گوگل هدف گذاری جغرافیایی را از طریق زیردایرکتوری های URL توضیح می دهد

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل توضیح می‌دهد که چگونه وب‌سایت‌ها می‌توانند محتوا را برای نتایج جستجو در کشورهای خاص با استفاده از زیرمجموعه‌ها به روشی استراتژیک بهینه کنند.

این موضوع در جریان یک پاتوق اخیر در ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی گوگل مورد بحث قرار گرفت.

فردی به نام Hazel Wwrong به جریان زنده می‌پیوندد تا از مولر بپرسد که چگونه Google تشخیص می‌دهد که محتوای وب‌سایت به جز به دنبال پیاده‌سازی hreflang است.

در پاسخ، مولر توضیح می‌دهد که چگونه گوگل به دنبال الگوهایی در آدرس‌های اینترنتی است که نشان می‌دهد صفحه برای کدام کشور در نظر گرفته شده است.

شما می توانید از این اطلاعات برای ساختار وب سایت خود به گونه ای استفاده کنید که چندین کشور با دامنه مشابه را هدف قرار دهد.

برای جزئیات بیشتر به خواندن بخش زیر ادامه دهید.

چگونه با استفاده از دایرکتوری های فرعی چندین کشور را با دامنه یکسان هدف قرار دهیم

وقتی از مولر پرسیده شد که گوگل به دنبال چه سیگنال هایی است تا زمانی که محتوا برای یک کشور خاص بهینه شده است تشخیص دهد، می گوید:

ما سعی می کنیم URL ها را بر اساس الگوهای واضحی که بتوانیم تشخیص دهیم گروه بندی کنیم. و این، برای مثال، توسط زیر دامنه یا توسط زیر شاخه است.

بنابراین، اگر کشوری را در فهرست فرعی، در یک مکان بالاتر در مسیر دارید، برای ما بسیار ساده تر است که بگوییم همه چیز در این مسیر برای این کشور است، همه چیز در این مسیر دیگر برای کشور دیگری است.

و همچنین می‌توانید تک تک مسیرها را در «کنسول جستجو» تأیید کنید و به طور مشخص بگویید این مسیر برای این کشور است یا این مسیر برای کشور دیگری است، که این کار را برای ما کمی آسان‌تر می‌کند.»

الگوی URL توصیف شده توسط مولر در عمل چیزی شبیه به این خواهد بود.

فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه در ایالات متحده هستید که محصولات را به کشورهای دیگر در سراسر جهان ارسال می کند. در اینجا الگوی URL ممکن است به نظر برسد:

  • ایالات متحده آمریکا: your-website.com/products
  • کانادا: your-website.com/canada/products
  • بریتانیا: your-website.com/uk/products

و غیره.

مولر خاطرنشان می کند که اگر قبلاً از hreflang و کنسول جستجو برای هدف قرار دادن کشورهای خاص استفاده می کنید، استفاده از زیر شاخه ها احتمالاً تفاوت زیادی ایجاد نمی کند.

بنابراین اگر وب سایت شما به این شکل راه اندازی نشده است، لازم نیست بروید و همه چیز را تغییر دهید.

این فقط یک سیگنال دیگر است که گوگل علاوه بر سایر سیگنال‌های هدف‌گیری جغرافیایی به دنبال آن است.

“در عمل، من بازخورد زیادی از مردم نمی شنوم که می گویند این تفاوت بزرگی ایجاد می کند. بنابراین نمی‌دانم که آیا این کاری است که واقعاً باید انجام دهید، به خصوص اگر تنظیم پیچیده‌تری باشد.

اما من سعی می‌کنم آن را به گونه‌ای انجام دهم که تا حد امکان مشخص شود که کدام کشور برای هر URL مرتبط است. به نوعی با یک مسیر واضح در URL.

فکر می‌کنم در پایان سؤالی در مورد استفاده از کشور به عنوان پارامتر URL نیز وجود داشت. از نظر تئوری، شما می توانید این کار را انجام دهید. فکر می‌کنم برای سیستم‌های ما تشخیص اینکه کدام URL متعلق به کدام کشور است، بسیار سخت‌تر می‌شود. بنابراین من این را به عنوان احتمال کمتری برای ما برای هدف گذاری جغرافیایی می بینم.

بدیهی است که اگر از hreflang استفاده می کنید، مشکل کمتری وجود دارد زیرا می توانید این کار را بر اساس URL انجام دهید.

پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:

برای اطلاعات بیشتر در مورد هدف‌گذاری جغرافیایی، نگاه کنید به:


تصویر ویژه: نیکولای کلیمنکو/شاتراستوک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور