چین تا سال 2026 بیش از دو برابر هزینه های هوش مصنوعی خواهد داشت | دانش مرکز داده

طبق گزارشی که اخیراً از IDC منتشر شده، انتظار می‌رود چین تا سال 2026 سرمایه‌گذاری خود در هوش مصنوعی را بیش از دو برابر کند و به حدود 27 میلیارد دلار برساند و بیش از نیمی از این هزینه‌ها صرف بازار سخت‌افزار شود.

بر اساس راهنمای هزینه‌های هوش مصنوعی IDC در سراسر جهان، انتظار می‌رود هزینه‌های فناوری اطلاعات در هوش مصنوعی بین سال‌های 2021 تا 2026 رشد سالانه‌ای حدود 27 درصد داشته باشد.

با این سرعت، چین تا سال 2026 8.9 درصد از سرمایه گذاری های جهانی هوش مصنوعی را به خود اختصاص خواهد داد.

8029.jpg

بر اساس گزارش IDC، با وجود افزایش ها، چین از نظر هزینه های هوش مصنوعی پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار خواهد گرفت.

بازار سخت افزار هدف اصلی چین برای هزینه خواهد بود و بیش از نیمی از کل سرمایه گذاری هوش مصنوعی را به خود اختصاص می دهد. IDC پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاری‌های سخت‌افزاری هوش مصنوعی چین در سال 2026 از 15 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت که به اندازه بازار سخت‌افزار هوش مصنوعی در ایالات متحده است.

بازار نرم‌افزار هوش مصنوعی چین نیز افزایش خواهد یافت زیرا انتظار می‌رود در پنج سال آینده به سریع‌ترین رشد بازار اولیه تبدیل شود. انتظار می‌رود که پلتفرم‌های هوش مصنوعی بیش از ۷۰ درصد از هزینه‌های مربوط به نرم‌افزار را در آن دوره تشکیل دهند.

عمودی و موارد استفاده

IDC پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی کاربران در چهار صنعت اصلی نقطه پایانی – خدمات حرفه‌ای، دولت، امور مالی و مخابرات – در مجموع از 60 درصد کل هزینه‌های بازار هوش مصنوعی چین فراتر خواهد رفت. صنایع ساخت و ساز، تولید گسسته و مراقبت های بهداشتی نیز به نرخ های رشد بالایی برای هوش مصنوعی چینی دست یافته اند.

مقاله کامل را در سایت خواهر ما AI Business مشاهده کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور