چهار پیش بینی گارتنر که بر مرکز داده شما تأثیر می گذارد | دانش مرکز داده

سمپوزیوم IT 2022 گارتنر، همانطور که می توانید تصور کنید، پر از پیش بینی است. برخی از آنها که این نشریه معتقد است واقعیت خواهد بود و برخی دیگر که به طور کلی هیچ کاربردی برای صنعت مرکز داده ندارند.

اما، یک جلسه ما را مجبور کرد به این فکر کنیم که مواجهه با عدم قطعیت واقعاً به چه معناست. به این دلیل که این صنعت با تحولات بی سابقه ای مواجه است و این کار را با سرعتی شتابان ادامه می دهد. متخصصان مرکز داده به طور همزمان با چندین چالش روبرو هستند، از جمله:

غلبه بر این چالش ها و دیگر چالش ها فقط مختص سازمان شما نیست. گارتنر بینش‌های کمی برای CIO داشت که می‌توانست برای سازمان شما نیز اعمال شود. بیا یک نگاهی بیندازیم:

پیش بینی های برتر گارتنر – برای مراکز داده

رشد فناوری مجازی مانند متاورس برای تحریک همکاری، بهره‌وری و تجسم مجدد محل کار.

تا سال 2027، فضاهای کاری کاملا مجازی 30 درصد از رشد سرمایه گذاری شرکت ها در فناوری های متاورس را تشکیل می دهند و تجربه اداری را “تصویر مجدد” خواهند کرد.

داریل پلامر، تحلیلگر برجسته معاونت و همکار گارتنر، که در ابتدا به عنوان پیش‌بینی محل کار قرار گرفت، یک مورد استفاده ارائه داد که می‌تواند نوآوری و هزینه‌های کمتری را برای مراکز داده ایجاد کند. او مهندسي را مثال زد كه با يك شركت نفت و گاز كار مي كند تا مشكل نشت خط لوله را حل كند. در متاورس، آنها یک دوقلوی مجازی از نشت ایجاد می‌کنند، مدیران اجرایی هدست مجازی می‌گذارند و در دنیای مجازی زیر آب به سمت نشت شنا می‌کنند. مهندس مشکل را به مدیران نشان می‌دهد، کاف را نشان می‌دهد که راه‌حل را ارائه می‌دهد، و سپس درباره موارد احتمالی و البته هزینه‌ها صحبت می‌کند.

Daryl4.jpg

روشی که پلامر این را توضیح داد به فناوری دوقلو دیجیتال برای مراکز داده اعتبار واقعی می بخشد و ممکن است برخی را برای تسریع پذیرش الهام بخشد. ما این را در طول پوشش دادیم کنفرانس اخیر انویدیا و موارد استفاده را برای عملیات مرکز داده ارائه کرد. در حالی که فناوری دوقلوی دیجیتال و متاورس می‌تواند محیط‌های کاری را بهبود بخشد، به نظر می‌رسد که کاربرد عملیات در مرکز داده در این زمان کاربردی‌تر است.

فناوری هوش مصنوعی ممکن است خود را خنثی کند

دستاوردهای حاصل از هوش مصنوعی، کارایی، تصمیم‌گیری سریع‌تر، صرفه‌جویی در هزینه، کاهش خطای انسانی و قدرت پردازش قدرتمند، همگی می‌توانند با مقدار عظیم انرژی مورد نیاز برای آموزش، ذخیره و استقرار فناوری هوش مصنوعی لغو شوند.

تا سال 2025، بدون شیوه‌های هوش مصنوعی پایدار (AI)، هوش مصنوعی انرژی بیشتری نسبت به نیروی کار مصرف می‌کند و به طور قابل‌توجهی افزایش کربن صفر را جبران می‌کند.

صنعت در حال حاضر درد این سناریو را احساس می کند. رشد هوش مصنوعی این درد را افزایش می دهد. چین از طریق خود به این موضوع می پردازد داده های شرق، برنامه محاسبات غرب. اما اقتصادهای اقتدارگرا می توانند این نوع دستورات را بدون ایجاد اختلال در زندگی روزمره انجام دهند. در حالی که اقتصادهای باز ممکن است زمان دشوارتری برای تقسیم جغرافیایی خود، تقسیم بندی یک منطقه جغرافیایی وسیع و اختصاص آن به تنها هدف پردازش مجموعه داده های هوش مصنوعی داشته باشند.

پلامر مثالی از کاهش 5 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای را به لطف فناوری هوش مصنوعی ارائه داد که به دلیل قدرت پردازشی مورد نیاز برای رسیدن به چنین نقطه عطفی لغو شد. برای مراکز داده، به نظر می رسد کاوش در اشکال جایگزین انرژی و مراکز داده خودتوان، راهی باشد که فرامقیاس کننده ها به این موضوع رسیدگی می کنند. زمان نشان خواهد داد که آیا این برنامه کاربردی برای نیازهای پردازشی هوش مصنوعی دارد یا خیر.

راه حل های کمتر فروشنده ابری منجر به تمرکز بیش از حد بر روی منبع باز می شود

پیش‌بینی گارتنر مبنی بر اینکه فضای ابری در حال تثبیت است و گزینه‌هایی را برای مصرف‌کنندگان ابری محدود می‌کند، کاملاً مرتبط با دنیای مرکز داده است. برای کولوهای بزرگتر، این ممکن است مشکلی نباشد. برای شرکت هایی که به دنبال استفاده کامل از چند ابری هستند، این ممکن است یک چالش جالب – یا حداقل در هنگام انتخاب فروشندگان مورد توجه قرار گیرد. این یکی تا کی میاد؟ واقعاً چه مدت باید از این فروشنده استفاده کنیم؟ در حالی که این ممکن است قبلاً برای برخی مورد توجه قرار گیرد، هنگام ارزیابی گزینه های چند ابری در لیست بالا می رود.

تا سال 2025، اکوسیستم‌های ابری نیروگاه، چشم‌انداز فروشنده را تا 30 درصد یکپارچه خواهند کرد و مشتریان را با انتخاب‌های کمتر و کنترل کمتری بر سرنوشت نرم‌افزاری خود می‌گذارند.

برای رسیدگی به این مشکل، پلامر چیزی را شناسایی کرد که ما در دنیای مرکز داده با آن آشنا هستیم: منبع باز. او پذیرش بیشتر منبع باز را در راه می بیند و استفاده از منبع باز را در بالای هر منبع ابری برای تقویت انعطاف پذیری یک شرکت در برابر نوساناتی که در این بخش سرعت می بخشد، توصیف می کند.

از دست دادن استعداد مرکز داده زیان های قابل اندازه گیری ایجاد می کند

همانطور که صنعت مرکز داده با کمبود استعداد خود در مرز بحران مواجه می شود، سایر بخش های صنعت فناوری نیز درد را احساس می کنند. گارتنر پیش‌بینی می‌کند که 40 درصد از سازمان‌ها به دلیل کمبود نیروی کار با ضرر تجاری مادی مواجه خواهند شد.

راه حل Plummer لولا بر شفافیت ارائه می دهد. شرکت هایی که نابرابری پرداختی را ثبت می کنند و به اشتراک می گذارند، فرصت بهتری برای حفظ استعدادها در سازمان خود دارند. این امر به ویژه برای کاهش نرخ فرسایش در میان زنان در محل کار صادق است.

تا سال 2025، سازمان‌هایی که شکاف دستمزدهای جنسیتی را اصلاح می‌کنند، فرسایش زنان را تا 30 درصد کاهش می‌دهند و فشار بر کمبود استعدادها را کاهش می‌دهند.

دانش مرکز داده در نظرسنجی حقوق و دستمزد ما در سال 2022 به طور گسترده کمبود نیروی کار را پوشش می دهد. بیل کلیمن، معاون اجرایی راه حل های دیجیتال سوییچ، چندین گزینه را در پوشش ما مطرح کرد. یکی از آنها شامل همین موضوع است – کاهش شکاف دستمزد در بین تکنسین های مرکز داده.

کارمندان معمولاً از بحث در مورد نرخ دستمزد با یکدیگر دلسرد می شوند، در حالی که برخی از سازمان ها در قراردادهای کارکنان خود بندهایی را به صراحت منع می کنند. افزایش شفافیت در مورد مقیاس های دستمزد به سازمان ها کمک می کند تا تعصبات ناخودآگاه را به حداقل برسانند و تصمیمات حقوقی بهتری اتخاذ کنند که شکاف دستمزد را کاهش دهد.

این امر مستلزم تغییر فرهنگ، تواضع بیشتر و شجاعت بیشتر در مدیریت است.

این پیش بینی های واقع بینانه برای ما در صنعت مرکز داده تعجب آور نیست. اما گارتنر تاریخ ها و اعدادی را برای مسائلی که قبلاً می دانیم در این فضا قرار داده است. متخصصان مرکز داده باهوش می توانند از این نقاط داده برای تحریک اقدامات و تغییرات تدریجی در سازمان خود استفاده کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور