حداکثر عملکرد گوگل برای بازارها: بدون وب سایت تبلیغ کنید

گوگل یک برنامه تبلیغاتی جدید به نام Performance Max برای بازارها راه اندازی کرده است که فروشندگان را در پلتفرم های اصلی تجارت الکترونیکی برای تبلیغ محصولات خود در کانال های تبلیغاتی گوگل آسان تر می کند.

قرعه کشی کلید؟ فروشندگان دیگر برای شروع نیازی به وب سایت یا حساب Google Merchant Center ندارند.

در اسناد رسمی راهنمای Google Ads آمده است:

«مکس عملکرد برای بازارها به شما کمک می‌کند تا به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید و با استفاده از یک بازار فروش محصولات خود را افزایش دهید. بعد از اینکه حساب Google Ads خود را به بازار متصل کردید، می توانید کمپین های Performance Max ایجاد کنید که خریداران را به محصولات شما در آنجا می فرستد.

این حرکت اهمیت روزافزون بازارهای آنلاین مانند آمازون را در کشف محصول تأیید می کند.

برای فروشندگانی که قبلاً محصولاتی را در بازارها فهرست کرده‌اند، Google راهی برای استفاده از اکوسیستم تبلیغاتی خود از جمله جستجو، خرید، یوتیوب، جی‌میل و موارد دیگر ارائه می‌کند.

همانطور که مایک رایان، بازاریاب تجارت الکترونیک در لینکدین اشاره کرد:

نظرسنجی‌ها متفاوت است، اما یک نظرسنجی تک‌گزینه اخیر نشان داد که 50 درصد از مشتریان جستجوی محصول را در آمازون شروع می‌کنند، در حالی که یک نظرسنجی چند گزینه‌ای نشان داد که 66 درصد از مصرف‌کنندگان از آمازون شروع می‌کنند.

منبع داده های او گزارش سال 2023 توسط PowerReviews است.

شروع شدن

برای استفاده از Performance Max برای Marketplaces، فروشندگان به یک حساب فعال در یک پلتفرم بازار شرکت‌کننده و یک حساب Google Ads نیاز دارند.

گوگل هنوز اعلام نکرده است که کدام بازارها را شامل می شود. ما برای درخواست فهرست با Google تماس گرفتیم و وقتی این مقاله را دریافت کردیم، آن را به روز خواهیم کرد.

پس از اتصال حساب‌ها، فروشندگان می‌توانند کمپین‌های Performance Max را راه‌اندازی کنند و داده‌های محصول را مستقیماً از کاتالوگ بازار جمع‌آوری کنند.

در اسناد گوگل آمده است:

«نیازی نیست که وب سایت یا حساب Google Merchant Center خود را داشته باشید.

و:

“شما می توانید از داده های محصول موجود در بازار خود برای ایجاد تبلیغات با اطلاعات محصول، قیمت ها و تصاویر استفاده کنید.”

ردیابی تبدیل برای فروش توسط بازار انجام می شود و فروش محصولات تبلیغ کننده به کمپین های Google آنها نسبت داده می شود.

در حالی که جزئیات مربوط به Performance Max For Marketplaces هنوز در حال ظهور است، Google در صورت درخواست مستقیم اطلاعاتی را ارائه می دهد.

ناوا هاپکینز در لینکدین بیان می کند که این جزئیات اضافی را دریافت کرده است:

من در نهایت یک پاسخ مستقیم از Google دریافت کردم که ما برای این کار به Merchant Center نیاز داریم، فقط برای شروع نیازی به آن نداریم.

تفاوت با حداکثر عملکرد استاندارد

اینها تفاوت های اصلی با کمپین های معمولی Performance Max هستند:

  • بدون گسترش نشانی وب، دارایی‌های ایجادشده خودکار یا دارایی‌های ویدیویی
  • بدون ردیابی تبدیل بین حساب‌ها یا مدل‌سازی جدید جذب مشتری
  • بدون گزارش تقسیم بندی مخاطب

چرا SEJ اهمیت می دهد

Performance Max for Marketplaces نشان دهنده راه جدیدی برای استفاده از تبلیغات گوگل در حین کار بر روی پلتفرم های شخص ثالث است.

نمایش محصولات در سراسر اکوسیستم Google بدون سربار حضور در تجارت الکترونیکی مستقل یک فرصت مهم است.

چگونه این می تواند به شما کمک کند

از طریق اکوسیستم Google، تجار راه‌های جدیدی برای ارتباط با مشتریان دارند.

Performance Max for Marketplaces یک تفاوت‌آفرین بالقوه برای خرده‌فروش‌های کوچک‌تر است که در کمپین‌های خرید استاندارد Google تلاش کرده‌اند تا جذب خود را جلب کنند.

تاجران معتبری که در Google Ads سرمایه گذاری کرده اند ممکن است متوجه شوند که این برنامه فرصت های تجاری جدیدی را باز می کند. با در دسترس قرار دادن کل کاتالوگ بازار برای ارائه تبلیغات، فروشندگان می توانند جیب های تقاضای کشف نشده قبلی را کشف کنند.

موفقیت Performance Max for Marketplaces به اجرا و پذیرش آن توسط بازیگران اصلی مانند آمازون و والمارت بستگی دارد.


تصویر ویژه: Tada Images/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور