گوگل NotebookLM را راه اندازی کرد – دستیار یادداشت برداری هوش مصنوعی

گوگل پرده های نوت بوک مبتنی بر هوش مصنوعی خود را برداشته است، ابتکاری که قبلاً با عنوان Project Tailwind در رویداد Google I/O امسال اعلام شده بود.

این محصول آزمایشی اکنون به طور رسمی NotebookLM نام دارد. این توسط آزمایشگاه های گوگل به عنوان یک رویکرد جدید برای نرم افزار یادداشت برداری معرفی شده است که از یک مدل زبان قوی در قلب خود استفاده می کند.

چالش اضافه بار داده ها

در عصری که مملو از اطلاعات است، مردم برای جذب حقایق و ایده‌ها از منابع متعدد تلاش می‌کنند.

این چالشی است که دانشجویان، دانشگاهیان و کارکنان دانش به طور یکسان با آن مواجه هستند. مشکل در کمبود منابع نیست، بلکه در فرآیند زمان‌بر تشکیل اتصالات است.

در پاسخ، گوگل سفری را برای ایجاد ابزاری آغاز کرده است که به کاربران کمک می‌کند تا این ارتباطات را سریع‌تر انجام دهند، به‌ویژه با منابع دلخواه خود.

معرفی NotebookLM: یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی برای همه

NotebookLM، یک محصول آزمایشی، از پتانسیل مدل‌های زبان در کنار محتوای کاربر برای ارائه بینش‌های سریع و حیاتی استفاده می‌کند.

این ابزار مانند یک دستیار تحقیق مجازی عمل می کند که قادر به خلاصه کردن حقایق، روشن کردن ایده های پیچیده و طوفان فکری ارتباطات جدید بر اساس منابع ارائه شده توسط کاربر است.

گوگل NotebookLM را راه اندازی کرد – دستیار یادداشت برداری هوش مصنوعیاعتبار تصویر: blog.google/technology/ai/notebooklm-google-ai/، ژوئیه 2023.

برخلاف چت ربات‌های سنتی هوش مصنوعی، NotebookLM به کاربران اجازه می‌دهد هوش مصنوعی را در یادداشت‌ها و منابع خود «زمینه» کنند. این ویژگی مبتنی بر منبع، هوش مصنوعی را طوری تنظیم می کند که از اطلاعات مربوط به کاربر آگاه باشد.

از امروز، می‌توانید NotebookLM را در Google Docs دلخواه خود، با قالب‌های بیشتری که به زودی ارائه می‌شود، پایه‌گذاری کنید.

ویژگی های NotebookLM

NotebookLM Google به شما اجازه می دهد:

  1. ایجاد خلاصه: با افزودن Google Doc به NotebookLM، به طور خودکار یک نمای کلی، موضوعات کلیدی و سوالات را برای درک بهتر محتوا فرموله می کند.
  2. سوال بپرس: با پرسیدن سؤالات خاص در مورد مطالب بارگذاری شده، بیشتر در اسناد خود کاوش کنید.
  3. ایده پردازی: علاوه بر پرسش و پاسخ، NotebookLM همچنین به شما کمک می کند تا ایده های خلاقانه ایجاد کنید.

برای کاهش خطر “توهم”، هر پاسخ هوش مصنوعی با ذکر منبع برای بررسی آسان واقعیت همراه است.

رویکرد توسعه مشارکتی و مسئولانه

NotebookLM که توسط یک تیم کوچک در آزمایشگاه های گوگل توسعه یافته است، یک محصول آزمایشی است که هدف آن استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی است.

با توجه به حریم خصوصی، NotebookLM به منبعی که شما برای آپلود انتخاب می‌کنید دسترسی دارد و دیالوگ‌های با هوش مصنوعی برای دیگران قابل مشاهده نیستند. علاوه بر این، داده های جمع آوری شده برای آموزش مدل های جدید هوش مصنوعی استفاده نمی شود.

گوگل قصد دارد بازخوردهای مکرری را جمع‌آوری کند تا بفهمد چه چیزی کار می‌کند و کجا نیاز به بهبود است.

پذیرندگان اولیه که مشتاق کشف پتانسیل NotebookLM هستند می توانند در لیست انتظار ثبت نام کنند تا محصول را امتحان کنند.


منبع: گوگل

تصویر ویژه: تولید Vladimka/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور