«بهروزرسانی محتوای مفید» یک بهروزرسانی الگوریتم توسط Google است که به محتوایی پاداش میدهد که تجربه رضایتبخشی به کاربران میدهد. «بهروزرسانی محتوای مفید» سیگنالی است در سراسر سایت که اگر تعداد زیادی مقاله «غیر مفید» تلقی شود، میتواند به دید همه محتوا آسیب برساند.
به منظور کمک به سئوکاران و وبسایتها برای آمادهسازی بهتر برای این بهروزرسانی، تصمیم گرفتیم دستورالعملهایی ایجاد کنیم که ممکن است به سئوکاران و صاحبان سایت کمک کند تا بهروزرسانی محتوای مفید را بهتر هدایت کنند. لطفا توجه داشته باشید که اینها فقط هستند پیش بینی ها. همانطور که بهروزرسانی ادامه مییابد، اطلاعات بیشتری در مورد نوع سایتهایی که این تأثیر دارد و کدام استراتژیها بهتر عمل میکنند، وجود خواهد داشت.
1. از استراتژیهای محتوای مقیاسپذیر واضح خودداری کنید
یکی از بزرگترین نبردهای بین گوگل و سازندگان محتوا، بحث محتوای مقیاسپذیر است. برای سازندگان محتوا، فکر کردن در مورد راههایی برای مقیاس طبیعی ایجاد داراییهای شما بسیار منطقی است. محتوای بیشتر به معنای دارایی های قابل نمایه سازی بیشتر است. این به نوبه خود می تواند فرصت های بیشتری برای ترافیک ارگانیک و در نهایت تبدیل ایجاد کند.
با این حال، ایده محتوای مقیاسپذیر تهدیدی بزرگ برای محصول گوگل است. تصور کنید که نتایج رتبهبندی برتر همگی مقالات ضعیف نوشته شدهای از حوزههای معتبری باشند که توسط نوعی هوش مصنوعی تولید شدهاند. محتوا ممکن است به کاربر در دستیابی به هدف خود کمک نکند، اما اعتبار سایت میتواند به صفحه کمک کند تا در نتایج جستجو ایستادگی کند. نتیجه یک تجربه کاربری ضعیف در جستجوی گوگل خواهد بود و با گذشت زمان ممکن است خطر مهاجرت جستجوگران به پلتفرم های دیگر وجود داشته باشد.
در حالی که بیشتر افراد به این موضوع در چارچوب مقالات اطلاعاتی نوشته شده توسط هوش مصنوعی نگاه می کنند، من فکر می کنم برنامه های کاربردی دیگری از محتوای مقیاس بندی شده نیز وجود دارد که می تواند تحت تأثیر این به روز رسانی قرار گیرد. در فضای تجارت الکترونیک، یک استراتژی که بسیاری از دامنههای قوی استفاده کردهاند این است که اجازه میدهند صفحات جستجوی داخلیشان ایندکس شود. Bed Bath and Beyond میلیون ها جلسه و احتمالاً تعداد زیادی فروش را تنها از این استراتژی ایجاد کرده است.
با این حال، این صفحات همیشه برای کاربران مفیدترین نیستند.
بسته به دسته بندی محصول، این صفحات جستجو اغلب محصولاتی را که واقعاً به موضوع اصلی مرتبط نیستند، بازمی گرداند. به عنوان مثال، رتبه بندی صفحه Bed Bath and Beyond برای «میله های پرده حمام» دارای بسیاری از محصولات قلاب دوش است که برای کاربر نهایی مفید نیستند.
با اعلام این بهروزرسانی، من معتقدم که گوگل به سایتهایی که از استراتژیهای محتوای مقیاسشده استفاده میکنند، یک شلیک هشدار میدهد. در حالی که آنها بارها اعلام کرده اند که محتوای تولید شده به طور خودکار خلاف دستورالعمل های آنها است، این به روز رسانی الگوریتم پیام را دو برابر می کند.
توصیه میکنم از مقیاسگذاری بیش از حد استراتژیهای محتوا دوری کنید. اگر از نوعی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنید، توصیه می کنم از آن به عنوان پیش نویس اولیه استفاده کنید و از کارشناسان خود بخواهید محتوا را بررسی و بازنویسی کنند تا اطمینان حاصل شود که دیدگاه و بینش آنها اضافه شده است. اینها نکات منحصر به فردی هستند که به عملکرد خوب محتوای شما کمک می کنند.
2. محتوای خود را مطابق با ارزش پیشنهادی اصلی خود نگه دارید
رشد سئو در دهه گذشته فوق العاده بوده است. اگر مدتها در این صنعت بودهاید، نمیتوان انکار کرد که سئو بیشتر از سوی بازاریابان ارشد پذیرفته شده است. این منجر به گسترش آژانسها، تیمهای داخلی بزرگتر و بازاریابان بیشتری شده است که جستجو را بهعنوان یک مسیر شغلی مناسب انتخاب میکنند.
در طول این مدت، شرکت ها متوجه شده اند که فرصت های سهم بازار بزرگ را در صنایع خود از دست داده اند. در نتیجه، آنها تیمهایی ایجاد کردهاند، استراتژیهایی ایجاد کردهاند و محتوای جدیدی را برای پر کردن این شکافها اجرا کردهاند. به طور کلی این برای گوگل مثبت بوده است، زیرا محتوای رقابتی تر گزینه های بیشتری را برای ارائه خدمات در جستجو به آنها می دهد و کیفیت محصولشان را بهبود می بخشد.
با این حال، پیامد منفی این سرمایه گذاری ها ظاهر شده است. بر کسی پوشیده نیست که سایتهای بزرگتر و معتبرتر معمولاً رتبهبندی زمانی آسانتری دارند. در امتداد این خط، شرکتها متوجه شدهاند که سایتهایشان چقدر از داراییهای قدرتمندی برخوردار است. این باعث شده است که شرکتها نه تنها شکافهای موجود در صنایع فوری خود را پر کنند، بلکه به بازارهای جدیدی نفوذ کنند که از ابتدا هرگز به آن تعلق نداشتند.
به عنوان مثال، CNET در درجه اول یک سایت خبری فناوری است. با این حال، آنها یک زیر دامنه کامل (coupons.cnet.com) ایجاد کرده اند که صرفاً به جمع آوری معاملات کوپن اختصاص دارد. در حال حاضر، این سایت برای بسیاری از اصطلاحات کوپن مانند “کوپن های خودکار پیشرفته” عملکرد فوق العاده ای دارد.
این هجوم به دنیای کوپن باعث شده است که آنها هر ماه 2.6 میلیون جلسه ارگانیک اضافی را در مدت دو سال به همراه داشته باشند.
در اینجا می توانید قدرت عظیم یک دامنه قوی را در کار مشاهده کنید. در مدت زمان بسیار کوتاهی، علیرغم نداشتن یک سایت مرتبط با موضوع، توانسته اند حجم عظیمی از ترافیک را جمع آوری کنند.
من معتقدم که گوگل در تلاش است تا بیشتر از این قدرت دور شود. حتی در یکی از سوالات آنها به این موضوع اشاره شده است
“آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت می کنید“.
اگر وبسایتها بر اساس جستارهایی رتبهبندی میشوند که مستقیماً به جایگاه یا پیشنهاد ارزش اصلی آنها مرتبط نیستند، ممکن است در طول این بهروزرسانی بیشتر در معرض خطر قرار بگیرند.
در طول بهروزرسانیهای گذشته، حتی شاهد بودهایم که گوگل اقداماتی را برای کاهش این نوع رفتار انجام داده است. Entrepreneur.com مجله و وب سایتی است که به طور سنتی در مورد تجارت و مدیریت می نویسد. با این حال، در برخی مواقع آنها یک بخش حق رای در سایت خود ایجاد کردند که امتیازهای برتر را در دسته های مختلف صنعت جمع می کند. در حالی که می توان این استدلال را مطرح کرد که حق رای دادن ها به تجارت مربوط می شوند، اما در بهترین حالت، این یک رابطه سست است.
به آرامی اما مطمئناً شاهد بوده ایم که این بخش به تدریج از نظر ترافیک ارگانیک به نفع مقامات موضوعی مرتبط تر سقوط می کند.
«بهروزرسانی محتوای مفید» جدید گوگل ممکن است ادامه همین روند باشد. پاداش دادن به سایتهای مرتبط با موضوع و آسیب احتمالی به سایتهایی که به بسیاری از بازارهای مجاور منشعب شدهاند. اگر محتوایی خارج از ارزش پیشنهادی اصلی کسب و کار خود دارید، توصیه میکنم آن را به دقت زیر نظر داشته باشید تا ببینید در طول زمان چگونه در رتبهبندی کار میکند.
3. از مفهوم امتیازات کسب اطلاعات استفاده کنید
یکی از پتنت های مورد علاقه من که توسط مرحوم بیل اسلاوسکی تجزیه و تحلیل شد، مفهوم امتیازات کسب اطلاعات است. در این مقاله، بیل در مورد اینکه چگونه گوگل به دنبال محتوای جدید خالص در مقالات جدید اضافه شده به فهرست است، صحبت می کند:
“امتیاز کسب اطلاعات برای یک سند معین نشان می دهد “اطلاعات اضافی که توسط یک صفحه فراتر از اطلاعات موجود در صفحات دیگر ارائه شده به کاربر ارائه شده است.”
در این حق ثبت اختراع، گوگل در مورد چگونگی جستجوی اطلاعات مشابه در چندین سند و به طور بالقوه به اسنادی که محتوایی را ارائه می دهند که کاربر احتمالاً قبلاً آن را دیده است، پاداش می دهد صحبت می کند.
بنابراین منطقی است که یکی از راههایی که میتوانید محتوای خود را «مفیدتر» کنید، استفاده از این مفهوم در محتوای خودتان است. کجا می توانید دیدگاه هایی را اضافه کنید که در مورد آنها نوشته نشده است؟ آیا داده های منحصر به فردی وجود دارد که بتوانید آنها را استخراج کنید؟ آیا تصاویر و اسکرین شات های سفارشی دارید که هیچ نتیجه دیگری در SERP نداشته باشد؟
سایتی که این کار را به خوبی انجام می دهد Serious Eats است. آنها در مقاله “بهترین ماهیتابه چدنی” خود، تمام محصولات خود را گرم کردند و داده های سفارشی را در اطراف دمای لبه ها و وسط ماهیتابه جمع آوری کردند. سپس آنها همه آن را ترسیم کردند تا تصویری را به آنها ارائه دهند که هیچ کس دیگری در SERP ندارد.
درک این مفهوم می تواند به اطلاع رسانی بهتر استراتژی محتوای خود کمک کند. هنگام نوشتن محتوا، آنچه قبلاً گفته شده را بازنویسی نکنید، زیرا ممکن است برچسب “غیر مفید” شود. درعوض، دیدگاهها، داراییها، دادهها و راههای دیگر را برای دریافت محتوای خود که قبلاً درباره آن نوشته نشده است، شناسایی کنید.
4. محتوای غیر مفید موجود را هرس کنید
بهروزرسانی محتوای مفید Google سیگنالی در سراسر سایت خواهد بود که ارزیابی میکند آیا دامنه شما محتوای «غیر مفید» برای کاربران دارد یا خیر. اگر چنین است، این می تواند به این معنی باشد که حتی دید ارگانیک مقالات واقعا مفید شما آسیب می بیند. منطقی است که یکی از مؤثرترین راههایی که میتوانید برای این بهروزرسانی آماده کنید، شروع به حذف هر محتوایی است که در این طبقهبندی قرار میگیرد.
در اینجا روشی وجود دارد که میتوانید به شما کمک کند تا محتوای نازک یا غیر مفید را شناسایی کنید
- Screaming Frog را باز کنید
- به Google Analytics API و بک لینک API انتخابی خود (Moz/Ahrefs) متصل شوید. این در Configuration > API Access است
- با استفاده از حالت عنکبوتی، سایت خود را خزیدن کنید. در صورت نیاز، توسط یک دایرکتوری خاص فیلتر کنید
- وقتی خزیدن کامل شد به Internal > All بروید و داده ها را صادر کنید
- ورق خود را تمیز کنید تصاویر/JS/CSS را حذف کنید و فقط ستون های «آدرس»، «تعداد کلمات» و ترافیک و داده های بک لینک خود را نگه دارید.
- مرتب سازی به ترتیب صعودی بر اساس تعداد کلمات
- اکنون می توانید این لیست را مرور کنید تا URL هایی را پیدا کنید که معیارهای زیر را دارند:
- تعداد کلمات کم
- ترافیک کم
- معیارهای لینک پایین
- درآمد کم
- این صفحات را به صورت دستی بررسی کنید و مشخص کنید که آیا آنها را برای کاربران نهایی مفید می دانید یا خیر. اگر نه، صفحه را از سایت خود حذف کنید.
