گزارش 2021 State of Edge تأثیر COVID-19 را در استفاده از Edge نشان می دهد

تعجب آور هیچ کس که اخبار فناوری اطلاعات را برای سال گذشته تماشا کرده است ، جدیدترین نسخه گزارش سالانه بنیاد لینوکس تأثیر طولانی که تحولات محاسباتی لبه با COVID-19 ایجاد خواهد کرد را مستند کرده است. سال قبل استفاده از معماری محاسبات لبه ای را پیش بینی کرده بود بر اساس صنعت به صنعت در سال 2028. در نتیجه ، پروژه State of Edge بنیاد لینوکس بسیاری از پیش بینی های ارائه شده در گزارش سال 2020 خود را مرور کرده است.

Matt Trifiro ، رئیس ایالتی Edge و CMO شرکت مرکز داده لبه Vapor IO ، در بیانیه ای گفت: “تجزیه و تحلیل 2021 ما نشان می دهد تقاضا برای زیرساخت های لبه در جهانی پس از COVID-19 تسریع می شود.” “ما در حال مشاهده این روند در زمان واقعی هستیم ، زیرا شرکت ها تلاش های خود را برای تبدیل دیجیتال برای تقسیم نیروی کار پراکنده تر و نیاز شدید به اتوماسیون ، اولویت بندی می کنند. هنجارهای دیجیتالی جدید ایجاد شده در پاسخ به همه گیری دائمی خواهند بود. این استقرار فناوری های جدید مانند 5G بی سیم و وسایل نقلیه مستقل را تشدید می کند ، اما تقریباً بر همه بخش های اقتصاد از تولید صنعتی گرفته تا مراقبت های بهداشتی تأثیر می گذارد. “

ردپای افزایش یافته لبه مرتبط با بیماری همه گیر

مراقبت های بهداشتی دیجیتال بارزترین نمونه از صنایعی است که استفاده از آن را در طول همه گیری بسیار گسترده کرده است. COVID-19 باعث افزایش اعتماد به لبه در تصویربرداری دیجیتال ، مراقبت های بهداشتی از راه دور و امکانات زندگی کمک می کند. در نتیجه ، گزارش دولت لبه 2021 پیش بینی می کند که تا سال 2028 ، صنعت مراقبت های بهداشتی 8.6٪ از زیرساخت های جهانی لبه را به خود اختصاص دهد ، یک جهش نسبت به پیش بینی 6.8٪ در گزارش سال گذشته.

تولید عمودی دیگری است که انتظار می رود درصد بیشتری از زیرساختهای لبه پس از COVID 19 را به طور دائمی اشغال کند. اکنون گزارش دولت لبه پیش بینی می کند که تولید تا سال 2028 6.2٪ از زیرساخت های لبه را تشکیل دهد ، در حالی که پیش بینی سال گذشته 3.9٪ ، زیرا شرکت ها به دنبال تقویت نقاط ضعف در زنجیره تأمین و توانایی مدیریت موجودی خود هستند که همه گیری نشان داد.

خرده فروشی منطقه دیگری است که نقش فزاینده ای در معماری محاسبات لبه خواهد داشت. اگرچه گزارش سال گذشته پیش بینی بلند مدت خرده فروشی نکرده است ، اما گزارش امسال پیش بینی می کند که در سال 2028 ، ردپای جهانی خرده فروشی 4.6٪ باشد.

در گزارش دولت لبه آمده است: “تغییرات دائمی رفتار مصرف کننده که به نفع تجارت الکترونیکی است ، احتمالاً پس از همه گیری COVID-19 حاکم خواهد شد و به خرده فروشی سنتی ادامه خواهد داد.” “تداوم خدمات برای خرده فروشی مهم است ، به ویژه برای سیستم های پرداخت در نقطه فروش ، که به طور کلی به قابلیت های Device Edge بستگی دارند. راه حل های Infrastructure Edge برای طیف وسیعی از موارد استفاده از جمله تابلوهای دیجیتال و دیجیتال خارج از خانه (DOOH) استفاده می شود. ) تجربیات ، راه حلهای همهجانبه فروشگاه ، بازاریابی مجاورت و بهینه سازی زنجیره تامین. “

همه اثرات افزایش یافته معماری پردازش لبه های تولید را نمی توان به بیماری همه گیر COVID-19 نسبت داد: صنعت خودرو با تقاضای زیادی برای وسایل نقلیه الکتریکی روبرو است و انتظار می رود در امکانات تولید جدید سرمایه گذاری کند که از توسعه فن آوری های اتوماسیون ، اتصال بی سیم بهره مند می شوند. و سیستم های خودمختار مانند ربات های متحرک مستقل.

در این گزارش آمده است: “این نیاز به قابلیت های محاسبات گسترده دارد که انتظار می رود سهم شیر آن در Edge دستگاه باشد ، به ویژه برای فناوری های عملیاتی.” “با این حال ، مواردی را که شامل مناطق جغرافیایی فراتر از مرزهای کارخانه های مختلف است ، مانند انبارها ، زنجیره تامین و تدارکات ، نیز به قابلیت های Infrastructure Edge نیاز دارند.”

همچنین استفاده از لبه توسط شهرهای به اصطلاح هوشمند ، که از طیف وسیعی از خدمات دیجیتال ، از جمله خدمات مربوط به امنیت و نظارت و برای کارهایی مانند مدیریت پسماند یا تصفیه آب استفاده می کنند ، در حال افزایش است.

در این گزارش آمده است: “هرچه شهرهای بیشتری خدمات دیجیتالی را اجرا می كنند ، ارزش پیشنهادی آنها بهتر قابل فهم و توجیه آنها در جاهای دیگر آسان تر می شود.” “در حالی که Device Edge بسیاری از خواسته های مورد استفاده در استفاده از شهرهای هوشمند را برطرف می کند ، پیش بینی می شود که 6.1٪ از Edge زیرساخت جهانی در سال 2028 از موارد استفاده از شهرهای هوشمند پشتیبانی خواهد کرد. این موارد استفاده شامل ساختمان های هوشمند ، مدیریت روشنایی و ترافیک و سایر خدمات دیجیتال برای ایمنی عمومی ، اماکن و عملیات شهری. “

رشد فناوری رانندگی رشد لبه

گزارش State of Edge جزئیات زیادی در مورد فن آوری پیشرفته معماری محاسبات ارائه می دهد ، از جمله:

خدمات و برنامه های خارج از قفسه در نظر گرفته شده برای به خطر انداختن استقرار سریع در لبه: این شامل انواع سیستم عامل های پردازشگر لبه محور است که اکنون شامل راه حل های مبتنی بر بازو ، SmartNIC با شتاب بار کاری مبتنی بر FPGA و پردازنده های گرافیکی است.

انواع جدید اتصال در امکانات لبه: “مشابه نحوه تبدیل شدن مراکز داده به مراکز ملاقات برای شبکه ها ، مراکز داده خرد در دکل های بی سیم و سرپیچ های کابلی که رایانه های لبه دار را تأمین می کنند ، اغلب در چهارراه مسیرهای اتصال زمینی قرار می گیرند. این مکان ها به مرکز ثقل برای اتصال محلی و تبادل لبه تبدیل می شوند. ، ایجاد مسیرهای جدید و کارآمد برای داده ها “، در این گزارش آمده است.

استاندارد سازی 5G ، نسل بعدی SD-WAN و SASE (لبه دسترسی امن): بر اساس این گزارش: “آنها به خوبی برای رسیدگی به موارد استفاده از رایانه های لبه ای که در حال تصویب هستند و برای آینده مورد بررسی قرار می گیرند مناسب هستند. همانطور که خدمات دیجیتال زیاد می شوند و تقاضا برای محاسبات لبه ای را افزایش می دهند ، تنوع نیازهای عملکرد شبکه همچنان افزایش می یابد. “

جیکوب اسمیت ، رئیس مشترک ایالت لبه در بیانیه ای گفت: “گزارش امسال تجزیه و تحلیل متخصصان متنوع است و منعکس کننده رویکرد همکاری است که ما شاهد رشد در اکوسیستم رایانه ای هستیم.” “یافته های سال 2020 شتاب فوق العاده تلاش های تحول دیجیتال را در پاسخ به همه گیری و تأثیر حیاتی سخت افزار ، نرم افزار و شبکه ها برای سرویس دهی موارد استفاده در لبه تأکید می کند.”

پروژه وضعیت لبه

پروژه State of Edge که این گزارش را تهیه می کند ، ایده اصلی استراتژی فلزی برهنه Trifiro و Equinix VP Smith است.

Trifiro در مصاحبه سال 2020 خود با نشریه خواهر Data Center Knowledge ، توضیح داد که این دو پروژه را “سازمانی خنثی از نظر فروشنده” می دانستند که می توانست تحقیقاتی را که آزادانه در دسترس است و تحت مجوز Creative Commons صادر می شود ، ایجاد کند تا هر کسی بتواند بارگیری و توزیع کند. آی تی.”

گزارش edge ، که شامل یک واژه نامه 20 صفحه ای از اصطلاحات مربوط به edge است ، به صورت رایگان از وب سایت State of Edge بارگیری می شود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور