نظرسنجی اخیر از 600 صاحب مشاغل کوچک و متوسط آمریکایی و کانادایی و کارمندان آنها نشان داده است که 57٪ استراتژی SEO ندارند – و 23٪ برنامه ای برای ایجاد آن در سال جاری ندارند.
نظرسنجی Pollfish که توسط UpCity انجام شد نشان داد که فقط 44٪ از مشاغل در حال حاضر یک استراتژی SEO دارند و 34٪ آن را در اولویت کاری خود در سال 2022 قرار داده اند.
این یافتهها پس از نزدیک به دو سال آشفتگی اقتصادی مرتبط با بیماری همهگیر و عدم اطمینان برای کسبوکارها شگفتانگیز است، اگرچه حجم نمونه نسبتاً کوچک قابل توجه است.
ترافیک اینترنت در سال 2020 در سطح جهانی 40 درصد رشد کرد زیرا نیازهای اطلاعاتی مصرف کنندگان و رفتارهای خرید آنها به دلیل قفل کردن، ترس و محدودیت های کسب و کارها به طرز چشمگیری تغییر کرد.
علاقه جستجو به سئو در اوایل همهگیری به بالاترین سطح خود رسید زیرا کسبوکارها در تلاش بودند تا توسط مشتریانی که به طور ناگهانی به دنبال راهحلهای نزدیک برای تحویل غذا، قرار ملاقاتهای بانکی و مراقبتهای بهداشتی آنلاین، اثاثیه دفتر خانه و غیره بودند، کشف شوند.
علاقه به سئو همچنان قوی باقی مانده است، زیرا نه تنها به عنوان یک کانال بازاریابی ارزشمند، بلکه منبعی کلیدی برای بینش مشتری در زمانی که داده های تاریخی تا حد زیادی بی فایده بودند، به دست آمده است.
سئو کار می کند و کسب و کارها آن را می دانند.
بررسی وضعیت سئو 2021 ما نشان داد که بین اواسط سال 2020 و اواسط سال 2021، ترافیک سایت مشتری برای 64 درصد از متخصصان سئو مورد بررسی افزایش یافته است.
SEJ همچنین دریافت که 74.3 درصد از بودجه سئو در آن بازه زمانی ثابت یا افزایش یافته است.
بنابراین، یافتههای UpCity مبنی بر اینکه اکثریت قابل توجهی از کسبوکارها هیچ استراتژی SEO ندارند، نگرانکننده است – حداقل برای آن دسته از مشاغل درگیر.
یافته های کلیدی از گزارش نظرسنجی SEO SMB UpCity
نویسنده گزارش دیوید جی برین نوشت: “ما در تحقیقات خود متوجه شدیم که در حالی که بسیاری از پاسخ دهندگان از استراتژی های SEO استفاده می کنند، بسیاری از آنها نیز شیوه های SEO خود را با استراتژی های PPC ترکیب می کنند تا بین دو کانال بازاریابی هم افزایی ایجاد کنند.”
در واقع، 50 درصد از مشاغل کوچک با استراتژی سئو در حال سرمایه گذاری در تبلیغات جستجوی پولی هستند و 30 درصد دیگر نیز امسال این کار را انجام می دهند.
پلتفرم های تبلیغاتی PPC انتخابی
هنگامی که صحبت از جایی که این مشاغل کوچک در حال سرمایه گذاری هزینه های PPC خود هستند، UpCity دریافت که:
- 28 درصد از تبلیغات گوگل استفاده می کنند
- 17 درصد از تبلیغات فیس بوک استفاده می کنند
- 14 درصد از تبلیغات اینستاگرام استفاده می کنند
- 9 درصد از تبلیغات آمازون استفاده می کنند
- 9 درصد از تبلیغات لینکدین استفاده می کنند
ابزارهای انتخابی تجزیه و تحلیل مشاغل کوچک
وقتی از کسب و کارهای کوچک پرسیده شد که از چه ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل استفاده می کنند:
برترین اهداف سئوی مشاغل کوچک برای سال 2022
هنگامی که صحبت از این می شود که کسب و کارها می خواهند امسال در برنامه سئوی خود به انجام برسانند، UpCity متوجه شد که اینها مهمترین اهداف هستند:
- افزایش ترافیک ارگانیک
- بازدیدکنندگان ارگانیک بیشتری را تبدیل کنید.
- تقویت اعتبار دامنه
- برنده قطعه های برجسته بیشتر.
- آگاهی از برند را افزایش دهید.
- تقویت استراتژی پیوند داخلی
- بهبود سرعت صفحه
- نرخ پرش و خروج پایین تر.
- پروفایل بک لینک قوی تری ایجاد کنید.
- دامنه صفحات پربازدید را متنوع کنید.
از طرف دیگر، می توانید به جنبه روشن داده های UpCity نگاه کنید. که 78 درصد از مشاغل در سال 2022 سئو را در اولویت قرار داده اند. این خبر خوبی برای آنها است.
هولآوتها – کسانی که قصد ایجاد یک استراتژی سئو در سال جاری را ندارند یا برنامههای خود را برای اجرای آن انجام نمیدهند – احتمالاً بهطور فزایندهای برای مشتریان جدید آنلاین به سختی کشف میشوند.
تو باید از یک جایی شروع کنی.
اطلاعات بیشتری از یافتههای UpCity را در گزارش کامل نظرسنجی «چگونه کسبوکارهای کوچک با سئو مدیریت میکنند» بخوانید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Shutterstock.com/KrakenImages