اکنون چند نکته برای این فرآیند وجود دارد:
- فقط به این دلیل که تعداد کلمات کم است، به این معنی نیست که محتوا مفید نیست. با این حال، احتمال آن را بیشتر می کند.
- در صورت امکان، به جای حذف، انتشار مطالب را لغو کنید. به این ترتیب، اگر بخواهید، همیشه می توانید آن را بعداً بازیابی کنید.
- همچنین به دنبال محتوایی باشید که به نظر می رسد مرتبط با موضوع نیست.
هرس محتوا راهی است که سئوکاران مدتهاست از آن برای خلاص شدن از شر مقالات بیربط در سایتهای خود برای بهبود رتبه استفاده میکنند. ما در گذشته با استفاده از این استراتژی برای مشتریان، موفقیت هایی را شاهد بوده ایم. این می تواند راهی عالی برای قرار دادن سایت شما در موقعیت خوبی باشد تا تعداد بیشتری از مقالات به عنوان “مفید” ارزیابی شوند.
5. سیگنال های اعتماد را به محتوای بررسی محصول اضافه کنید
یکی دیگر از نبردهای مداوم بین گوگل و سازندگان در حوزه سایت های وابسته بوده است. به طور معمول، اینها وب سایت هایی هستند که از بررسی محصول به عنوان یک استراتژی محتوا استفاده می کنند. یک سازنده نظری می نویسد (بهترین قهوه سازهای 2022) که محصولات مختلف را در یک دسته بندی خاص فهرست می کند. سپس سازنده بر اساس میزان فروش که مقاله به سایت شخص ثالثی مانند آمازون ارجاع می دهد، کمیسیون دریافت می کند. به طور سنتی، مدل سایتهای وابسته این بوده است که سازنده محتوا را حول یک طاقچه بنویسد، برای «بهترین» کلمات کلیدی بهینهسازی کند و سعی کند ترافیک ارگانیک را برای این خردهفروشان شخص ثالث ایجاد کند.
به زبان ساده، گوگل هنوز به سایت های وابسته اعتماد ندارد.
سایت های وابسته ذاتاً توسط کمیسیون هایی که از ارجاعات ترافیک به دست می آورند تشویق می شوند. این بدان معناست که محصولاتی که آنها «توصیه میکنند» به احتمال زیاد AOV بالایی دارند تا درآمدشان را به حداکثر برسانند. همچنین، از آنجایی که این یک استراتژی درآمد غیرفعال است، این سوال وجود دارد که چه تعداد از نویسندگان در این زمینه تخصص واقعی دارند یا در واقع حتی محصولات را به صورت فیزیکی مدیریت می کنند.
بار دیگر، این امر محصول جستجوی گوگل را در معرض خطر قرار می دهد. مطمئناً پتانسیل زیادی برای موتور جستجو برای رتبه بندی سایت ها وجود دارد که آیا نویسنده در مورد محصولی که باید بررسی کند توصیه می کند اما هرگز از هیچ یک از محصولات خود استفاده نکرده است. در عوض، آنها به سادگی محتوایی را که قبلاً نوشته شده است، تغییر کاربری می دهند. شاید آنها حتی محتوای خود را جامع تر می کنند اما چیز جدیدی به گفتگو اضافه نمی کنند.
در چند سال گذشته، شاهد هستیم که Google چندین بهروزرسانی «بازبینی محصول» را در آوریل 2021 و ژوئیه 2022 پیادهسازی کرده است. آنها حتی راهنماییهای گستردهای در مورد اینکه چگونه وبسایتها میتوانند در طول این بهروزرسانیها در موقعیت خوبی قرار بگیرند، ارائه کردهاند. اینها عمدتاً شامل توصیههایی برای نشان دادن این موضوع به Google است که با استفاده از داراییهای سفارشی، استفاده از دادههای محصول و توصیف مزایا/معایب محصولات خاص از محصول استفاده کردهاید.
“به روز رسانی محتوای مفید” ممکن است ادامه سرکوب گوگل در مورد سایت های وابسته باشد. گوگل حتی در یکی از سوالات خود مستقیماً به این اشاره می کند.آیا راهنمایی ما را برای بهروزرسانیهای اصلی و بررسی محصول در نظر میگیرید؟“. سایتهای وابسته در استفاده مجدد از اطلاعاتی که از قبل وجود دارد بدنام هستند و ممکن است در طول این بهروزرسانی در معرض خطر بیشتری قرار بگیرند.
اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
*ضروری