GA4 و تابستان به روز رسانی

مقدمه

تابستان 2023 تقریباً به پایان رسیده است. وقت آن رسیده است که مردم ضد آفتاب را با اسپری حشرات، لباس های شنا با ژاکت های سبک، و شاید زمان خوبی برای شروع صرفه جویی در صورتحساب AC عوض کنند.

تابستان امسال نیز زمان شلوغی برای GA4 بوده است. حتی قبل از راه اندازی رسمی در 1 ژوئیه، گوگل مشغول ارائه برخی به روز رسانی های حیاتی برای ابزار جدید تجزیه و تحلیل بود.

در این وبلاگ، تابستان به‌روزرسانی‌ها را خلاصه می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید از آنها استفاده کنید.

مجموعه اهداف تجاری

تاریخ انتشار

1 ژوئن

چیست؟

اهداف کسب و کار برای بسیاری یک شگفتی کوچک بود و زمانی که کاربران یک ویژگی جدید GA4 ایجاد کردند، به مجموعه پیش فرض تبدیل شدند.

در حالی که اهداف کسب و کار چیز جدیدی را روی میز به ارمغان نمی آورد، گزارش های منظمی را که به طور مرتب در داشبورد GA4 خود می بینید، سازماندهی مجدد می کند.

بسیاری از کاربران با گزارش‌های کسب، رویدادها و کسب درآمد استاندارد آشنا بودند. اهداف کسب‌وکار آن گزارش‌ها را در نظر گرفتند و آن‌ها را به زبانی بیشتر به سبک «تجاری» قرار دادند.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

درست مانند بخش گزارش های معمولی، به جز با کلمات جالب و شیرین تجاری. در اینجا تفکیک است:

  • سرنخ ایجاد کنید
    • مخاطبان
    • جذب کاربر
    • کسب ترافیک
    • صفحه فرود
  • فروش آنلاین را هدایت کنید
    • خریدهای تجارت الکترونیک
    • تبلیغات
    • سفر خرید کاربر
  • افزایش آگاهی از برند
    • جزئیات دموگرافیک
    • صفحات و صفحه نمایش
  • رفتار کاربر را بررسی کنید
    • مناسبت ها
    • تبدیل ها
    • صفحات و صفحه نمایش

می توانید آن را نگه دارید، پشت سر هم اجرا کنید یا آن را حذف کنید.

شخصاً فکر می کنم که باعث می شود داشبورد به هم ریخته به نظر برسد.

برای حذف آن، به کتابخانه بروید و کارت اهداف تجاری را پیدا کنید. سه دکمه عمودی را فشار دهید و unpublish را بزنید. Voila، به حالت عادی بازگشت.

لغو انتشار بخش

ابعاد جدید

تاریخ انتشار

5 ژوئن

چیست؟

پنج بعد جدید و یک متریک جدید اضافه شد.

ابعاد:

  • کشور
  • اصطلاح دستی (اصطلاح UTM)
  • اطلاعات دستگاه موبایل
  • دقیقه
  • جدید در مقابل بازگشت

متریک:

احتمالاً قابل توجه ترین چیز در اینجا اضافه کردن مدت زمان جلسه بود. یک عنصر اصلی در گزارش های Universal Analytics، کاربران اکنون می توانند مدت زمان جلسه را پیگیری کنند.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

در اینجا چیز خاصی برای ذکر نیست. اگر این ابعاد و معیارها برای شما مهم هستند، به سرعت ادامه دهید!

توصیه کنسول جستجوی جدید

تاریخ انتشار

9 ژوئن

چیست؟

اگر GA4 متوجه شود که حساب‌های GA4 و GSC شما مرتبط نیستند، اعلانی ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید آنها را پیوند دهید. با دنبال کردن دستورالعمل‌ها، می‌توانید یک ابزار حیاتی برای عملکرد ارگانیک را پیوند دهید.

پس از انجام این کار، مطمئن شوید که گزارش GSC خود را منتشر کرده اید تا بتواند در داشبورد GA4 شما ظاهر شود.

اتصال gsc به ga4

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

اگر اطلاعیه را ندارید، قبلاً این کار را انجام داده اید. اگر می خواهید آن را پیوند دهید، راحت باشید. حدود 25 ثانیه طول می کشد تا انجام شود.

بهبودهایی در استفاده مجدد از برچسب های analytics.js برای ویژگی های GA4

تاریخ انتشار

14 ژوئن

چیست؟

هنگامی که برای اولین بار ویژگی GA4 خود را راه اندازی کردید، احتمالاً فقط از تگ analytics.js موجود خود برای ارسال داده ها به ویژگی GA4 خود استفاده کرده اید.

با این حال، این برچسب ردیابی مواردی مانند تجارت الکترونیکی پیشرفته، ابعاد سفارشی و معیارهای سفارشی را ارائه نمی‌دهد. اکنون، این تگ می‌تواند آن موارد را از بین ببرد.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

اگر به دارایی GA4 خود توجه زیادی داشته اید، ممکن است متوجه شده باشید که برخی از ابعاد یا معیارهای اضافی در این مدت در حساب شما ظاهر می شود.

اگر هنوز از آن استفاده نکرده اید، گوگل ارائه می دهد چند دستورالعمل طولانی در پیکربندی تگ برای ارسال اطلاعات اضافی به ویژگی GA4 شما.

اگر قبلاً حساب GA4 خود را راه‌اندازی کرده‌اید، احتمالاً نگران چنین مشکلی نخواهید بود. با این حال، باید مطمئن شوید که رویدادها را در سراسر سایت خود ردیابی نمی کنید.

می توانید این کار را با وارد شدن به حالت پیش نمایش GTM و پیمایش در سرتاسر سایت خود برای بررسی ردیابی رویداد مضاعف انجام دهید.

ادغام GA4 با AdSense

تاریخ انتشار

15 ژوئن

چیست؟

GA4 قبلاً تعدادی پیوند محصول در بخش مدیریت موجود بود. این به سادگی یکی دیگر را اضافه کرد.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

برای برخی از محصولات، می توانید از طریق داشبورد GA4 به آنها پیوند دهید. برای AdSense، باید از داشبورد آنها عبور کنید. اینجا هستند دستورالعمل ها در مورد چگونگی انجام این کار

به روز رسانی برای اعتبار تبدیل

تاریخ انتشار

20 ژوئن

چیست؟

این به‌روزرسانی Google Ads به شما امکان می‌دهد تنظیمات ارجاع خود را در GA4 یا Google Ads تغییر دهید. برای انجام این کار، باید حساب Google Ads خود را به حساب GA4 خود پیوند دهید.

اگر از Google Ads استفاده نمی‌کنید، لازم نیست نگران این به‌روزرسانی باشید.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

تبدیل‌های GA4 را می‌توان به Google Ads پیوند داد و وارد کرد. با این تبدیل‌ها، می‌توانید انتخاب کنید که از طریق کانال‌های دیگر اعتبار دریافت کنند یا خیر.

در اینجا دو گزینه وجود دارد:

  • کانال‌های پولی Google: فقط کانال‌های پولی Google می‌توانند برای تبدیل اعتبار دریافت کنند.
  • کانال‌های پولی و ارگانیک: به این معنی که تبدیل‌ها را می‌توان به کانال‌های پولی یا ارگانیک نسبت داد، اما فقط تبدیل‌های پولی در داشبورد Google Ads شما نشان داده می‌شوند.

با تمرکز تبدیل خود بر روی کانال‌های پولی Google، می‌توانید بازده کمپین‌های خاصی را بررسی کنید و هزینه و عملکرد تبلیغات خود را بهتر درک کنید.

Audience Export API

تاریخ انتشار

26 ژوئن

چیست؟

این API به شما امکان می دهد شناسه کاربری و شناسه دستگاه را صادر کنید، در حالی که کاربران قبلاً با چنین گزینه ای محدود بودند.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

این یکی از نظر توسعه دهندگان بسیار سنگین است، می توانید آن را پیدا کنید دستورالعمل های طولانی اینجا.

توصیه تبدیل واردات

تاریخ انتشار

28 ژوئن

چیست؟

یک توصیه جدید ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید تبدیل‌های GA4 خود را به Google Ads وارد کنید.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

اگر این کار را نکرده باشید، اعلان را خواهید دید. اگر قبلاً این کار را انجام داده اید، این کار را نمی کنید. رمان زیبایی است، درست است؟

معیارها و تبدیل های جدید تجارت الکترونیک

تاریخ انتشار

20 ژوئیه 2023

چیست؟

این یک به روز رسانی بزرگ برای کسانی بود که دارای سایت های تجارت الکترونیک هستند. گوگل در نهایت تعدادی از معیارها و ابعاد را اضافه کرد که می توانند در سازنده گزارش سفارشی شما استفاده شوند.

را لیست بسیار طولانی است، اما برخی از بزرگترین به روز رسانی ها عبارتند از:

  • نام آیتم
  • درآمد مورد
  • درآمد خرید
  • مقدار بازپرداخت
  • مقدار مالیات
  • مبلغ حمل و نقل

وجود این موارد شکسته به کاربران درک بهتری از خریدها و بازگشت هایی که در وب سایت آنها انجام می شود می دهد.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

اگر به دنبال ایجاد گزارش های تجارت الکترونیک از اکتشافات هستید، به برخی از این معیارها و ابعاد نیاز خواهید داشت.

یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ها در اینجا، ایجاد یک گزارش یا کاوش دقیق از آیتم‌ها، بررسی معیارهای خاص تجارت الکترونیک مورد به مورد بود.

مخاطبان GA4 در تبلیغات گوگل

تاریخ انتشار

27 جولای

چیست؟

هنگامی که GA4 و Google Ads خود را پیوند داده‌اید، سیگنال‌های Google Data روشن و شخصی‌سازی تبلیغات روشن است، GA4 به‌طور خودکار مخاطبان را به Google Ads صادر می‌کند.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

این یک ویژگی طولانی مدت بود که اکنون به شما امکان می دهد مخاطبان GA4 خود را بگیرید و عملکرد آنها را در داشبورد Google Ads بررسی کنید. می توانید عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل کنید یا از این مخاطبان سفارشی برای هدف گیری استفاده کنید.

مقدار تبدیل پیش فرض

تاریخ انتشار

27 جولای

چیست؟

دو آپدیت در یک روز!

در حالی که تبدیل‌های تجارت الکترونیک از قبل ارزش خود را از طریق خرید تعیین می‌کنند، ارزش برای سایت‌های دیگر، مانند تولید سرنخ، ممکن است چندان واضح نباشد.

این ویژگی به شما امکان می‌دهد یک مقدار پیش‌فرض برای یک تبدیل، هر چه که باشد، تعیین کنید.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

به بخش مدیریت خود بروید و به بخش تبدیل بروید. در همان خط تبدیل خود، روی سه نقطه عمودی کلیک کنید.

از آنجا، “Set default conversion value” را انتخاب کنید.

روش شمارش ga4

سپس می توانید برای هر تبدیل یک مقدار تعیین کنید.

برای دیدن ارزش این تبدیل‌ها، به گزارش تبدیل خود بروید. روی مداد در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و سپس روی متریک کلیک کنید. برای شروع ردیابی ارزش کل، باید «مقدار رویداد» متریک را اضافه کنید.

ارزش رویداد

شما باید با تیم داخلی یا مشتری خود کار کنید تا ارزش هر تبدیل فردی را تعیین کنید، اما داشتن این می تواند بینش بهتری در مورد تلاش های بازاریابی شما ارائه دهد.

گزارش مخاطب جدید

تاریخ انتشار

1 آگوست

چیست؟

برای کسانی که مخاطب دارند، گزارش مخاطب روش جدیدی برای نگاه کردن به آنها به طور کلی است. این یک افزودنی کوچک خوب برای گرفتن عکس فوری از مخاطبان مختلف است.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

ویژگی های کاربر

گزارش مخاطبان جدید کمی پنهان است. برای پیدا کردن آن، به بخش ویژگی های کاربر بروید و گزارش را باز کنید که در آن “مخاطبان” را مشاهده خواهید کرد.

درست مانند سایر گزارش‌ها، می‌توانید معیارهای موجود در گزارش را ویرایش کنید.

RegEx در گزارش های GA4

تاریخ انتشار

4 آگوست

چیست؟

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های دیرهنگام، GA4 سرانجام انواع تطابق regex را در گزارش‌ها معرفی کرد. قبلاً، کاربران از روش چک باکس استفاده می کردند که اگر فقط چند مقدار را انتخاب می کردید خوب بود، اما اگر می خواستید در یک پوشه خاص فیلتر کنید دردسر بزرگی داشت.

در حالی که regex برجسته بزرگ بود، “شروع با” و “دقیقا مطابق” نیز اضافه شد.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

اگر تا به حال یک گزارش GA4 را ویرایش کرده باشید، ممکن است قبلاً متوجه این تغییر شده باشید.

برای مشاهده عملکرد، به هر گزارشی بروید و روی نماد مداد در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. برای این مثال، من در گزارش صفحه فرود هستم و می خواهم چند پوشه را فیلتر کنم.

regex ga4

می توانید در مورد انواع کبریت بیشتر بخوانید اینجا.

مدل سازی در قیف ها و کاوش های مسیر

تاریخ انتشار

17 آگوست

چیست؟

مدل سازی رفتاری بخشی از GA4 از زمان راه اندازی آن بوده است. مدل‌سازی رفتاری که برای مبارزه با افرادی که از ردیابی تحلیلی منصرف می‌شوند استفاده می‌شود، «شکاف‌های» داده‌ها را پر می‌کند تا به شما ایده بهتری از عملکرد کلی وب‌سایت شما بدهد.

اکنون، مدل‌سازی رفتاری برای چند کاوش در دسترس است: قیف‌ها و کاوش‌های مسیر. این همچنین در مورد گزارش سفر خرید کاربر و هر قیف سفارشی که ایجاد می‌کنید صدق می‌کند.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

متأسفانه، مدل‌سازی رفتاری برای همه ویژگی‌ها در دسترس نیست. چند آستانه وجود دارد که باید قبل از اعمال آن در حساب شما، آنها را بزنید:

  • دارایی شما باید حداقل 1000 رویداد در روز را با analytics_storage=’denied’ برای حداقل 7 روز جمع آوری کند (یعنی افراد از ردیابی منصرف شدند)
  • دارایی شما باید حداقل 1000 کاربر روزانه داشته باشد که رویدادها را با analytics_storage=’granted’ برای حداقل 7 روز از 28 روز گذشته ارسال می‌کنند.

این بدان معناست که سایت‌های ترافیکی کوچک‌تر احتمالاً از مدل‌سازی رفتاری سود نخواهند برد.

با رفتن به بخش Admin و انتخاب Reporting Identity می توانید بررسی کنید که آیا سایت شما واجد شرایط است یا خیر.

هویت گزارش

به‌طور پیش‌فرض، همه ویژگی‌ها دارای هویت گزارش ترکیبی انتخاب شده‌اند. برای این ویژگی خاص، می‌توانیم ببینیم که Modeling غیرفعال است زیرا حداقل آستانه‌ها را برآورده نمی‌کند.

بنابراین اگر سایت شما است واجد شرایط، می توانید شروع به دیدن برخی از کاوش های خود با داده های اضافی کنید.

متأسفانه این عطف به ماسبق نیست.

مشاهده و حذف پیوندهای AdSense

تاریخ انتشار

31 آگوست

چیست؟

GA4 اکنون به شما امکان می دهد پیوندهای بین دارایی خود و AdSense را حذف کنید.

این را می توان در صفحه مدیریت با عنوان AdSense Links انجام داد.

چطور می تونی از اون استفاده کنی؟

اکنون می توانید پیوندها را حذف کنید، چیز زیادی در اینجا برای دیدن وجود ندارد.

بسته بندی

مطمئناً این تابستان به‌روزرسانی‌های GA4 بوده است، و ما انتظار نداریم که به این زودی متوقف شود. به یاد داشته باشید، می توانید تمام به روز رسانی های GA4 را با ردیابی دنبال کنید صفحه به روز رسانی آنها.

اگر در مورد راه اندازی GA4 خود سؤالی دارید یا به کمک نیاز دارید، امروز دراز کنید!

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری