چگونه Chrome Extensions به یک حمله حمله برای هکرها تبدیل شد (قسمت 1)

عکس پروفایل نویسنده

@spiderpig86استنلی لیم

? سلام ، من استنلی هستم! من مهندس توسعه نرم افزار در AWS هستم و مشتاقانه به منبع باز کمک می کنم.

افزونه های Chrome همیشه یک نقطه فروش عمده برای مرورگر بوده است. با این حال ، برخی آنها را برای جستجوی کاربران روزمره توسعه دادند.

از Chrome v9 ، برنامه های افزودنی Chrome بخشی اصلی از عملکرد مرورگر است که توسط API برنامه های افزودنی جامع مرورگر تهیه می شود.

اندازه گسترده فروشگاه وب Chrome با بیش از 190،000 برنامه افزودنی / برنامه وب و بیش از 1.2 میلیارد نصب ، گواه موفقیت این راه اندازی است. برنامه های افزودنی طیف گسترده ای از قابلیت های ممکن را اضافه می کنند و می توانند در عرض چند ثانیه از فروشگاه وب Chrome نصب شوند. برخی از برنامه های افزودنی مانند LastPass ، uBlock Origin ، Tampermonkey و موارد دیگر از موفقیت بی نظیری در این سیستم عامل برخوردار شده اند. توسعه دهندگان مستقل کوچکتر ، مانند خودم ، همچنین می توانند تم ها و پسوندها را با پرداخت یک بار 5 دلار برای ثبت نام به عنوان یک توسعه دهنده ، توسعه دهند. این به من دبیرستانی اجازه داد تا موضوعی را به نام Material Dark راه اندازی کنم که بیش از 300،000 کاربر در سراسر جهان دارد.

علیرغم این مزایا ، این پلتفرم برای حملات جاسوسی و فیشینگ به یک حمله اصلی برای هکرها تبدیل شده است. طبق آمار Statista ، کروم تقریباً 70٪ از سهم امروز مرورگر را تشکیل می دهد. کاربر بزرگ Chrome …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور