Google SearchLiaison یک قسمت گیج کننده را در راهنمای سیستم محتوای مفید خود پاک کرد که ظاهراً این امکان را داشت که باعث ایجاد مشکلات ناخواسته برای ناشران بی گناه شود.
سیستم محتوای مفید
سیستم محتوای مفید Google مبتنی بر یک مدل یادگیری ماشینی است که از طبقهبندیکنندهها برای تولید سیگنالی استفاده میکند که سپس توسط سیستم رتبهبندی Google برای حذف محتوای با کیفیت پایین استفاده میشود.
طبقه بندی کننده الگوریتمی در مدل یادگیری ماشینی است که برچسبی را به ورودی اختصاص می دهد. در زمینه سیستم محتوای مفید، مدل یادگیری ماشینی برچسبی را به محتوای وبسایت اختصاص میدهد، که به نوبه خود سیگنالی مانند انگشت شست را تولید میکند.
این سیگنال همچنین وزن دارد، به این معنی که سایتی با محتوای کمی غیرمفید نسبت به سایتی با محتوای غیر مفید زیاد که می تواند باعث کاهش بیشتر شود، امتیاز کمتری دریافت می کند.
سیستم محتوای مفید سیگنالی را تولید میکند که یکی از صدها یا هزاران سیگنال دیگری است که برای رتبهبندی یک سایت استفاده میشود (مانند پیوندها، ارتباط و غیره).
راهنمای گوگل ناخواسته غیرشفاف است
Google دستورالعملهای خود را برای سیستم محتوای مفید در آخرین سیستم محتوای مفید بهروزرسانی کرد تا به وضوح بیشتر این سیگنال کمک کند تا ناشران و سئوکاران بتوانند بفهمند چرا سایتها رتبهبندی را از دست دادهاند.
کلمه “مات” به معنای چیزی است که فاقد شفافیت یا شفافیت است. و متأسفانه بخشی از آن راهنمایی وجود داشت که ناخواسته مبهم و در نتیجه گیج کننده به نظر می رسید.
این قطعه مورد بحث است:
“آیا شما تاریخ صفحات را تغییر می دهید تا زمانی که محتوا تغییر اساسی نکرده باشد، آنها تازه به نظر برسند؟”
هدف آن قسمت برخی از کاربرانی است که سعی میکنند با ایجاد یک تغییر نسبتاً بیاهمیت در محتوا و سپس بهروزرسانی تاریخ انتشار، با الگوریتم تازگی گوگل بازی کنند تا گوگل را فریب دهند تا تصور کند محتوای قدیمی یک صفحه وب تازه منتشر شده است.
اما مشکل این است که بسیاری از افراد به یک صفحه وب باز می گردند و تغییرات جزئی در محتوا ایجاد می کنند:
- رفع اشتباهات تایپی
- کلمه ای را جایگزین یا اضافه کنید تا از نظر گرامری صحیح یا واضح تر شود
- کلمات را تغییر دهید تا محتوا واضح تر شود
بسیاری از تغییرات قانونی اما کوچک وجود دارد که بسیاری از افراد در محتوا ایجاد می کنند.
دستورالعملی که ظاهراً ایجاد تغییرات کوچک را که منجر به تغییر تاریخ میشود، ممنوع میکرد، وضعیتی را ایجاد کرد که یک بهبود کوچک اکنون پتانسیل کمک به ارزیابی منفی توسط سیستم محتوای مفید را داشت.
این دقیقاً همان موضوعی است که در X (توئیتر سابق) پرچم گذاری شده است.
لوک جردن (@lr_jordan) نگرانی معتبر خود را به اشتراک گذاشتند:
«گوگل به اندازه کافی تفاوتهای ظریف را درک نمیکند تا قوانین کلی را وضع کند
این وب سایت ها را به دلیل استفاده از آخرین تاریخ به روز رسانی برای تغییرات «کوچک» مجازات می کند
اما در بازی، یک پچ/بهروزرسانی میتواند به سادگی یک ارتقا باشد که 5 امتیاز هزینه دارد و اکنون 6 قیمت دارد.
و این افزایش ناچیز می تواند تغییرات زیادی در مورد مفید بودن آن ایجاد کند
کاربران می خواهند بدانند که پست به روز است و بنابراین مرتبط است، بنابراین به تاریخ و شماره پچ مراجعه می کنند
یک بهروزرسانی واقعاً ارزشمند ممکن است نیاز به تغییر عدد 6 به 5 و یک شماره پچ از 9.0.1 به 9.0.2 داشته باشد.
اگر تاریخ می گوید که آخرین بار این راهنما 6 ماه پیش به روز شده است، معنی ندارد
بهعلاوه تاریخ (بسیار قدیمی) در نتایج Google نشان داده میشود، بنابراین افراد نیز بسیار کمتر روی آن کلیک میکنند و CTR یکی دیگر از عوامل رتبهبندی است.
البته آنها فقط می توانند وانمود کنند که همه اینها را درک می کنند و بسیار مفید بودن همیشه برنده خواهد بود!»
Google Search Liaison پاسخ داد:
«نه، اگر بهروزرسانیها برای کمک به مردم انجام شوند، این کار را انجام نمیدهیم.
چیزی نیست که ما بگوییم.
در دستورالعمل های ما نیست.»
SearchLiaison درست است، اما به دلیل نامشخص بودن آن قسمت، به نظر میرسد که معنای لوک جردن را بیان میکند.
لوک پیگیری کرد:
بنابراین، برای تأیید، میدانید که آیا تغییر یک کاراکتر در یک مقاله به گونهای طراحی شده است که برای افراد مفید باشد؟»
وجود دارد یک پست اضافی از لوک، همراه با اسکرین شات از قسمت در راهنما:
“زیرا به معنای واقعی کلمه در دستورالعمل های شما آمده است که نباید تاریخ صفحات را در زمانی که محتوا تغییر اساسی نکرده است تغییر دهید.”
Search Liaison پاسخ داد:
“زمینه این سوال این است که آیا کاری برای گوگل انجام می دهید؟
اگر فقط تاریخ را به این دلیل تغییر میدهید که فکر میکنید «این باعث میشود Google فکر کند این جدید است»، احتمالاً با رفتارهای دیگری همسو میشوید که در کل با سیگنالهایی که ما برای شناسایی مفید بودن محتوا استفاده میکنیم، همسو میشوند.
این فقط یک چیز نیست. مستقیم نیست
و اگر کارها را در درجه اول برای گوگل انجام ندهید، مشکلی نیست.”
همسویی با سایر رفتارها
چه Search Liaison ظاهر می شود تاکتیک تغییر تاریخ تنها یکی از بسیاری از تاکتیکهایی است که مدل یادگیری ماشینی برای محاسبه احتمال آماری استفاده از تاکتیکهای SEO برای گوگل به جای انجام کاری برای ایجاد محتوای مفید و مفید در صفحه وب استفاده میکند.
چیزی در مورد آمار وجود دارد که در آن اگر تنها از یک معیار به صورت مجزا استفاده کنید، مدل آماری تصمیمات بدی خواهد گرفت.
به همین دلیل است که در مدل های آماری مرتبط با جستجو به خوبی ثابت شده است که استفاده از چندین سیگنال با هم برای محاسبه احتمال آماری دقیق تر از استفاده از تنها یک سیگنال (متریک) است.
اگر در این زمینه تازه کار هستید، این پی دی اف یک سیستم شناسایی آماری هرزنامه را بررسی کنید که چندین ویژگی مانند معیارهای درون صفحه، خارج از صفحه و معیارهای تعامل کاربر را ترکیب می کند تا به طبقه بندی اینکه آیا یک صفحه وب هرزنامه است یا خیر، برسید.
برای قرار دادن کلمات در پاسخ SearchLiaison نیست، اما به نظر میرسد که آنها به این معنا هستند که انجام تنها یک کار که نشانگر احتمالی مفید نبودن است، برای نامگذاری صفحه وب بهعنوان غیرمفید در زمانی که سیگنالهای منفی دیگری در آن وجود ندارد کافی نیست.
در اینجا چیزی است که SearchLiaison گفت:
«اگر فقط تاریخ را به این دلیل تغییر میدهید که فکر میکنید «این باعث میشود Google فکر کند این جدید است»، احتمالاً با رفتارهای دیگری همسو میشوید که به طور کلی با سیگنالهایی که ما برای شناسایی مفید بودن محتوا استفاده میکنیم همسو میشوند.»
خوب است که SearchLiaison این نکته را روشن کرد زیرا من همچنین احساس کردم که این قسمت بسیار گسترده به نظر می رسد و می تواند منجر به مثبت کاذب شود (زمانی که یک سایت بی گناه به عنوان هرزنامه طبقه بندی می شود).
تصویر برجسته توسط Shutterstock/Merkushev Vasiliy