کانادا شرکت ها را مجبور به گزارش حملات سایبری، حذف Risky Gear | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — کانادا قصد دارد از شرکت ها بخواهد اطلاعات تهدیدات سایبری را به اشتراک بگذارند و هر محصول یا خدماتی را که می تواند خطرات امنیتی ایجاد کند حذف کنند.

فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر صنعت و مارکو مندیچینو وزیر ایمنی عمومی روز سه شنبه لایحه ای را با عنوان “قانون احترام به امنیت سایبری” ارائه کردند که در چهار بخش زیرساختی تحت نظارت فدرال از جمله مخابرات، حمل و نقل، مالی و انرژی اعمال می شود.

هدف این لایحه رسیدگی به تهدیدات سایبری است که توسط دولت‌های سراسر جهان در بحبوحه افزایش باج‌افزارها و سایر حملات آنلاین مشاهده می‌شود، زیرا افراد بیشتری در طول همه‌گیری از راه دور کار می‌کنند.

کانادا در حال حاضر مکانیسم قانونی واضحی برای وادار کردن اقدام برای مقابله با این تهدیدها ندارد. این لایحه به تنظیم‌کنندگان اجازه می‌دهد تا جریمه‌هایی را اعمال کنند یا محکومیت‌های اجمالی را برای اطمینان از رعایت آنها صادر کنند.

مقامات دولتی در یک تماس کوتاه قبل از اعلام این خبر به خبرنگاران گفتند ظهور فناوری بی سیم نسل پنجم به زیرساخت های حیاتی اجازه می دهد تا به طور فزاینده ای با سیستم های سایبری متصل و یکپارچه شوند و تهدیدات و آسیب پذیری های جدیدی ایجاد کنند.

به گفته مقامات، ممنوعیت استفاده و حذف اجباری تجهیزات Huawei Technologies و ZTE Corp از شبکه‌ها و امکانات مخابراتی، نمونه‌ای از استفاده از این لایحه است.

ماه گذشته، دولت نخست‌وزیر جاستین ترودو به نزدیک‌ترین متحدان اطلاعاتی کانادا در ممنوعیت هواوی از 5G پیوست. این تصمیم که در مورد ZTE نیز اعمال می‌شود، سال‌ها در بحبوحه اختلافات دیپلماتیک با چین بر سر دستگیری یکی از مدیران ارشد هوآوی به دلیل درخواست استرداد آمریکا در اواخر سال 2018 به تعویق افتاد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور