6 بهترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای تجارت در سال 2024

امروزه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی زیادی در دسترس بازاریابان هستند و پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنید می‌توانند نقش مهمی در موفقیت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما داشته باشند. عواملی مانند صنعت، مخاطبان و برند شما همگی می توانند بر شبکه ای که استفاده می کنید تأثیر بگذارند.

برای مثال، یک مطب دندانپزشکی که از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند، احتمالاً از انواع مختلفی از رسانه‌های اجتماعی نسبت به ارائه‌دهنده نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) استفاده می‌کند. به همین دلیل ضروری است که نه تنها شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی موجود را بشناسیم، بلکه نحوه عملکرد آنها برای بخش ها، مخاطبان و موارد دیگر را نیز بشناسیم.

ویدیوی ما را تماشا کنید و به خواندن ادامه دهید تا در مورد بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای مشاغل، از جمله پلتفرم شما، بیاموزید! یا زنگ بزن 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد برنامه های رسانه های اجتماعی از WebFX.

راهنمای به

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل

توصیه ها و نکات مستقیم از کارشناسان موضوع ما!

راهنمای رایگان من را دریافت کنید

CTA

1. فیس بوک

تعداد کاربران ماهانه: 2.89 میلیارد

جمعیت شناسی: مردان و زنان، سنین 18 تا 65 سال یا بیشتر

فیس بوک با بیش از دو میلیارد کاربر محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان است. در نتیجه، شما می توانید تقریباً هر کسی را در فیس بوک پیدا کنید، به شرطی که به اینترنت دسترسی داشته باشد. این بدان معنی است که تقریباً همه افراد در پایگاه مشتریان شما یک حساب فیس بوک دارند، به همین دلیل است که این سایت یک سایت رسانه اجتماعی برتر برای مشاغل است.

پلت فرم رسانه های اجتماعی جمعیت شناسی فیس بوک

با چنین جذابیت گسترده ای، بازاریابی فیس بوک به شما این شانس را می دهد که پایگاه مشتری خود را به یک جامعه تبدیل کنید. شما می توانید با ایجاد یک صفحه ساده در فیس بوک، نگاه های پشت صحنه شرکت، معاملات جدید در مورد خدمات خود و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید. ایجاد آن تنها چند دقیقه طول می‌کشد، و پس از آپلود تعدادی عکس، می‌توانید برای دنبال‌کنندگان با کاربران فیس‌بوک تماس بگیرید.

عکس‌ها، مسابقه‌ها، پرسش‌ها، ویدئوها و سایر پست‌های کوتاه به‌طور استثنایی در فیس‌بوک کار می‌کنند. همچنین می‌توانید از به‌روزرسانی‌های متنی برای مطلع نگه داشتن دنبال‌کنندگان خود استفاده کنید، اما عملکرد آنها به خوبی عکس‌ها یا ویدیوهای شما نخواهد بود. و همیشه می توانید از فیس بوک خود برای تبلیغ محتوای جدیدی که برای جذب بازدیدکنندگان به سایت خود ایجاد کرده اید، استفاده کنید.

2. توییتر

تعداد کاربران ماهانه: 4.48 میلیارد

جمعیت شناسی: مردان و زنان، سنین 18-49

توییتر به کاربران خود جریان ثابتی از اطلاعات و محتوای جدید را از سراسر اینترنت ارائه می دهد. هر ماه میلیون ها کاربر درگیر دارد و عملاً هر برندی در جهان حسابی برای به روز رسانی مشتریان خود دارد. این شبکه اجتماعی برای مشاغل ممکن است مخاطبان گسترده ای مانند فیس بوک نداشته باشد، اما به راحتی یکی از در دسترس ترین شبکه های روی کره زمین است.

پلت فرم رسانه های اجتماعی توییتر جمعیت شناسی

با این حال، توییتر به طور معروف کاربران خود را به پیام هایی با 280 کاراکتر یا کمتر محدود می کند.

این بدان معناست که شما باید در یک توییت مختصر، جالب و آموزنده باشید و این کار آسانی نیست.

اما وقتی این کار را به درستی انجام دهید، مردم می‌توانند مطالبی را که نوشته‌اید مورد علاقه یا بازتوییت کنند تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید – که می‌تواند محتوای شما را ویروسی کند. یک شرکت روباتیک که از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کند، می تواند برای مثال با ربات های رقصنده، محتوایی شبیه به Boston Dynamics ایجاد کند.

در حالی که این نوع محتوا باعث فروش فوری نخواهد شد، اما باعث آگاهی از برند خواهد شد.

3. اینستاگرام

تعداد کاربران ماهانه: 1+ میلیارد

جمعیت شناسی: مردان و زنان، 18 تا 64 سال

اینستاگرام یکی از جوان‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود در جهان است که اکثر کاربران آن زیر 25 سال دارند. این باعث می‌شود که این شبکه اجتماعی عالی برای برندها یا شرکت‌هایی باشد که جمعیت‌های جوان و باحال را هدف قرار می‌دهند. عکس‌ها و ویدیوهای کوتاه با مقدار متن کم در اینستاگرام بسیار خوب عمل می‌کنند و همچنین با حساب‌های فیسبوک و توییتر شما یکپارچه می‌شوند، بنابراین می‌توانید از عکس‌های مشابه در چندین پلتفرم استفاده کنید.

جمعیت شناسی اینستاگرام پلت فرم رسانه های اجتماعی

اینستاگرام تمایل دارد در مناطق شهری دنبال‌کنندگان بیشتری داشته باشد، به این معنی که شرکت‌هایی که روی مد یا فناوری دیجیتال تمرکز می‌کنند معمولا بهتر از شرکت‌هایی که روی کشاورزی یا خانه‌سازی متمرکز هستند، عمل می‌کنند. اگرچه این بدان معنا نیست که اگر یک شرکت جوان و مد روز نباشید، باز هم نمی‌توانید موفقیت کسب کنید – فقط باید در عکس‌هایی که می‌گیرید کمی خلاق‌تر باشید.

یک آژانس رسانه های اجتماعی می تواند به شما در این چالش کمک کند و به شما کمک کند تا از این سایت رسانه اجتماعی برای کسب و کارها نهایت استفاده را ببرید.

اینستاگرام در مقابل پینترست را کاوش کنید

4. پینترست

تعداد کاربران ماهانه: 450+ میلیون

جمعیت شناسی: زنان، سنین 18-64

Pinterest مکانی برای اشتراک‌گذاری (یا “پین کردن”) محتوای بصری مختلف است تا افراد دیگر بتوانند آن را ببینند. این می تواند شامل همه چیز از روسری گرفته تا اینفوگرافیک باشد، به این معنی که عملاً هر شرکتی می تواند حداقل بخشی از جایگاه خود را در این شبکه اجتماعی پیدا کند. این یکی از بهترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ محتوای بصری جدیدی است که ایجاد می‌کنید، به‌خصوص اگر به‌طور مرتب از تابلوها نگهداری می‌کنید.

پلت فرم رسانه های اجتماعی پینترست جمعیت شناسی

از برخی جادوهای طراحی گرافیکی برای ایجاد آمار یا سایر مطالب جالب و همیشه سبز استفاده کنید که همچنان پین می‌شوند و در طول زمان آگاهی برند شما را افزایش می‌دهند. این به ویژه در صورتی مفید است که شرکت شما محصول یا خدماتی را به طور خاص برای زنان ارائه دهد – از نظر آماری، حدود 85٪ از پایگاه کاربران Pinterest زن هستند.

و اگر این کار را نکنید، همچنان می‌توانید پینترست را برای شما کار کند. هر ماه چند صد میلیون کاربر دارد، و برخی از آنها مطمئناً به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند می شوند.

5. لینکدین

تعداد کاربران ماهانه: 310+ میلیون

جمعیت شناسی: مردان و زنان، 25 تا 64 سال

از نظر حرفه ای بودن، هیچ شبکه اجتماعی نمی تواند لینکدین را شکست دهد. این یک جامعه پر رونق از کارگران و صاحبان مشاغل است که در سطح حرفه ای به اشتراک می گذارند و با هم ارتباط برقرار می کنند و آن را بسیار رسمی تر از سایر پلت فرم های رسانه های اجتماعی می کند. به همین دلیل، کاربران آن تمایل دارند به محتوای B2B بهتر از B2C پاسخ دهند.

پلت فرم رسانه های اجتماعی لینکدین در جمعیت شناسی

به طور کلی، این بدان معناست که شرکت‌هایی که به‌عنوان مشتری به دنبال کسب‌وکار هستند، نسبت به شرکت‌هایی که مستقیماً برای مصرف‌کنندگان بازاریابی می‌کنند، موفقیت بیشتری خواهند داشت. تصمیم گیرندگان و تأثیرگذاران در سراسر لینکدین حضور دارند و اگر بتوانید نام تجاری و پیام خود را به آنها برسانید، می توانید فروش دیگری داشته باشید.

6. یوتیوب

تعداد کاربران ماهانه: 2+ میلیارد

جمعیت شناسی: مردان و زنان، سنین 18 تا 65 سال و بالاتر

یوتیوب از آنجایی که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند (این دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان پس از گوگل است) در مورد محتوا به نوعی جاگیر است. کمدی و موسیقی هر دو در یوتیوب خوب عمل می کنند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از این پلتفرم رسانه اجتماعی برای تجارت خود استفاده کنید.

در واقع درست برعکس است.

پلتفرم رسانه های اجتماعی جمعیت شناسی یوتیوب

بررسی محصول، ویدیوهای آموزشی و انواع محتوای مشابه در YouTube بسیار خوب عمل می کنند، به خصوص زمانی که بخشی از بازار هدف خود را آموزش می دهید. به علاوه، هنگامی که یک ویدیو بسازید، در نتایج جستجوی گوگل و یوتیوب نشان داده می شود و می توانید آن را در سایر حساب های اجتماعی خود تبلیغ کنید. وقتی مشتریان شما می خواهند یاد بگیرند، به سادگی نمی توانید YouTube را شکست دهید.

راهنمای به

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل

توصیه ها و نکات مستقیم از کارشناسان موضوع ما!

راهنمای رایگان من را دریافت کنید

CTA

از بهترین پلت فرم رسانه های اجتماعی (و آژانس) برای کسب و کار خود استفاده کنید

در WebFX، ما یک تیم کامل از متخصصان رسانه های اجتماعی داریم که می دانند چگونه از فیس بوک، توییتر، پینترست، لینکدین و غیره بیشترین بهره را ببرند. ما دائماً در مورد آخرین روندها و بهترین شیوه ها در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی به روز هستیم و هر روز تلاش خواهیم کرد تا نتایجی را که می خواهید ببینید به شما ارائه دهیم.

با قدرت رسانه های اجتماعی در کنار شما، کسب و کار شما می تواند مانند قبل رشد کند!

آیا آماده اید تا مشتریان بیشتری را از طریق بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها جذب کنید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید تا یک استراتژی برای کسب و کار شما ارائه دهیم!

WebFX یک شریک اعتماد کسب و کار است.

از HydroWorx بشنوید که a 236% افزایش جلسات ارگانیک با خدمات WebFX.

گواهی ویدیویی را تماشا کنید فلش سمت راست

تصویر کوچک ویدیو