به‌روزرسانی‌هایی درباره نحوه کسب درآمد ناشران با AdSense

بیست سال پیش، Google AdSense را ساختیم تا به ناشران در هر اندازه کمک کنیم تا از وب سایت های خود درآمد کسب کنند. شبکه تبلیغاتی با استفاده آسان ما، تبلیغات دیجیتالی را ساده کرد و ناشران را با تبلیغ‌کنندگان در سراسر جهان به منظور فروش فضای تبلیغاتی خود متصل کرد. و اکنون، هر سال، میلیاردها دلار به شرکای ناشر در شبکه تبلیغاتی خود پرداخت می کنیم. این به سازندگان محتوا اجازه می دهد تا زمان بیشتری را صرف انجام کاری کنند که به بهترین نحو انجام می دهند: ایجاد محتوای عالی.

همانطور که صنعت تبلیغات تکامل یافته است، گزینه های کسب درآمد نیز در دسترس ناشران قرار گرفته است. امروزه صاحبان وب‌سایت‌ها از ترکیبی از فروش مستقیم، شبکه‌های تبلیغاتی و پلتفرم‌های سمت فروش برای فروش فضای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند که اغلب از چندین فناوری به طور همزمان استفاده می‌کنند.

به همین دلیل است که ما دو تغییر ایجاد می‌کنیم: به‌روزرسانی ساختار سهم درآمد AdSense و حرکت به سمت پرداخت به ناشران براساس نمایش. این تغییرات راهی ثابت برای ناشران برای مقایسه هزینه‌های متفاوت در بین فناوری‌های مختلفی که برای کسب درآمد استفاده می‌کنند، فراهم می‌کند و حتی شفافیت بیشتری را در فرآیند خرید رسانه ارائه می‌کند.

بر اساس آزمایش‌های ما، انتظار نداریم ناشران تغییری در درآمد خود در نتیجه این به‌روزرسانی‌ها ببینند.

به روز رسانی ساختار سهم درآمد AdSense

برای سال‌ها، AdSense در مورد هزینه‌ای که ما برای خدمات خود دریافت می‌کنیم شفاف بوده است، که با نرخ‌های صنعت سازگار است. وقتی ناشران استفاده از AdSense را برای کسب درآمد از محتوای خود انتخاب کردند، 68٪ از درآمد را حفظ کردند.

قبلاً، شبکه Google AdSense هزینه‌ها را در یک تراکنش پردازش می‌کرد. ما اکنون سهم درآمد AdSense را به نرخ های جداگانه برای سمت خرید و فروش تقسیم می کنیم. برای نمایش تبلیغات با AdSense برای محتوا، ناشران 80٪ از درآمد را پس از دریافت هزینه توسط پلتفرم تبلیغ‌کننده دریافت می‌کنند، خواه پلتفرم‌های طرف خرید Google یا شخص ثالث باشد.

به عنوان مثال، هنگامی که Google Ads تبلیغات نمایشی را در AdSense خریداری می کند، Google Ads به طور متوسط ​​15٪ از هزینه تبلیغ کننده را حفظ می کند. تغییراتی وجود دارد زیرا Google Ads کارمزد ثابتی برای هر بار نمایش دریافت نمی‌کند، زیرا بسیاری از تبلیغ‌کنندگان بر اساس اقدامات کاربر، مانند کلیک یا تبدیل، پرداخت را انتخاب می‌کنند. به طور کلی، ناشران همچنان حدود 68 درصد از درآمد را حفظ خواهند کرد.

وقتی تبلیغ‌کنندگان از یک پلت‌فرم شخص ثالث برای خرید تبلیغات نمایشی در AdSense استفاده می‌کنند، ناشران ۸۰٪ از درآمد را پس از پرداخت هزینه‌های پلتفرم شخص ثالث حفظ می‌کنند. Google هزینه‌هایی را که این پلتفرم‌های شخص ثالث از تبلیغ‌کنندگان می‌گیرند یا نحوه محاسبه آن‌ها را کنترل نمی‌کند یا نمی‌داند.