بینش های مرتبط با سئو
فرصتهای رتبهبندی موضوعاتی را فهرست میکند که شما یا URL رقیبتان برای آن رتبهبندی میشوند. موقعیت دقیق رتبه بندی یک وب سایت نیز در نتیجه جستجو نشان داده شده است. علاوه بر این، حجم جستجو برای کلمه کلیدی مربوطه داده میشود، یعنی چند وقت یکبار کاربران یک عبارت جستجوی مربوطه را شروع میکنند. به عنوان اطلاعات بیشتر مرتبط با سئو، CPC (هزینه به ازای هر کلیک در Google Adwords)، شاخص ترافیک (بازدیدهای ارگانیک ماهانه تخمینی) و ارزش ترافیک (ارزش پولی تخمینی بازدیدهای ارگانیک) برای هر کلمه کلیدی ارائه می شود. در صورت لزوم می توان مقادیر اضافی را به صورت دستی اضافه کرد. این به کاربر اجازه میدهد تا از میلیونها مورد بازیابی شده از دادهها برای انتخاب موضوعات استفاده کند و به آن موارد در جلسه توجیهی خود اضافه کند.
فرصت های رتبه بندی در چهار دسته شرح داده می شوند:
- موضوعات رتبه بندی برتر
- موضوعات برد سریع
- موضوعات فصلی
- موضوعات جدید
رتبه های برتر و بردهای سریع
موضوعات رتبه بندی برتر کلمات کلیدی را نشان می دهد که URL برای آنها رتبه بندی می شود. این موضوعات برای بهینهسازی حضور فعلی در موتور جستجو و افزایش آن حضور وجود دارد. موضوعات برد سریع کلمات کلیدی آستانه را نشان می دهد، یعنی آنهایی که وب سایت شما با آنها در آستانه صفحه 1 SERP قرار دارد (موقعیت های 6 تا 20). حتی یک بهینه سازی کوچک می تواند به یک نتیجه قابل توجه در اینجا منجر شود: موقعیت بهتر در موتورهای جستجو. بنابراین “برنده های سریع” فرصتی ایده آل برای بهبود رتبه بندی گوگل نسبتاً آسان و سریع و ایجاد ترافیک بیشتر است.
ارتباط فصلی و رقبا
موضوعاتی که در زمان های خاصی از سال حجم جستجوی بالاتری دارند، تحت عنوان موضوعات فصلی فهرست می شوند، یعنی بیشتر در گوگل یا سایر موتورهای جستجو جستجو می شوند. اینها می توانند موضوعات فصلی واضح باشند، مانند لباس شنا در تابستان یا بازارهای کریسمس در ماه دسامبر. اما همچنین می تواند یک کلمه کلیدی باشد که ویژگی فصلی آن فوراً آشکار نیست. این اطلاعات به تکمیل استراتژی محتوا و دوره های زمانی انتشار کمک می کند. زمانی که تقاضا در بالاترین حد خود است، محتوا را میتوان منتشر کرد و زمانی که تعداد جستوجوها کم است، آن را متوقف کرد – تا زمانی که متن ارائهشده بیشترین حجم جستجوی ممکن را برای کلمه کلیدی داشته باشد. بخش موضوعات جدید موضوعاتی را نشان می دهد که دارای رتبه گوگل برای رقبا هستند، اما دامنه شما برای آنها رتبه بندی نمی کند. در اینجا می توان رقابت محتوای خود را بهبود بخشید.
این داده ها و اطلاعات مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل بر اساس پایگاه داده longtail Searchmetrics Research Cloud است. اینها عموماً در ماه قبل مشخص شده اند.
استخراج فرصتهای رتبهبندی در Briefing Creator یک عملکرد مهم را انجام میدهد: نه تنها به عنوان یک بررسی رتبهبندی برای محتوای شما، بلکه به عنوان ابزاری برای بهبود حضور فعلی وبسایت شما در موتور جستجو نیز عمل میکند. از آنجایی که ارتباط محتوا به یک عامل اصلی در بهینه سازی موتورهای جستجو تبدیل شده است، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند. بنابراین دستیابی به یک رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو دیگر تنها برای متخصصان سئو امکان پذیر نیست.