گارتنر پیش بینی صنعت تراشه را پس از کاهش تقاضای رایانه شخصی کاهش می دهد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – طبق گفته شرکت گارتنر، فروش تراشه ها بسیار کندتر از حد انتظار رشد می کند و در سال 2023 شروع به کاهش خواهد کرد، که نشان دهنده پایان ناگهانی یکی از بزرگترین چرخه های رونق صنعت است.

شرکت تحقیقاتی روز چهارشنبه در گزارشی پیش بینی کرد که درآمد جهانی نیمه هادی ها در سال 2022 تنها 7.4 درصد افزایش می یابد. این تقریباً نیمی از نرخ 14 درصدی است که گارنر سه ماه پیش پیش‌بینی کرده بود و با رشد 26 درصدی تجارت تراشه در سال 2021 فاصله زیادی دارد.

ریچارد گوردون، تحلیلگر گارتنر در این گزارش گفت: “بازار جهانی نیمه هادی ها در حال ورود به دوره ای از ضعف است که تا سال 2023 ادامه خواهد داشت، زمانی که پیش بینی می شود درآمد نیمه هادی ها 2.5٪ کاهش یابد.” “ما در حال حاضر شاهد ضعف در بازارهای نیمه هادی هستیم، به ویژه آنهایی که در معرض مخارج مصرف کننده هستند.”

389650889.png

چشم‌انداز جدید گارتنر بر نگرانی‌هایی تاکید می‌کند که سرمایه‌گذاران را به سمت کاهش سهام تراشه‌ها در سال جاری سوق داده است. پس از دوره‌ای در طول قرنطینه‌های کووید-19، بازار رایانه‌های شخصی دوباره در حال انقباض است و تراشه‌ها را به همراه خود پایین می‌آورد. و فروش گوشی‌های هوشمند در حال تزلزل است زیرا مصرف‌کنندگان خریدشان را به تعویق می‌اندازند زیرا تورم به قدرت مخارج آنها آسیب می‌زند.

گارتنر پیش بینی می کند که فروش رایانه های شخصی در سال 2022 پس از دو سال رشد، 13 درصد کاهش می یابد. درآمد تراشه از آن بازار 5.4 درصد کاهش خواهد یافت. در همین حال، فروش گوشی های هوشمند پس از افزایش تقریباً 25 درصدی در سال 2021، امسال تنها 3.1 درصد افزایش خواهد یافت.

در حالی که اشتها برای تراشه های مورد استفاده در کالاهای مصرفی کاهش یافته است، تقاضا برای نیمه هادی ها در مراکز داده همچنان قوی است. گارتنر گفت که این بازار امسال 20 درصد رشد خواهد کرد. تقاضای خودرو نیز با افزایش مقدار تراشه در هر وسیله نقلیه همچنان یک نقطه برجسته باقی مانده است. گارتنر گفت: محتوای نیمه هادی در هر خودرو از 712 دلار در سال 2022 به 931 دلار در سال 2025 افزایش خواهد یافت.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور