در نظر گرفتن سناریویی که جان ارائه کرده بود مفید است که در آن اگر گوگل آن سایت را در نتایج جستجو (SERP) رتبه بندی نکند، مردم سایتی را از دست می دهند.

«…شما چیزی منحصر به فرد و ارزشمند ارائه می‌دهید به این معنا که اگر بخواهیم وب‌سایت شما را به درستی ایندکس نکنیم، مردم در اینترنت واقعاً منبعی را از دست می‌دهند که به آنها ارزش می‌دهد».

مردم سایتی را از دست نمی دهند زیرا کلمات استفاده شده با سایت های دیگر متفاوت است و سرقت ادبی ندارد.

اگر سایتی محتوایی را منتشر کند که به نحوی متفاوت باشد که آن را مفیدتر از سایت های دیگر کند، مردم از دست می دهند.

این نوع نگاه به محتوا می تواند برای به روز رسانی محتوای قدیمی که دیگر کارایی ندارد یا برای برنامه ریزی استراتژی محتوای یک وب سایت مفید باشد.

نقل قول

آیا گوگل الگوریتم های متفاوتی برای جایگاه های مختلف دارد؟

ساعت 23:49 دقیقه تماشا کنید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور