گوگل 50 مگاوات برق بادی برای مراکز داده آلمان می خرد

گوگل برای 50 مگاوات نیروی بادی ثبت نام کرده است که از یک مزرعه بادی فراساحلی که توسط غول انرژی دانمارکی Ørsted در دریای شمال آلمان ساخته شده است، تحویل داده شده است.

قرارداد 12 ساله خرید برق شرکتی (CPPA) به تعهد گوگل برای راه اندازی تمام مراکز داده با انرژی بدون کربن تا سال 2030 کمک خواهد کرد.

این بدان معنا نیست که مزارع سرور مستقیماً از انرژی های تجدیدپذیر تغذیه می شوند. در عوض، به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی در مراکز داده‌اش – که ممکن است از سوخت‌های فسیلی نیز تامین شود – گوگل قصد دارد مقدار مساوی انرژی حاصل از منابع بدون کربن را خریداری کند و این کار را از طریق شبکه محلی که در آن برق مصرف می‌کند، انجام دهد.

در ماه آگوست، این شرکت اعلام کرد که یک میلیارد یورو در طول 9 سال سرمایه گذاری خواهد کرد تا فضای مرکز داده خود را در آلمان گسترش دهد و انرژی تجدیدپذیر بیشتری را تامین کند.

خرید عمده

Ørsted بزرگترین شرکت انرژی دانمارک و یکی از بزرگترین توسعه دهندگان انرژی باد فراساحلی در جهان است که در 30 سال گذشته توربین های بادی در دریا ساخته و نگهداری می کند.

انتظار می رود پروژه آتی Borkum Riffgrund 3 پس از تکمیل 900 مگاوات برق تولید کند – و قرار است در سال 2025 به بهره برداری تجاری کامل برسد.

Ørsted گفت که قرارداد با Google “به ارائه اطمینان درآمد” برای پروژه کمک خواهد کرد.

Rasmus Errboe، رئیس اروپای قاره ای در Ørsted، گفت: “ما گوگل را به دلیل نقش پیشرو در مبارزه با تغییرات آب و هوایی با سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر اضافی تحسین می کنیم و مفتخریم که در اهداف جاه طلبانه آب و هوایی آنها مشارکت می کنیم.”

Ørsted به طور مداوم ثابت می کند که می توانیم از شرکت ها در سراسر بخش ها و فناوری ها با راه حل های انرژی پاک حمایت کنیم. این CPPA نشان می‌دهد که باد فراساحلی نقش مهمی در ایجاد یک راه‌حل انرژی بدون کربن 24 ساعته در اروپا ایفا می‌کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور