Ditching Big Tech برای یک زندگی غیر متمرکزتر

عکس پروفایل ظهر کی وودز هکر

اگرچه من همیشه درمورد آنچه در اینترنت می نویسم مراقب بوده ام ، اما به طور فزاینده ای آگاه شده ام که فقط اطلاعات شخصی که در مورد خودمان ارسال می کنیم نیست که باید ما را نگران کند. همانطور که در فیلم داستانی درام ، معضل اجتماعی به خوبی برجسته شده است ، توسط برخی از طراحان مسئول سیستم های موجود در حال حاضر ، داده هایی که ما به اشتراک می گذاریم تنها بخشی از مشکل است. افرادی مانند Facebook ، YouTube و دیگران داده هایی را جلوی چشمان ما قرار می دهند و آن را “شخصی سازی” می نامند.

در برهه ای از زمان ، سودمندی نشان داده شدن آنچه ما بیشتر می خواهیم ببینیم ، تبدیل به شرکتهایی شد که آنچه را که آنها و سایر علاقه مندان برای ما فکر می کنند ، می خواهند و می بینند ، در مقابل ما قرار می دهند. این نوع دستکاری روانشناختی منجر به توجه ما به فروش و خرید توسط بالاترین پیشنهاد دهنده می شود. چنین چیز قدرتمندی می تواند شامل مواردی از جایگذاری محصول تا حتی تزلزل انتخابات باشد. با گذشت سه سال از کمبریج آنالیتیکا ، هنوز اتفاق می افتد. (به هر حال ، کمبریج آنالیتیکا به عنوان یک شرکت پوسته برای تحقیقات خصوصی رفتار خصوصی انگلیس و شرکت روابط عمومی سیاسی ، گروه SCL ، که از داده کاوی و تجزیه و تحلیل داده استفاده می کرد ، فعالیت می کرد.)

فیس بوک داده های بیومتریک صورت شما (مواد تشخیص چهره) ، فعالیت شما در سایت ها و برنامه های دیگر را ذخیره می کند و این را به همراه …

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>