آیا زبان فراگیر به رتبه بندی شما کمک می کند؟ • Yoast

اگر صاحب یک وبلاگ یا کسب و کار هستید، احتمالاً سئو برای شما مهم است. سپس می دانید که گوگل به تجربه کاربری اهمیت زیادی می دهد. اما یک جنبه از تجربه کاربر وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود: زبان فراگیر.

اما چرا باید اهمیت دهید؟

ایجاد محتوای فراگیر برای کاربران و سئوی شما خوب است. از سوی دیگر، اگر از زبانی استفاده می‌کنید که فراگیر نیست، می‌توانید افراد را کنار بگذارید و سوگیری‌های سیستمی را تقویت کنید. بله، درست است؟ به طور خلاصه، کاربران شما قطعاً برای زبان فراگیر ارزش قائل هستند، اما سوال بزرگ این است: آیا گوگل اهمیت می دهد؟

زبان فراگیر چیست؟

قبل از اینکه عمیق‌تر به موضوع بپردازیم، بیایید ببینیم زبان فراگیر به چه معناست. هدف زبان فراگیر استفاده از کلماتی است که بیانگر یا دلالت بر عقاید تحقیرآمیز یا طردکننده نسبت به گروه های به حاشیه رانده ندارند. به عنوان مثال، استفاده از توهین نژادپرستانه یا زن ستیز.

درست مانند دسترسی، زبان فراگیر باعث می شود همه در وب سایت شما احساس خوشایندی داشته باشند. اگر از کلمات غیر فراگیر استفاده می کنید، احتمالا بخشی از مخاطبان خود را حذف خواهید کرد. و در بدترین سناریو، حتی ممکن است به مردم توهین کنید. این البته می تواند باعث شود که آنها به سرعت سایت شما را ترک کنند و دیگر برنگردند که برای سئو و کسب و کار شما مضر است.

چگونه زبان فراگیر می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد؟

همانطور که می دانید، هدف گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه بهترین نتیجه برای جستجوی افراد است. به همین دلیل است که، به استثنای چند مورد، اگر کاربران به سرعت وب‌سایت شما را ترک کنند و هرگز برنگردند، معمولاً عالی نیست – به عنوان مثال، اگر احساس کنند از محتوای شما طرد شده‌اند، فکر می‌کنند این برای آنها مناسب نیست.

پس چرا این بد است؟ خوب، گوگل این الگوهای رفتاری را می بیند و از آنها برای درک اینکه مردم چگونه سایت شما را تجربه می کنند استفاده می کند. اگر تعدادی از افراد به سرعت آن را ترک کنند، ممکن است گوگل فکر کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا نکرده اند. معنی: سایت شما برای درخواستی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید مفید نیست. در نتیجه، رتبه وب سایت شما می تواند کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر محتوای شما به دلیل استفاده از زبان فراگیر برای افراد بیشتری در دسترس باشد، احتمال اینکه افراد پست های شما را به اشتراک بگذارند و به آنها لینک دهند افزایش می یابد. فقط به آن فکر کنید: اگر یک پست خنده دار در مورد “کارهایی که آتش نشان ها انجام می دهند منطقی است“، شما فقط به آتش نشان هایی اشاره می کنید که مرد هستند. این بدان معناست که فقط افرادی که متوجه نبودن جنسیت‌های دیگر نمی‌شوند یا نادیده می‌گیرند، پست شما را به اشتراک می‌گذارند. شاید فکر کنید: پس چی؟ اما شما ممکن است افراد زیادی را کنار بگذارید و تعامل زیادی را از دست بدهید. با این حال، اگر بنویسید “کارهایی که آتش نشان ها انجام می دهند منطقی است“، افراد بیشتری پست شما را خواهند خواند و به اشتراک خواهند گذاشت. بنابراین با استفاده از تجزیه و تحلیل زبان فراگیر ما، محتوای خود را برای افراد بیشتری باز می کنید. که به نوبه خود به این معنی است که افراد بیشتری می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، آن را دوست داشته باشند، با آن درگیر شوند، آن را به اشتراک بگذارند و به آن پیوند دهند. که مشخصا برای سئوی شما عالی است!

