کارگر سابق ابر آمازون به دلیل هک عظیم Capital One محکوم شد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — یک کارمند سابق خدمات وب آمازون به دلیل هک کردن سرورهای ابری این شرکت برای سرقت داده های مشتری و نیروی رایانه ای که برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می کرد، محکوم شد.

دادستان های ایالات متحده روز جمعه در بیانیه ای اعلام کردند که در پی یک محاکمه یک هفته ای در سیاتل، پیج ای. تامپسون، 36 ساله، به 7 جنایت فدرال، از جمله کلاهبرداری با سیم، که تا 20 سال حبس دارد، مجرم شناخته شد.

دادستان ها می گویند تامپسون، که با نام صفحه نمایش “غیرقابل پیش بینی” شناخته می شد، ابزاری را ایجاد کرد که به دنبال حساب های پیکربندی نادرست در خدمات وب آمازون می گشت. آنها گفتند که او توانست به حساب های بیش از 30 مشتری آمازون از جمله بانک Capital One هک کند و اطلاعات شخصی بیش از 100 میلیون نفر را دانلود کند. Capital One در سال 2019 این نقض را فاش کرد و بیش از 80 میلیون دلار جریمه نظارتی را به همراه 190 میلیون دلار برای حل و فصل دعاوی مشتریان پرداخت کرد.

دادستان ها می گویند که جدا از سرقت داده ها، تامپسون نرم افزار ماینینگ را روی سرورهایی کار می کرد که از آنها برای برداشت ارزهای دیجیتال استفاده می کرد و درآمد حاصل از آن به کیف پول آنلاین خود می رسید.

وکلای تامپسون بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

گفته می شود که او جنایات خود را در متون و انجمن های آنلاین که در محاکمه او نشان داده شده بود، تمجید می کرد. بر اساس این بیانیه، اندرو فریدمن، دستیار دادستان ایالات متحده در سخنان پایانی گفت: «او اطلاعات می‌خواست، پول می‌خواست، و می‌خواست لاف بزند».

بر اساس این بیانیه، هیئت منصفه پس از 10 ساعت مشورت، او را به تقلب، دسترسی غیرمجاز به رایانه محافظت شده و آسیب رساندن به رایانه محافظت شده متهم کرد. او به دلیل کلاهبرداری از دستگاه دسترسی و سرقت هویت تشدید کننده گناهکار شناخته شد.

رابرت اس. لسنیک، قاضی منطقه ای ایالات متحده، صدور حکم را برای 15 سپتامبر برنامه ریزی کرد.

این پرونده USA v. Thompson، 19-cr-00159، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه غربی واشنگتن (سیاتل) است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور