زمان آوردن تجربه صفحه به جستجوی Google | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

سه شنبه 10 نوامبر 2020

ماه می گذشته، ما اعلام کردیم که سیگنال‌های تجربه صفحه در رتبه‌بندی جستجوی Google گنجانده خواهد شد. این سیگنال‌ها نحوه درک کاربران از تجربه تعامل با یک صفحه وب را اندازه‌گیری می‌کنند و به کار مداوم ما کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که افراد مفیدترین و لذت‌بخش‌ترین تجربیات را از وب دریافت می‌کنند. در چند ماه گذشته، شاهد افزایش متوسط ​​70 درصدی در تعداد کاربرانی بوده‌ایم که با Lighthouse و PageSpeed ​​Insights درگیر شده‌اند، و بسیاری از صاحبان سایت‌ها از Core Web Vitals کنسول جستجو برای شناسایی فرصت‌های بهبود گزارش می‌دهند.

امروز اعلام می‌کنیم که سیگنال‌های تجربه صفحه در رتبه‌بندی در ماه مه ۲۰۲۱ منتشر می‌شوند. سیگنال‌های تجربه صفحه جدید Core Web Vitals را با سیگنال‌های جستجوی موجود ما از جمله سازگاری با تلفن همراه، امنیت HTTPS و دستورالعمل‌های بینابینی مزاحم ترکیب می‌کنند.

این تغییر برای واجد شرایط شدن محتوای غیرAMP برای نمایش در ویژگی داستان‌های برتر تلفن همراه در جستجو نیز در ماه مه 2021 اعمال می‌شود. هر صفحه‌ای که با خط‌مشی‌های محتوای Google News مطابقت داشته باشد، واجد شرایط خواهد بود و ما صفحاتی با تجربه صفحه عالی را در اولویت قرار می‌دهیم. چه با استفاده از AMP یا هر فناوری وب دیگری اجرا شود، همانطور که نتایج را رتبه بندی می کنیم.

علاوه بر به‌روزرسانی‌های زمان‌بندی که در بالا توضیح داده شد، ما قصد داریم یک نشانگر بصری را آزمایش کنیم که صفحاتی را در نتایج جستجو که دارای تجربه صفحه عالی هستند برجسته می‌کند.

ما معتقدیم که ارائه اطلاعات در مورد کیفیت تجربه یک صفحه وب می تواند برای کاربران در انتخاب نتیجه جستجویی که می خواهند از آن بازدید کنند مفید باشد. در نتایج، پیش‌نمایش قطعه یا تصویر به کاربران کمک می‌کند تا بدانند یک صفحه چه اطلاعاتی می‌تواند ارائه دهد. نشانگرهای بصری روی نتایج روش دیگری برای انجام همین کار است، و ما روی یکی کار می کنیم که صفحاتی را شناسایی می کند که تمام معیارهای تجربه صفحه را برآورده کرده اند. ما قصد داریم این را به زودی آزمایش کنیم و در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش، در ماه می 2021 راه اندازی خواهد شد و در ماه های آینده جزئیات بیشتری را در مورد پیشرفت آن به اشتراک خواهیم گذاشت.

ابزارهایی که ناشران برای بهبود تجربه صفحه نیاز دارند

برای آماده شدن برای این تغییرات، ابزارهای مختلفی را منتشر کرده‌ایم که ناشران می‌توانند از آنها برای بهبود تجربه صفحه خود استفاده کنند. اولین قدم این است که صفحات خود را در سطح سایت بررسی کنید تا ببینید کجا برای بهبود وجود دارد. گزارش کنسول جستجو برای Core Web Vitals به شما یک نمای کلی از نحوه عملکرد سایت شما و بررسی عمیق مشکلات می دهد. هنگامی که فرصت‌ها را شناسایی کردید، PageSpeed ​​Insights و Lighthouse می‌توانند به شما در حل مشکلاتی که کشف کرده‌اید تکرار کنید. به web.dev/vitals-tools سر بزنید تا تمام ابزارهایی را که برای شروع به کار نیاز دارید جمع آوری کنید.

علاوه بر این، AMP یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای ناشرانی است که به دنبال دستیابی به نتایج عالی از تجربه صفحه هستند. بر اساس تجزیه و تحلیلی که تیم AMP انجام داده است، اکثر صفحات AMP به تجربیات صفحه عالی دست می یابند. اگر یک ناشر AMP هستید، راهنمای تجربه صفحه AMP را که اخیراً راه اندازی شده است، بررسی کنید، ابزاری تشخیصی که توصیه های عملی را به توسعه دهندگان ارائه می دهد.

ما همچنان از محتوای AMP در جستجوی Google پشتیبانی می کنیم. اگر یک نسخه AMP از محتوای خود را منتشر کنید، جستجوی Google به آن نسخه AMP بهینه‌سازی شده برای حافظه پنهان پیوند می‌دهد تا به بهینه‌سازی تحویل به کاربران کمک کند، درست مانند امروز.

نتیجه

در جستجوی Google ماموریت ما کمک به کاربران برای یافتن مرتبط ترین و با کیفیت ترین سایت ها در وب است. هدف این به‌روزرسانی‌ها برجسته کردن بهترین تجربیات و اطمینان از اینکه کاربران می‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، است. کار ما در حال انجام است، به همین دلیل است که قصد داریم سیگنال های تجربه صفحه بیشتری را در آینده ترکیب کنیم و آنها را به صورت سالانه به روز کنیم. امیدواریم ابزارها و منابعی که ارائه کرده‌ایم، ایجاد وب‌سایت‌های عالی را برای شما آسان‌تر کرده و در نتیجه اکوسیستمی وب بسازید که کاربران دوستش دارند.

اگر سؤال یا بازخوردی دارید، لطفاً از انجمن های راهنمایی ما دیدن کنید یا از طریق آن به ما اطلاع دهید توییتر.