گوگل به زبان فراگیر اهمیت می دهد

ما تنها کسانی نیستیم که معتقدیم زبان فراگیر مهم است. بیایید ببینیم گوگل چه می گوید. در وب سایت خود، آنها بیانیه زیر را دارند:همه باید بتوانند به وب دسترسی داشته باشند و از آن لذت ببرند. ما متعهد هستیم که آن را به واقعیت تبدیل کنیم.به عبارت دیگر: گوگل به کاربران خود اهمیت می دهد و آنها نیز به زبان فراگیر اهمیت می دهند. اخیراً آنها همچنین در مورد زبان فراگیر توییت کردند که این را تأیید می کند:

اگر چیزی برای سئو می نویسید […] لطفا مراقب زبان فراگیر باشید. کار زیادی نمی‌طلبد، و ممکن است همیشه آن را به درستی انجام ندهید، اما برای بهتر کردن مسائل نیز قدم‌هایی بردارید.

جان مولر، مدافع جستجو در گوگل

از جمع متمایز شوید

مانند دسترسی، زبان فراگیر به طور گسترده توسط سایر وب سایت ها و کسب و کارها نادیده گرفته می شود. آیا می دانستید که 98 درصد از وب سایت ها در ایالات متحده با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی ساخته نشده اند؟ این مقدار مسخره است!

اگر اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای همه در دسترس است، یک قدم جلوتر از رقبا خواهید بود. به علاوه، این پیام را به مخاطبان شما ارسال می کند که برای آنها ارزش قائل هستید. این می تواند منجر به تبلیغات دهان به دهان عالی شود زیرا شما یکی از معدود افرادی هستید که در واقع بر زبان فراگیر تمرکز می کنید. البته تبلیغات بیشتر می‌تواند منجر به بازدیدکنندگان بیشتر شود که می‌تواند منجر به اشتراک‌گذاری و لایک بیشتر شود و … شما آن را دریافت می‌کنید. ما قویاً معتقدیم که استفاده از زبان فراگیر برای SEO شما عالی است و در واقع می تواند رتبه شما را بهبود بخشد.

تحلیل زبان فراگیر

اینکه چه چیزی فراگیر است و چه چیزی نمی تواند دشوار باشد. به خصوص که زبان مدام در حال تکامل است. همگام شدن با همه تغییرات می تواند بسیار زمان بر باشد، اما ما یک خبر خوب داریم: لازم نیست خودتان بفهمید که چگونه محتوای جامع بنویسید. Yoast SEO اکنون دارای یک تجزیه و تحلیل زبان فراگیر است که توسط زبان شناسان توسعه و نگهداری می شود.

بنابراین، تجزیه و تحلیل چه کاری انجام می دهد؟ این ویژگی جدید مشابه سایر تحلیل‌های ما با ارائه بازخورد بلادرنگ درباره متن خود با استفاده از چراغ‌های راهنمایی کار می‌کند. متن شما را اسکن می کند (و همچنین به زمینه نگاه می کند)، سپس کلمات یا عباراتی را که ممکن است شامل نباشند برجسته می کند. همچنین یک کلمه جایگزین برای استفاده در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین لازم نیست وقت خود را برای جستجوی آن صرف کنید. آسان است، درست است؟

نکته قابل یادآوری! این ویژگی است انتخاب کردن! بنابراین، به طور پیش فرض خاموش خواهد شد. این ویژگی در افزونه رایگان و پریمیوم ما موجود است، درباره تجزیه و تحلیل زبان فراگیر در Yoast SEO بیشتر بخوانید.

در نتیجه

به عنوان یک صاحب کسب و کار، زبان فراگیر ممکن است بخشی از اهداف کسب و کار شما نباشد. به خصوص از نظر سئو. با این حال، زبان فراگیر می تواند تأثیر مثبتی بر سئوی شما و تجربه کاربران شما داشته باشد. کمتر احتمال دارد به کسی توهین کنید، و بیشتر احتمال دارد که همه را شامل شود. در نتیجه، افراد بیشتری احساس مشارکت می کنند، بنابراین محتوای شما بیشتر خوانده می شود و به اشتراک گذاشته می شود. این بدان معناست که مخاطبان شما رشد می کنند، که می تواند رتبه شما را نیز افزایش دهد. به علاوه، شما یک قدم جلوتر از رقابت خواهید بود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور