Google Sunsetting Universal Analytics در سال 2023

گوگل در حال آماده شدن برای غروب آفتاب Universal Analytics، که نسخه استاندارد گوگل آنالیتیکس قبل از GA4 بود، در اواسط سال 2023 است.

برای اینکه دقیق باشیم – 1 ژوئیه 2023 تاریخی است که Universal Analytics پردازش داده های جدید را متوقف می کند.

دارایی های Universal Analytics 360 سه ماه دیگر پردازش داده خواهند داشت که در پایان به پایان می رسد 1 اکتبر 2023.

پس از این تاریخ ها، Google Analytics 4 راه حل جدید برای نظارت بر فعالیت وب سایت خواهد بود.

چرا؟

گوگل به دلیل ناتوانی در ارائه، از Universal Analytics خارج می شود کراس پلت فرم بینش

در حالی که GA4، از سوی دیگر، می تواند داده ها را در سراسر وب سایت ها اندازه گیری کند و برنامه ها

Universal Analytics منسوخ شده است

گوگل می گوید مدل Universal Analytics که بر اساس آن ساخته شده است منسوخ شده است:

«Universal Analytics برای نسلی از اندازه‌گیری آنلاین ساخته شد که در وب دسکتاپ، جلسات مستقل و داده‌های قابل مشاهده آسان‌تر از کوکی‌ها لنگر انداخته بود. این روش اندازه گیری به سرعت در حال منسوخ شدن است.

Google Analytics 4 با تکیه نکردن انحصاری به کوکی‌ها و استفاده از مدل داده‌های مبتنی بر رویداد، می‌تواند در چندین پلتفرم عمل کند. این باعث می شود که راه حلی برای آینده بیشتر باشد.

علاوه بر این، گفته می‌شود که GA4 حفاظت از حریم خصوصی بیشتری را ارائه می‌کند، که به طور فزاینده‌ای برای کاربران وب اهمیت دارد:

“این به کسب و کارها کمک می کند تا نیازهای در حال تحول و انتظارات کاربران را با کنترل های جامع تر و دقیق تر برای جمع آوری و استفاده از داده ها برآورده کنند. نکته مهم این است که Google Analytics 4 دیگر آدرس های IP را ذخیره نخواهد کرد. این راه‌حل‌ها و کنترل‌ها به‌ویژه در فضای بین‌المللی حریم خصوصی داده‌های امروزی ضروری هستند، جایی که کاربران به طور فزاینده‌ای انتظار حفاظت از حریم خصوصی و کنترل بیشتری بر داده‌های خود دارند.»

Google Analytics 4 استاندارد جدید است

GA4 برای دستیابی به تعدادی از اهداف کلیدی کسب و کار، مانند افزایش فروش یا نصب برنامه، ایجاد سرنخ، و اتصال تعامل آنلاین و آفلاین با مشتری، طراحی شده است.

در اینجا چندین مورد از مزایای ارائه شده توسط GA4 آورده شده است:

  • بینش در نقاط تماس: با یک مدل اندازه گیری که بر اساس پلتفرم تکه تکه نشده یا در جلسات مستقل سازماندهی نشده است، دید کاملی از چرخه عمر مشتری دریافت کنید.
  • اسناد مبتنی بر داده: اعتبار انتساب را به بیش از آخرین کلیک اختصاص می دهد، و به شما کمک می کند بفهمید که چگونه فعالیت های بازاریابی مختلف به طور جمعی بر تبدیل ها تأثیر می گذارد.
  • داده های با ارزش تر: یادگیری ماشینی بینش‌های پیش‌بینی‌کننده‌ای در مورد رفتار و تبدیل‌های کاربر ایجاد می‌کند، مخاطبان جدیدی از کاربران ایجاد می‌کند که احتمالاً خرید می‌کنند یا از بین می‌روند، و به‌طور خودکار بینش‌های مهم را آشکار می‌کند.
  • داده های عملی تر: یکپارچه‌سازی‌های گسترده با سایر محصولات Google، مانند Google Ads، روی داده‌های ترکیبی وب و برنامه GA4 کار می‌کند و استفاده از اطلاعات آماری Analytics را برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی آسان می‌کند.
  • ساخته شده برای شرکت: ویژگی های فرعی و جمع آوری جدید در Analytics 360 به شما این امکان را می دهد که ساختار ویژگی های Google Analytics 4 خود را برای برآورده کردن نیازهای حاکمیت داده سفارشی کنید.

تقویم های خود را علامت گذاری کنید

تاریخ های زیر را در تقویم خود علامت بزنید:

  • 1 ژوئیه 2023: تمام ویژگی های استاندارد Universal Analytics پردازش بازدیدهای جدید را متوقف خواهند کرد.
  • 1 اکتبر 2023: تمام ویژگی های 360 Universal Analytics پردازش بازدیدهای جدید را متوقف خواهند کرد.

داده‌های پردازش‌شده قبلی در Universal Analytics حداقل تا شش ماه پس از تاریخ‌های بالا در دسترس خواهند بود.


منبع: گوگل

تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور