آیا نگرانی های کیفیت مانع ساخت مرکز داده می شود؟

سال‌ها گفته می‌شود که «داده‌ها نفت جدید هستند». در حالی که این چرخش عبارت از نظر فنی درست است، در واقعیت، محاسبه آینده واقعی است و اثبات آن در موج عظیم مرکز داده است. ساخت و ساز در سراسر جهان رخ می دهد.

در طول چهار سال گذشته، ظرفیت مرکز داده های فرامقیاس دو برابر شده و تقریباً به آن رسیده است 1000 تسهیلات در پایان سال 2023. علاوه بر این، گروه تحقیقاتی Synergy پیش بینی می کند که ظرفیت مرکز داده دوباره دو برابر خواهد شد در چهار سال آینده در نتیجه، طبق تحقیقات انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های مراکز داده جهانی با نرخ سالانه 18 درصد رشد کند و تا سال 2028 به 200 میلیارد دلار برسد. گروه دل اورو. لیست ادامه دارد.

واضح است که ساخت مرکز داده در میان هجوم طلا است و پیمانکاران در تلاش برای همگام شدن با هیاهو و تقاضای بازار هستند. این زیرساخت حیاتی برای همگام شدن با حجم کاری هوش مصنوعی که به سرعت در حال گسترش است، که پیش بینی می شود نشان دهنده آن باشد، بنیادی است. 25 درصد از سرمایه سالانه مرکز داده تا سال 2028

جای تعجب نیست که شرکت هایی که گسترده ترین ردپای مرکز داده را دارند، ارائه دهندگان پیشرو ابر هستند: آمازون، مایکروسافت و گوگل. این غول‌ها اکنون 60 درصد از کل ظرفیت مرکز داده‌های فرامقیاس را تشکیل می‌دهند و متا، علی‌بابا، تنسنت، اپل و پس از آن قرار دارند. ByteDance.

در یک دوره نسبتاً کوتاه، مراکز داده به یک زیرساخت ضروری تبدیل شده‌اند و کارشناسان صنعت انتظار ندارند این موضوع به این زودی‌ها تغییر کند. سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI اخیراً اظهار داشت: “من فکر می کنم محاسبات ارز آینده خواهد بود. فکر می‌کنم شاید گران‌بهاترین کالا در جهان باشد، و فکر می‌کنم ما باید سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام دهیم تا محاسبات بسیار بیشتری انجام دهیم.»

مربوط:کشف رازهای جذب استعدادهای برتر مرکز داده

فیل در مرکز داده: کیفیت کار ضعیف

رشد سریع ساخت مرکز داده بدون چالش نیست. یادگیری نحوه ساخت این پروژه های پیچیده در مدت زمان نسبتاً کوتاه، از جمله استفاده از استراتژی ساخت مدولار، پیمانکاران عمومی و سازندگان مدولار را تحت فشار زیادی قرار داده است.

ردیابی و پاسخگویی کار در سراسر زنجیره تامین چالش برانگیز است. درخواست‌های برنامه‌ریزی مستلزم تغییراتی در رویه‌ها و روش‌های موجود است، که در رقابت تسلیحاتی مرکز داده‌های کنونی اغلب از سرعت ساخت‌وساز عقب‌نشینی می‌کنند. در نتیجه، مشکلات کیفیت بیشتر از آنچه که باید در زنجیره ارزش ظاهر می شود.

یکی از اجزای حیاتی مراکز داده که باید بررسی شود، سیستم های خنک کننده هوا و مایع است که دما را تحت کنترل نگه می دارد. این سیستم ها به دلیل گرمای بسیار زیاد تولید شده توسط مراکز داده یک ضرورت هستند. هر یک خنک کننده سیستم برای کار کردن به سیستم‌های مکانیکی و لوله‌کشی پیچیده نیاز دارد، اما زمانی که اتصالات پیچ فلنج لوله‌کشی یا اتصالات ساختاری یک ماژول به درستی سفت نشده باشند، نشتی آسان است. این عواقب امنیتی و مالی قابل توجهی دارد.

چالش دیگری که باید به آن بپردازیم، فلاش های قوس هستند. فلاش قوس یا فلاش اور، زمانی اتفاق می‌افتد که یک جریان الکتریکی مسیر مورد نظر خود را ترک کرده و در هوا جریان می‌یابد، یا از یک هادی به هادی دیگر یا به زمین، و باعث ایجاد موج فشار انفجار قوس می‌شود. اینها معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که پایانه‌های الکتریکی به درستی قرار نگیرند، با مشخصات صحیح سفت نشده باشند، یا در طول بازرسی بصری از دست بروند.

قرار گرفتن در معرض فلاش قوس می تواند منجر به صدمات جدی یا حتی مرگ شود. متأسفانه، برآوردها به آن اشاره می کنند 5-10 انفجار فلاش قوس هر روز در تجهیزات الکتریکی در ایالات متحده رخ می دهد. فلاش های قوس یک خطر ایمنی قابل توجه است و به دلیل اینکه در اواخر فرآیند و پس از وارد شدن برق به تاسیسات رخ می دهد، یکی از دلایل اصلی تاخیر در کار مجدد و راه اندازی است.

متوجه موضوعی در اینجا شده اید؟ در این دنیای جدید از رشد بیش از حد، که ارائه محاسبات بیشتر به بازار در سریع ترین زمان ممکن کلیدی است، کیفیت ساخت مرکز داده به درستی اولویت بندی نشده است. در حالی که بازرسی های منظم و بررسی های کنترل کیفیت یک روش استاندارد در طول ساخت مرکز داده است، آنها تا حد زیادی به یک عملکرد واکنشی تبدیل شده اند. آیا این رویکرد سنتی برای کنترل کیفیت و نظارت بر پیشرفت به این اهداف بلندپروازانه ادامه خواهد داد؟

علت اصلی کیفیت ضعیف کار مرکز داده

با متداول‌تر شدن تاخیرهای زمان‌بندی ساخت مرکز داده و افزایش هزینه‌های پروژه، رویکرد فعلی به کیفیت باید تکامل یافته و بهبود یابد تا به سن هوش مصنوعی. کار مجدد، ناشی از کار اشتباه انجام شده، به یکی از عوامل اصلی خطرات ایمنی و تاخیرهای غیرمنتظره در پروژه های ساخت مرکز داده تبدیل شده است. برای بسیاری از شرکت‌ها، کنترل کیفیت (QC) و تضمین کیفیت (QA) به عملکردهای واکنشی تبدیل شده‌اند که پس از اتمام کار، چک‌های نقطه‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این منجر به بسیاری از مسائل می شود که از بین می روند و کارگران همان اشتباهات را تکرار می کنند.

یکی از دلایل اصلی که این ماهیت واکنشی را به کیفیت توضیح می دهد، فقدان منابع QC/QA بوده است. ما به عنوان یک صنعت با یک کمبود شدید کارگر و این به ویژه در میان پرسنل با کیفیت چالش برانگیز بوده است. بسیاری از پروژه ها به سادگی دارای اعضای تیم پروژه QC/QA نیستند که هر مرحله از فرآیند ساخت و ساز را تماشا کنند. حتی اگر پروژه‌های ساختمانی بتوانند افراد کافی برای ایفای این نقش‌ها را پیدا کنند، هزینه نیروی انسانی صرفاً مقرون به صرفه خواهد بود.

به طور خاص، یافتن نیروی کار ماهر با تجربه در زمینه‌های خنک‌کننده مکانیکی، الکتریکی و مایع – که اغلب به عنوان MEP یا مکانیک، برق و لوله‌کشی/لوله‌کشی شناخته می‌شود – چالش برانگیزترین است. بدتر از همه، بسیاری از صاحبان مراکز داده شروع به ساخت مراکز داده در مناطق روستایی جهان کرده‌اند که نزدیک به یک شهر بزرگ نیستند.

متأسفانه، در حالی که این مناطق روستایی بیشتر ممکن است دسترسی بیشتری به منبع تغذیه قابل اعتماد داشته باشند، دسترسی کمتری به کارگران ساختمانی MEP بسیار ماهر دارند. در نتیجه، هم بهره وری و هم کیفیت آسیب می بیند.

برای مبارزه با کمبود کارگر، بسیاری از پروژه ها در حال اجرای «چک لیست دیجیتال» هستند. QC از این چک لیست ها در دستگاه های تلفن همراه برای پاسخ دادن به یک سری سوالات و ثبت شرایط خاصی مانند “هیچ آسیب قابل مشاهده دیده نمی شود” استفاده می کند. در حالی که این روش در گرفتن داده ها به صورت دیجیتالی برای دسترسی آسان در آینده موثر است، کاستی های زیادی دارد.

اولاً، چک لیست‌ها اغلب فقط فرم‌های طولانی هستند که مدت‌ها پس از تکمیل کار، در دفتر تکمیل می‌شوند. این معادل “شل زدن مداد دیجیتالی” برای تکمیل یک کار اجباری است، بدون اینکه کنترل کیفیت واقعی در واقع انجام شود.

علاوه بر این، این فرآیند در شناسایی مشکلات کیفیت واقعی که ممکن است باعث ایجاد دوباره کاری جدی در موقعیت‌ها یا فلاش قوس یا نشتی در سیستم‌های لوله‌کشی شود، کار ضعیفی انجام می‌دهد.

یک رویکرد یکپارچه برای بهبود ساخت مرکز داده

برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد برای آینده محاسباتی، باید در نحوه رویکرد کیفیت در ساخت مرکز داده تجدید نظر کنیم. ما به سیستمی نیاز داریم که بتواند نسل بعدی کارگران ساختمانی را در فرآیند کار ساخت و ساز ضروری هدایت کند تا هر مرحله از یک روند کاری کاملاً واضح باشد.

بعد، داده های دقیق کیفیت کار گرفته می شود در حین فرآیند نصب – نه بعد از آن. سپس، اسناد کنترل کیفیت لازم باید به طور خودکار در زمان تکمیل کار تولید شود.

برای برداشتن کارها یک قدم جلوتر، بسیاری از پیمانکاران پیشرفته حتی از ابزارهای مجهز به بلوتوث برای خودکارسازی فرآیند جمع‌آوری داده‌ها و اطمینان از اینکه مشخصات مناسب، مانند مقادیر گشتاور، به درستی اعمال می‌شوند، استفاده می‌کنند. این اطلاعات جزئی یکی از مؤثرترین روشها برای ایجاد اسناد کنترل کیفیت در حین تکمیل کار است. داده‌هایی که مستقیماً از دستگاه‌ها جمع‌آوری می‌شوند به همان اندازه دقیق هستند – نمی‌توان آن‌ها را اشتباه یا اشتباه تایپ کرد.

علاوه بر این، از آنجایی که این اطلاعات اغلب با موارد منحصر به فرد MEP در برنامه کاری و برنامه زمانی مرتبط است، می توان از آن برای ایجاد شفافیت در زمان واقعی در کیفیت ساخت و مشاهده پیشرفت تا هر جوش، پیچ و مهره و پایانه های الکتریکی برای ساخت مرکز داده استفاده کرد.

استقبال از فناوری برای ساخت مرکز داده نسل بعدی

برای اطمینان از اینکه دو برابر شدن ساخت مرکز داده تا حد امکان کارآمد و ایمن است، چک لیست های کاغذی باید به گذشته تبدیل شوند.

گردش‌های کاری مبتنی بر فناوری می‌تواند همه ذینفعان پروژه – مالک، پیمانکار عمومی، پیمانکاران فرعی – را در یک صفحه با قابلیت مشاهده در زمان واقعی به پیشرفت و کیفیت پروژه برساند.

فرامقیاس‌کنندگان باید برای آینده آماده شوند و آماده باشند تا با استفاده از فناوری‌های اثبات‌شده کیفیت را به‌طور فعال اولویت‌بندی کنند تا از سرمایه‌گذاری‌های 200 میلیارد دلاری خود محافظت کنند. تنها در این صورت است که می توانند به طور مداوم با کیفیت کار بالا و در عین حال سرعت بخشیدن به برنامه های پروژه را اجرا کنند.

متیو کلیمن یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Cumulus Digital Systems است، یک پلتفرم مبتنی بر ابر که امکان کار متصل در ساخت و ساز را فراهم می کند. و ساخت و نویسنده از کار درست انجام شده: استفاده از تفکر سیستمی برای هدایت تحول دیجیتال شما.


Source link