رنگ های موثر برای سایت تجارت الکترونیک برای تأثیرگذاری بر روانشناسی مصرف کننده

بسیاری از ما می دانیم که چیدمان نقش مهمی در تعیین پتانسیل تجاری یک سایت تجارت الکترونیک دارد. اما آیا می‌دانستید که رنگ‌ها می‌توانند مستقیماً بر بازدیدکنندگان تأثیر بگذارند. روانشناسی و می تواند تفاوتی بین ضربه ها و از دست دادن ها ایجاد کند؟

استفاده از رنگ‌های مناسب در مکان‌های استراتژیک می‌تواند شانس شما را برای فروش اقلام یا تبدیل بازدیدکنندگان تصادفی به مخاطبان عادی چند برابر کند.

رنگ های مختلف تاثیرات متفاوتی بر روانشناسی انسان دارند. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم معادله بین رنگ های مختلف و احساسات خاص انسانی را شکست دهیم تا به شما کمک کنیم تا سایت خود را برای حداکثر تبدیل بهینه کنید.

در اینجا لیستی از رنگ‌های کلیدی وجود دارد که می‌توانید در سایت تجارت الکترونیک خود برای افزایش تأثیر برند خود و بستن معاملات بیشتر قرار دهید:

نارنجی

نارنجی نشان دهنده خوش بینی است و همچنین با شادی و سرگرمی مرتبط است. احتمالاً به همین دلیل است که رنگ نارنجی یکی از رنگ های اصلی مورد استفاده در لوازم آرایشی و لوازم جانبی است. افزودن رنگ نارنجی به طراحی تجارت الکترونیک شما باعث می شود جذاب تر به نظر برسد و همچنین افراد را برای مدت طولانی درگیر نگه می دارد تا آنها را به خریداران تبدیل کند یا حداقل آنها را متقاعد کند که به برنامه اشتراک شما بپیوندند.

مناسب برای: وب سایت های مربوط به مراقبت از کودکان، غذا، سرگرمی، خودرو، فناوری و تجارت الکترونیک.

همچنین می توانید از آن برای جلب توجه سریع مانند عناصر CTA که برای خرید، ثبت نام یا اشتراک استفاده می شود، استفاده کنید.

همچنین از آن برای بخش های مربوط به تسویه حساب، تخفیف، تبلیغات و فروش های جشن استفاده کنید. به طور خلاصه، شما باید از آن در قسمت هایی استفاده کنید که می خواهید مردم متوجه شوند و به آن واکنش نشان دهند. >>

خوب است بدانید: پرتقال بیش از حد به نظر می رسد بسیار قوی است و می تواند چشم را تحت فشار قرار دهد. بنابراین از آن فقط برای برجسته کردن عناصر استفاده کنید، اما نه به عنوان رنگ پس زمینه کامل.

رنگ زرد

زرد در بهترین حالت خود رنگ خورشید است. این باعث مثبت شدن و نماد شادی می شود. ما به طور طبیعی وقتی به رنگ زرد نگاه می کنیم احساس شادی و نشاط می کنیم. این روحیه را بالا نگه می دارد و اجازه نمی دهد بازدیدکنندگان هنگام گشت و گذار در سایت های تجارت الکترونیک شما احساس خستگی کنند. به خصوص در صنایعی مانند بخش خدمات، رنگ زرد از جمله رنگ های ایده آل برای استفاده در وب سایت ها است.

خوب است بدانید

استفاده اندک از زرد روشن به بازدید کننده انرژی می دهد و احساس شادی در آنها ایجاد می کند. سایه های ملایم زرد مردم را آرام می کند

استفاده بیش از حد از رنگ زرد با هرزنامه یا چیزی شبیه است و بهتر است از استفاده از آن به عنوان رنگ مستقل خودداری شود.

مناسب برای: در طراحی وب سایت می توانید از رنگ زرد برای برجسته کردن بخش های طراحی خاص استفاده کنید. می توان از آن برای عناصر CTA استفاده کرد.

سبز

آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی وارد پارکی با سرسبزی می شوید چقدر سریع احساس شادابی یا تجدید می کنید؟ در کنار سایر عوامل، رنگ سبز نیز در اینجا نقش مهمی دارد. این رنگ مرتبط با سلامتی و طبیعت است. با اثری تسکین دهنده بر روی چشم، بلافاصله ما را آرام می کند و احساس رضایت کامل را به ما القا می کند. این رنگی است که با سلامتی نیز مرتبط است. بنابراین اگر با محصولات بهداشتی، جایگزین های گیاهی، یا اقلام دوستدار طبیعت/طبیعت گرا سر و کار دارید، رنگ سبز ایده آل برای استفاده در وب سایت شما است.

مناسب برای: وب سایت های مرتبط با گردشگری، محصولات ثروت، علم و پزشکی، محیط زیست و پایداری، و شغل یا منابع انسانی،

خوب است بدانید

رنگ سبز چشم را تسکین می دهد و اثر آرام بخشی دارد. این رنگ تجدید، فراوانی و نوآوری است.

برای وب‌سایت‌هایی که با فناوری، کالاهای لوکس یا مطالب مرتبط با دختران نوجوان/هزاره مرتبط هستند، مناسب نیست.

آبی

آبی با اعتماد، اعتماد و ایمان مرتبط است، همچنین رنگ شرکت است. تطبیق پذیری آبی آن را به رنگی مناسب برای وب سایت های مختلف تبدیل می کند. به خصوص اگر در حال فروش محصولات مالی، اجرای خدمات شرکتی، یا ارائه خدمات حمل و نقل، مشاوره سرمایه گذاری، یا خدمات B2B هستید، آبی رنگ مناسبی برای وب سایت شما است.

مناسب برای: مراقبت های بهداشتی/دندانپزشکی، فناوری پیشرفته، علم و پزشکی، حقوقی، دولتی، آب و برق و وب سایت های شرکتی.

خوب است بدانید

رنگ آبی نشان دهنده قابلیت اطمینان است و برای مشخص کردن غیرتهاجمی بودن استفاده می شود. همچنین یک رنگ تسکین دهنده و بالغ است

استفاده بیش از حد از رنگ آبی ممکن است هویت وب سایت شما را به عنوان سرد، بی توجه و بی تفاوت نسبت به بازدیدکنندگان نشان دهد. رنگ آبی همچنین اشتها را کاهش می دهد و به همین دلیل رنگ مناسبی برای سایت های مرتبط با غذا نیست.

رنگ بنفش

بنفش بسیار منحصر به فرد به نظر می رسد و به نظر می رسد تعریف خلاقیت را دوباره تعریف کند. این رنگ همچنین رنگی است که برای برجسته کردن خرد و ایده های جدید غیر متعارف استفاده می شود. علاوه بر این، جمعیت هزاره گرایش ویژه ای به رنگ بنفش دارند زیرا به آن به عنوان شکلی منحصر به فرد از بیان نگاه می کنند – چیزی که مرزها را می شکند و به عنوان یک روند ساز عمل می کند. بنابراین، استفاده از رنگ آبی در طرح وب سایت شما می تواند ایده خوبی باشد اگر محصول یا خدمات منحصر به فردی را ارائه می دهید که سلسله مراتب مرسوم را می شکند یا محدودیت های سنتی را به حد افراط می رساند. هدف همچنین به شما کمک می‌کند تا از دیگران متمایز شوید و خلاقانه منحصربه‌فرد به نظر برسید.

مناسب برای: وب سایت های مرتبط با طالع بینی، محصولات زیبایی و زنانه، کرم های ضد پیری، یوگا و ماساژ، شفای معنوی و مطالب مرتبط.

خوب است بدانید

بنفش تیره وقتی در سایه های شدید استفاده می شود با ثروت و تجمل همراه است، سایه روشن تر ملایم این رنگ با رمانتیک و بهار مرتبط است.

  • درست مانند آبی، استفاده بیش از حد از رنگ بنفش می تواند سایت شما را دورتر و به نوعی با احساسات دیگران دشمنی کند. از استفاده از آن در قسمت هایی که می خواهید توجه را به CTAهای دروغین جلب کنید، خودداری کنید

رنگ صورتی

رنگ صورتی پس از اینکه تقریباً به طور انحصاری برای جنسیت زنانه استفاده می شود اخیراً توسط مردان نیز پذیرفته شده است. با این حال، مردان بیشتری از آن به عنوان راهی برای برجسته کردن قسمت نرم خود استفاده می کنند. صورتی رنگ شادابی و سرزندگی است. این کاملاً شادابی قرمز را ترکیب می کند اما در عین حال عنصر آرامش رنگ سفید را منعکس می کند. بنابراین، اگر می خواهید برند خود را به عنوان ترکیبی خوب بین خرد و جذابیت معرفی کنید، صورتی رنگ مناسب شماست. علاوه بر این، اگر با محصولات زنانه سروکار دارید، پین بهترین رنگی است که به شما کمک می‌کند پیوندی سریع‌تر و بهتر با مخاطبان زن جهانی برقرار کنید.

مناسب برای: وب سایت های مرتبط با مواد یا محصولات زنانه. استفاده از پین در وب سایت ها به طور انحصاری بر زنان می تواند به شما کمک کند حداکثر مخاطبان هدف را به سایت جذب کنید

خوب است بدانید

صورتی زیاد در سایت‌های مرتبط با موضوعات عملی مانند سرمایه‌گذاری، مواد B2B یا قانون می‌تواند جدیت را کاهش دهد.

این رنگی است که با احساسات مرتبط است و بنابراین تا آنجا که ممکن است برای سایت های مرتبط با مسائل عملی بهتر است از آن اجتناب شود.

رنگ قهوه ای

قهوه ای رنگ پوست ماست و همچنین رنگ خاک ماست. به همین دلیل است که رنگ قهوه ای همیشه رنگی برای به دست آوردن سایه ای است که بیشتر به طبیعی نزدیک است تا مصنوعی. همچنین نشان دهنده صداقت، رضایت و گرمای طبیعی است. نه خیلی بلند است و نه خیلی کسل کننده و به همین دلیل است که رنگ قهوه ای به ایجاد یک نمای کلی متعادل کمک می کند. اگر با محصولاتی مانند صنایع دستی ارزان قیمت با منابع پایدار، مصنوعات استفاده روزانه، و محصولات پوست سر و کار دارید، می توانید از رنگ قهوه ای استفاده کنید که با کسب و کار شما ارتباط بهتری دارد.

مناسب برای: وب سایت های مرتبط با حیوانات، املاک و مستغلات، دامپزشکی و محصولات و خدمات مرتبط با امور مالی. >>

خوب است بدانید

قهوه ای رنگ اشتها است و به راحتی می توانید آن را با تبلیغات شکلات، بیسکویت قهوه و غذاهای شیری مرتبط کنید. از آنجایی که یک رنگ ظریف است، بهتر است به عنوان پس زمینه استفاده شود.

استفاده بیش از حد از رنگ قهوه ای می تواند جذابیت بیش از حد معمولی به سایت شما بدهد.

برای سایت های مرتبط با نوجوانان، کودکان یا برندهای مرتبط با محصولات زیبایی مناسب نیست.

مشکی

مشکی رنگی است که براق، تند و مدرن به نظر می رسد. بهترین چیز در مورد این رنگ این است که می تواند یکپارچه با هر رنگی هماهنگ شود. علاوه بر این، لوکس بودن را نیز برجسته می کند. رنگ مشکی همچنین به عنوان تضاد خوشامدگویی با سایه های معمولی استفاده می شود تا منحصر به فرد به نظر برسد. علاوه بر این، رنگ مشکی را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. می توانید از آن برای حفظ ظاهر طبیعی استفاده کنید یا شخصیت های بصری منحصر به فردی را اضافه کنید. چه با محصولات روزمره سر و کار دارید و چه کالاهای لوکس می فروشید، می توانید از رنگ سیاه به صورت استراتژیک برای برجسته کردن UVP خود استفاده کنید.

مناسب برای: سایت های مرتبط با مد، کالاهای لوکس، لوازم آرایشی و بازاریابی.

خوب است بدانید

بسته به زمینه، پس‌زمینه و نسبت، رنگ مشکی می‌تواند چیزهای مختلفی را نشان دهد. زمانی که می تواند نمایانگر سنت، مرزها و اعتماد باشد یا حتی برای بیان جدی بودن، نامتعارف بودن، و عصبانیت استفاده شود. همراه با سایت های شرکتی، می توانید رنگ سیاه را به وفور و اغلب در سازندگان غیر متعارف در سایت هایی با تمرکز بر هزاره استفاده کنید.

رنگ مشکی زمانی که به نسبت زیاد استفاده شود می تواند چشم ها را تحت فشار قرار دهد یا حتی افراد را بترساند یا بد جلوه دهد.

سفید

رنگ سفید رنگ مینیمالیسم است. همچنین نشان دهنده صلح، اعتماد و شفافیت است. همچنین با ظرافت همراه است. به همین دلیل است که چندین برند لوکس که به جای بلندی صدا بر روی ظرافت تمرکز می کنند، رنگ سفید را به آواز thief r اضافه می کنند تا نوع مناسبی از مخاطبان را جذب کنند. اگر می خواهید روی افراد جامعه بالا تمرکز کنید که جذابیت متوسط ​​را به ظاهر پر سر و صدا ترجیح می دهند، رنگ سفید رنگی است که باید به آن بروید. با این حال، از آنجایی که یک رنگ خنثی است، در انواع سایت های دیگر نسبتاً خوب به نظر می رسد.

رنگ سفید به راحتی می تواند با هر رنگی هماهنگ شود و رنگی آرامش بخش است که فورا احساس آرامش و استرس را در فرد ایجاد می کند. همچنین با ایجاد احساس وسعت، فرد را به کاوش بیشتر تشویق می کند.

مناسب برای: سایت های مرتبط با اقلام لوکس، محصولات یا خدمات مرتبط با آرامش و آرامش و سایت های شرکتی یا آموزشی

خوب است بدانید

به عنوان یک رنگ سازگار، می توانید از رنگ سفید برای انواع وب سایت ها استفاده کنید، مشروط بر اینکه از آن در زمینه مناسب استفاده کنید.

خاکستری

علاوه بر این، آبی، خاکستری رنگ دیگری است که به طور گسترده در دنیای شرکت ها استفاده می شود زیرا با بلوغ و بلوغ همراه است. رنگی است که بیشتر جنبه جدی دارد. علاوه بر رنگ بنفش، کولون خاکستری نیز با کسب و کار یا دانش مرتبط است. با استفاده استراتژیک از رنگ خاکستری در سایت خود، می توانید به صورت بصری به مردم بگویید که منظور شما از آنچه می گویید است! این به شما کمک می کند تا از یک هویت معتبر در بین مخاطبان لذت ببرید.

مناسب برای: سایت‌های مرتبط با کالاهای لوکس، وب‌سایت‌های حرفه‌ای یا آن‌هایی که بر ارائه یک اثر آرام‌بخش و متعادل تمرکز دارند.

خوب است بدانید

رنگ خاکستری اثر آرام بخش و تسکین دهنده دارد. همچنین دیدگاه و ظرافت را متعادل می کند

خاکستری بیش از حد کسل کننده و بی تفاوت به نظر می رسد. این رنگی نیست که برای جلب توجه مردم استفاده شود>>

نتیجه

در کنار کارایی و ارزش کاربردی، طرح‌بندی طراحی و پالت رنگی یک سایت تجارت الکترونیک نیز نقش کلیدی در تعیین فروش کلی و پتانسیل برندسازی هر کسب‌وکار دیجیتالی دارد.

با استفاده استراتژیک از رنگ ها، کسب و کارها می توانند عواطف و احساسات مورد نظر را در بین بازدیدکنندگان تحریک کنند تا آنها را برای مدت طولانی تری درگیر خود نگه دارند، اعتماد ایجاد کنند و آنها را متقاعد به خرید کنند.

در این پست به برخی از رنگ‌های کلیدی اشاره کردیم که می‌توانند به کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک کمک کنند تا تأثیر مناسبی روی مخاطبان بگذارند و فروش را افزایش دهند.