گوگل 9.5 میلیارد دلار در مراکز داده، دفاتر آمریکا سرمایه گذاری می کند | دانش مرکز داده

گوگل امسال 9.5 میلیارد دلار در مراکز داده و دفاتر ایالات متحده سرمایه گذاری می کند که عمدتاً در مناطق جنوبی و غربی این کشور متمرکز است.

این غول فناوری در حال ساخت یا توسعه 23 دفتر و 14 مرکز داده در جورجیا، تگزاس، تنسی، ویرجینیا، اوکلاهما، آیووا، نبراسکا، نیویورک، پنسیلوانیا، ماساچوست، نوادا، کلرادو، کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن است.

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت و گوگل در وبلاگی گفت که انتظار می رود این ابتکار 12000 شغل جدید و تمام وقت در گوگل ایجاد کند.

او گفت که طی پنج سال گذشته، این شرکت بیش از 37 میلیارد دلار در دفاتر و مراکز داده خود در 26 ایالت سرمایه گذاری کرده است و بیش از 40000 شغل تمام وقت ایجاد کرده است. این بیش از 40 میلیارد دلاری است که برای تحقیق و توسعه در ایالات متحده برای سال های 2020 و 2021 سرازیر شده است.

منبع: گوگل

پیچای گفت: “سرمایه گذاری های ما در مراکز داده به تقویت ابزارها و خدمات دیجیتالی که به مردم و کسب و کارها کمک می کنند، ادامه خواهد داد.”

گوگل قصد دارد تا سال 2030 دفاتر و مراکز داده خود از انرژی بدون کربن 24 ساعته و 7 روز هفته استفاده کنند.

ولاد گالبوف، رئیس مرکز تحقیقات ابری و مرکز داده در شرکت تحقیقاتی Omdia گفت: “ما مطمئناً سرمایه گذاری گوگل در ساخت مرکز داده در ایالات متحده و در سراسر جهان را دنبال کرده ایم.”

سرمایه گذاری گوگل با سرمایه گذاری آمازون، مایکروسافت و متا قابل مقایسه است. این چهار ارائه‌دهنده خدمات ابری در مقیاس بزرگ، سرمایه‌گذاری خود را در سال 2020 به دنبال افزایش تقاضا برای خدماتشان افزایش دادند و از آن زمان تاکنون هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت آنها ندیده‌ایم.

«ما فکر می‌کنیم که همه‌گیری کووید-19 به‌طور دائم شیوه کسب‌وکار، برقراری ارتباط با یکدیگر، سرگرم کردن خانواده‌هایمان و یادگیری را تغییر داد. گالبوف افزود: زندگی ما دیجیتالی تر از همیشه شد و ما آنها را به همین شکل حفظ می کنیم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور