نکات سئوی مهاجرت به سایت – 5 مرحله برای تغییر مکان سایت

آیا به تغییر نام تجاری و تغییر تصویر خود فکر می کنید؟ یا شرکت شما در شرف ادغام یا خرید است؟

صرف نظر از دلیل، بسیاری از کسب و کارها نیاز دارند تا سایت های خود را در یک نقطه به دامنه های جدید منتقل کنند. اما اگر سال‌ها صرف ایجاد رتبه‌بندی، اعتبار دامنه و ترافیک خود کرده‌اید، از دست دادن همه آن‌ها به خاطر یک URL جدید می‌تواند ترسناک باشد.

خوشبختانه لازم نیست اینطور باشد. با یک برنامه در حال اجرا – و چند تغییر مسیر 301 – می توانید بدون از دست دادن قدرت SEO که برای به دست آوردن آن زحمت کشیده اید، برند خود را تغییر دهید و مکان خود را تغییر دهید.

در این صفحه در پنج مرحله نحوه انجام آن را توضیح خواهیم داد. اگر ترجیح می دهید با یک متخصص صحبت کنید، می توانید با ما تماس بگیرید 888-601-5359.

تحقیقات مستقل از کلاچ، WebFX را نامگذاری کرده است

شرکت برتر سئو در ایالات متحده.

کلاچ شخصا با بیش از 250 مشتری WebFX مصاحبه کرده است تا در مورد تجربه آنها از همکاری با ما صحبت کند.

بررسی های بیشتر کلاچ را بخوانید فلش سمت راست

cta6 img

1. صفحات موجود خود را حسابرسی کنید

قبل از تغییر هر چیزی، باید یک ممیزی کامل از سایت موجود خود انجام دهید. شما باید دقیقاً بدانید که چه محتوایی دارید و معماری سایت شما چگونه تنظیم شده است.

اگر خودتان سایت خود را ایجاد نکرده باشید، ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما ابزارهایی مانند SEO Checker و Ahrefs دریافت تمام اطلاعات مورد نیاز و صادر کردن آنها به صفحات گسترده اکسل را آسان می کنند.

علاوه بر محتوای موجود در سایت خود، باید به لینک های ورودی خود نیز توجه بیشتری داشته باشید. اینها برخی از ارزشمندترین دارایی های شما از نظر سئو هستند، زیرا به موتورهای جستجو نشان می دهند که سایت شما معتبر و قابل اعتماد است.

در واقع، اکثر کارهایی که برای حفظ قدرت سئوی خود انجام می دهید شامل این لینک ها می شود. اکنون فهرستی از مواردی که به سایت شما اشاره می کنند را تهیه کنید و بعداً زمان بسیار آسان تری برای تعیین موفقیت حرکت خود خواهید داشت.

2. محتوای موجود خود را به دامنه جدید خود منتقل کنید

نحوه انتقال محتوا به دامنه جدید

اکنون که دقیقاً می دانید چه چیزی در سایت شما وجود دارد، باید همه آن را به دامنه جدید خود منتقل کنید. و برخلاف آنچه ممکن است به نظر برسد، این در واقع ساده ترین بخش کل فرآیند است.

اگر محتوای یکسانی را نگه می دارید، به سادگی آن را به سرور جدید خود منتقل کنید. و اگر سایت موجود شما سازماندهی نشده باشد، توصیه می کنیم همان ساختار URL را حفظ کنید.

سپس، تست کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند و در سریع ترین زمان ممکن به مرحله بعدی بروید.

نحوه ادغام دو وب سایت در حین برندسازی مجدد

3. تغییر مسیرهای 301 را تنظیم کنید

همانطور که در بالا ذکر کردیم، لینک ها با ارزش ترین بخش قدرت سئوی سایت شما هستند و فقط به این دلیل که دامنه ها را جابجا کرده اید به این معنی نیست که لینک ها را از دست می دهید.

301 تغییر مسیر را از تمام صفحات موجود در دامنه قدیمی خود به صفحات مربوطه در دامنه جدید خود تنظیم کنید. اگر محتوا و ساختار URL یکسانی داشته باشید، مطابقت دقیقی برای همه آنها خواهید داشت.

با این حال، اگر ساختار URL خود را تغییر داده اید، شناسایی مرتبط ترین موارد مطابق برای هر صفحه در سایت قدیمی خود کمی چالش برانگیزتر است زیرا باید صفحات مربوطه را به صورت جداگانه جستجو کنید. همانطور که گفته شد، برای داشتن یک ساختار سازمان یافته و قوی در سایت خود اکنون ارزش وقت شما را دارد، بنابراین می توانید با شروع استفاده از دامنه جدید خود، به سرعت همه چیز را جابجا کنید.

پس از تکمیل تغییر مسیرهای خود، به عقب برگردید و پیوندهای ارزشمندی را که در ممیزی خود شناسایی کرده اید بررسی کنید و مطمئن شوید که همه آنها همچنان به سایت شما اشاره می کنند.

هنگامی که این تغییر مسیرها به درستی تنظیم شوند، تقریباً تمام ارزش پیوند را از سایت قدیمی شما به سایت جدید منتقل می کنند – و در بیشتر موارد، تقریبا همه برای اطمینان از اینکه سایت جدید شما همچنان در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد کافی است.

اما اگر پیوندهای ارزشمندی از سایت‌های با DA بالا که به دامنه قدیمی شما اشاره می‌کنند، داشتید، می‌خواهید آن‌ها را برای مرحله بعدی یادداشت کنید.

4. لیست ها و پیوندها را به روز کنید

اکنون که سایت جدید شما راه‌اندازی شده است، می‌خواهید به سایت‌های دیگر اطلاع دهید که نقل مکان کرده‌اید.

اول از همه، باید به گوگل اطلاع دهید که سایت خود را منتقل کرده اید. می توانید این کار را با ابزار تغییر آدرس در کنسول جستجو انجام دهید.

سپس، می‌توانید نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی خود و همچنین فهرست‌هایی را که در فهرست‌های راهنمای محلی و سایت‌های بررسی دارید، به‌روزرسانی کنید.

از آنجا، ممکن است تصمیم بگیرید به سایت های دیگری که به دامنه قدیمی شما پیوند می دهند دسترسی داشته باشید و از آنها بخواهید پیوندها را به روز کنند. شما در نهایت هیچ کنترلی روی اینکه آیا آنها برای این کار وقت بگذارند یا خیر ندارید، اما حفظ قدرت سئوی محلی شما ضروری است.

5. بر تجزیه و تحلیل خود نظارت کنید

هنگامی که همه این کارها را انجام دادید، سایت شرکت شما باید با موفقیت تغییر برند و تغییر مکان دهد. اما فقط برای حفظ امنیت، توصیه می کنیم برای چند هفته آینده به تجزیه و تحلیل خود توجه بیشتری داشته باشید.

به دنبال روندهای غیرعادی یا کاهش فعالیت ها باشید و سطح ترافیک خود را زیر نظر داشته باشید. اگر بعد از حدود یک ماه به نظر نمی‌رسد چیزی تغییر کرده است، می‌توان فرض کرد که در حالت شفاف هستید.

آیا شرکت شما تغییر نام تجاری یا تغییر مکان دارد؟

تغییر مکان یک سایت می تواند یک فرآیند استرس زا باشد – اما لازم نیست اینطور باشد. در WebFX، ما سال ها تجربه کمک به شرکت ها برای جابجایی سایت های خود بدون از دست دادن قدرت SEO داریم و می توانیم همین کار را برای شما انجام دهیم.

امروز با ما تماس بگیرید تا با یک استراتژیست صحبت کنید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور