گزارش ها حاکی از برنامه ریزی مایکروسافت برای سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در OpenAI است

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در OpenAI، توسعه‌دهندگان ChatGPT، گام بزرگی برای کسب برتری نسبت به رقبای خود برمی‌دارد.

OpenAI در ایجاد نرم افزاری تخصص دارد که می تواند یاد بگیرد و با وظایف مختلف سازگار شود.

این شرکت با برنامه محبوب ChatGPT خود که از آخرین انتشار در ماه گذشته با استقبال زیادی روبرو شده است، توجه کاربران عادی و کارشناسان صنعت را به خود جلب کرده است.

منابع آشنا به این موضوع به Semafor می‌گویند که مایکروسافت و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری مبلغی هستند که ارزش OpenAI را به ۲۹ میلیارد دلار برساند.

سرمایه گذاری در این بزرگی گامی مهم به سمت رشد OpenAI خواهد بود که می تواند توسعه ChatGPT و سایر پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی را بیشتر کند.

همچنین نشان دهنده علاقه فزاینده به هوش مصنوعی در بین سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ است.

گفته می‌شود که سرمایه‌گذاری مایکروسافت بخشی از قراردادی است که در آن این شرکت 75 درصد از سود OpenAI را تا زمانی که سرمایه‌گذاری خود را جبران کند، دریافت خواهد کرد.

مشخص نیست که آیا پولی که OpenAI برای بازوی رایانش ابری مایکروسافت خرج می کند در محاسبه بازپرداخت سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود یا خیر.

به گفته منابع Semafor، زمانی که مایکروسافت پول خود را بازگرداند، معامله به ساختار مالکیت تغییر خواهد کرد. بر اساس این ساختار، مایکروسافت 49 درصد از سهام را در اختیار خواهد داشت، سایر سرمایه گذاران 49 درصد از سهام را در اختیار خواهند داشت و شرکت مادر غیرانتفاعی OpenAI 2 درصد باقی مانده را در اختیار خواهد داشت.

مزیت اصلی مایکروسافت در این معامله، فرصت کار مستقیم با OpenAI و تأثیرگذاری بر مسیر ابزارهای آن است. این به مایکروسافت کمک می کند تا در لبه پیشروی یک تغییر قابل توجه در فناوری مصرف کننده باقی بماند.

این هفته گزارش شد که مایکروسافت در حال بررسی ادغام فناوری چت بات OpenAI در محصولات دیگر مانند Word و Outlook است.

همچنین ممکن است شاهد ادغام ChatGPT در موتور جستجوی مایکروسافت بینگ در اوایل ماه مارس باشیم.

اگرچه این یک پیروزی برای مایکروسافت به نظر می رسد، اما در این مرحله بیشتر یک قمار است.

مایکروسافت روی توانایی OpenAI برای ادامه پیشگام بودن و پیشرو بودن در زمینه هوش مصنوعی شرط بندی کرده است. با این حال، OpenAI به ناچار با رقابت سایر شرکت ها روبرو خواهد شد، زیرا زمینه هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است.

سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت تضمین نمی کند که OpenAI همچنان موفق باشد. هر دو شرکت در حین حرکت در صنعت هوش مصنوعی که دائماً در حال تغییر و رقابت است، با چالش‌های زیادی روبرو خواهند شد.

هر دو شرکت کار خود را در پیش دارند تا جلوتر از منحنی بمانند و در بازار مرتبط باقی بمانند.


تصویر ویژه: rarrarorro/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور