پیشگیری از دست دادن داده ها: چیست و آیا به آن نیاز دارید؟

عکس پروفایل نویسنده

Data Loss Prevention مجموعه ای از ابزارها و روشهایی است که برای محافظت از اطلاعات شما در برابر از دست دادن و نشت استفاده می شود. حتی اگر نام فقط قسمت ضرر و زیان داشته باشد ، در واقع همانقدر که در مورد محافظت در برابر نشت است ، مربوط به محافظت در برابر نشت است. اساساً ، DLP ، به عنوان یک مفهوم ، تمام اقدامات امنیتی در مورد محافظت از داده های شرکت شما را در بر می گیرد.

هر شرکتی ، حتی اگر هرگز آن را صدا نکشید ، حداقل برخی از اقدامات DLP را داشته یا باید داشته باشد. شما بدیهی است که از مدیریت هویت و دسترسی استفاده می کنید که شامل احراز هویت کاربران است. همچنین مطمئناً از برخی از محافظت های نقطه پایان برای رایانه های کاربران استفاده می کنید. شاید (و امیدوارم) فراتر از این کار کنید. و این همه را می توان جلوگیری از اتلاف داده ها نامید.

پیشگیری از دست دادن داده ها: 3 حالت داده

هنگامی که ما در مورد حفاظت از داده ها صحبت می کنیم ، مهم است که درک کنیم همه قوانین DLP به دور خود چرخیده اند سه حالت داده:

1. داده ها در حالت استراحت

این داده هایی است که در حال حاضر استفاده نمی شود یا از طریق شبکه حرکت نمی کند. پرونده ها و سوابق بیکار در حالت استراحت ، مواردی هستند که با آرامش روی سرور ، پایگاه داده ، دیسک سخت ، فلش دیسک و غیره قرار می گیرند.

2. داده ها در حال حمل و نقل

این داده هایی است که از یک مقصد به مقصد دیگر سفر می کند ، می تواند از طریق هر سیستم عامل ارتباطات عمومی یا خصوصی مانند ایمیل ، برنامه هایی مانند WhatsApp یا Slack باشد. به اشتراک گذاری داده ها در …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور