چگونه CBDC پول نقد را جایگزین می کند: آزمایش پول قابل برنامه ریزی

عکس پروفایل نویسنده

@سرخیتروفسرگئی خیتروف

کارآفرین ، لیست گذاری. موسس و مدیر عامل آژانس راهنما

شیوع فعلی بیماری ویروس کرونا به طور چشمگیری توسعه ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) را تسریع کرده است. بررسی تعداد روزافزون پروژه ها و اولین راه اندازی رسمی ارز دیجیتال اخیر در باهاما آسان است. علاوه بر این ، تحلیلگران دویچه بانک می گویند كه در دراز مدت ، CBDC می تواند جای پول نقد را بگیرد.

CBDC چیست؟

ارز دیجیتال بانک مرکزی یک شکل دیجیتالی از پول فیات است که می تواند توسط بانک های مرکزی راه اندازی شود. در حال حاضر ، بانک خلق چین پروژه ای از یک رنمینبی دیجیتال را تهیه کرده است. تنظیم کننده مالی هلند آمادگی خود را برای ایفای نقش پیشگام در توسعه ارز دیجیتال در منطقه یورو اعلام کرد. فدرال رزرو ایالات متحده ، بانک انگلیس ، بانک ژاپن و بانک مرکزی اروپا در حال بررسی امکان استفاده و توسعه این فناوری هستند.

چرا الان

همه گیری جهانی انگیزه دیگری به این روند داده است. بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) اعلام کرد که بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث تسریع در پرداخت آنلاین و به روزرسانی مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال ملی می شود. گزارش اخیر وی بیان می کند که COVID-19 نگرش مردم نسبت به پول نقد را تغییر می دهد ، حتی اگر علمی …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور