پنتاگون به تقسیم ابر خود بین مایکروسافت و آمازون می رود

نائومی نیکس و تونی کاپاچیو (بلومبرگ) – پنتاگون پس از چندین سال درگیری بین دولت و برخی از بزرگترین شرکتهای فناوری ایالات متحده بر سر این معامله ، قرارداد 10 میلیارد دلاری رایانش ابری را که در سال 2019 به شرکت مایکروسافت اعطا شد لغو کرد ، که نشان می دهد قصد دارد کار را بین مایکروسافت و رقیب تقسیم کند. در عوض Amazon.com Inc.

وزارت دفاع روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: “با تغییر فضای فناوری ، مشخص شد كه قرارداد JEDI Cloud كه مدتها به تأخیر افتاده است ، دیگر شرایط لازم برای پر كردن خلأهای توانایی وزارت دفاع را ندارد.” این پروژه که به عنوان زیرساخت دفاعی سازمانی مشترک شناخته می شود و به عنوان یک قرارداد تنها منبع در نظر گرفته شده بود ، از همان ابتدا به شدت مورد مناقشه قرار گرفت.

در عوض ، پنتاگون از برنامه های خود برای یک پروژه “چند فروشنده” خبر داد و گفت که “قصد دارد از تعداد محدودی منابع ، یعنی مایکروسافت و خدمات وب آمازون ،” تنها دو شرکتی که فکر می کند قادر به تأمین نیازهای خود هستند ، پیشنهاد کند. این شركت گفت كه فروشندگان دیگر در صورت بررسی شرایط تحقق قرارداد ، در نظر گرفته می شوند.

مایکروسافت قبل از بازیابی بخشی از این افت ، تا 1.2٪ کاهش یافت و به پایین ترین سطح جلسه رسید. آمازون در ساعت 2:19 بعد از ظهر در نیویورک 4.5 درصد رشد داشت.

مایکروسافت در یک پست وبلاگ گفت که تصمیم لغو قرارداد را درک و احترام می گذارد زیرا وزارت دفاع با یک دادگاه طولانی در دادگاه روبرو می شد. مایکروسافت در این پست گفت: “امنیت ایالات متحده بیش از هر قرارداد واحدی مهمتر است و ما می دانیم که مایکروسافت در شرایطی که کشور به خوبی عمل کند ، عملکرد خوبی خواهد داشت.”

آمازون بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.

در اوایل سال جاری هنگامی که مقامات پنتاگون گفتند که اگر دادگاه ادعای فدرال ایالات متحده از رد ادعاهای آمازون مبنی بر دخالت سیاسی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق برای معامله سودآور ابر ابر ، آمریكا را رد كند ، آینده برنامه ابر JEDI مورد تردید قرار گرفت. . در ماه آوریل ، قاضی پاتریشیا کمبل اسمیت درخواست های دولت و مایکروسافت برای رد بخشی از دادخواست آمازون را رد کرد و اجازه داد دادخواهی ادامه یابد.

قرارداد جدید ابری ، با عنوان قابلیت ابر مشترک جنگجویان ، به مدت چند سال به چند فروشنده تعلق می گیرد. وزارت دفاع گفت هنوز مقدار حداکثر جایزه برای پروژه ابر جایگزین تعیین نکرده است ، اما انتظار می رود میلیاردها دلار باشد.

به گفته پنتاگون ، مایکروسافت و آمازون به طور خودکار این معامله را دریافت نمی کنند و باید پیشنهادهایی را در مورد چگونگی تأمین نیازهای دولت ارائه دهند. از جمله الزاماتی که وزارت دفاع در نظر دارد تحمیل کند ، توانایی مدیریت داده های حساس در چندین سطح طبقه بندی ، دسترسی جهانی خدمات ابری در محیط های تاکتیکی و کنترل های امنیتی سایبری افزایش یافته است.

جان شرمن ، سرپرست سرپرست اطلاعات در یک مصاحبه تلفنی گفت ، احتمال دادخواهی های بی پایان نیروی محرکه تغییر پنتاگون نبود. وی گفت: “این واقعاً مربوط به نیاز مأموریت است.” “از آنجا که JEDI بیش از سه سال و نیم پیش تصور شده است ، ما به مکان دیگری منتقل شده ایم” از نظر پیشرفت ابر.

آمازون و مایکروسافت روز سه شنبه از طریق وزارت دادگستری ، که از مواضع وزارت دفاع دفاع می کند ، از استراتژی جدید مطلع شدند. شرمان گفت: “ما هنوز توافق نامه ای نداریم” ، اگرچه بازخورد اولیه نشان داد “هیچ چیز منفی نیست”.

شرمان گفت که برای ترسیم طرح جدید با Oracle Corp. ، International Business Machines Corp. و Alphabet Inc’s Google تماس خواهد گرفت. “با انجام تحقیقات بازار” در مورد رقبای اضافی و اینکه آیا آنها می توانند شرایط را برآورده کنند ، درب برای سه ماه و نیم آینده کاملا باز است.

قرارداد اصلی با نام اختصاری JEDI برای برانگیختن تصاویر “جنگ ستارگان” بود. این پروژه با ارزش تقریبی 10 میلیارد دلار طی یک دهه ، به عنوان مخزن اطلاعات اولیه خدمات نظامی در سراسر جهان در نظر گرفته شده بود. وزارت دفاع گفته است كه در حال اتخاذ خدمات ابري تجاري است كه در آن قدرت محاسبه و ذخيره سازي در مراكز داده از راه دور كه ​​توسط شركت هاي خارجي اداره مي شوند ، به آن لبه تاكتيكي در ميدان جنگ داده و استفاده از فن آوري هاي نوظهور را تقويت مي كند.

انحلال قرارداد JEDI توسط پنتاگون و اجرای یک پروژه جدید ابری یکی از واضح ترین اعتبارسنجی های عمومی را ارائه می دهد که مایکروسافت و آمازون همچنان رهبران بازار خدمات ابری برای دولت فدرال هستند. هنگامی که مایکروسافت قرارداد JEDI را به دست آورد ، نشانه ای از این شرکت در حال رسیدن به آمازون بود ، با برخی از تحلیلگران ، آن را احتمالاً “بزرگترین جایزه قرارداد ابر در تاریخ” عنوان کردند.

به جای قرارداد 10 ساله ، پنتاگون استراتژی پیمانکاری خود را به یک دوره اولیه سه ساله “سفارش نامحدود ، مقدار نامحدود” تغییر داده است که در آن مایکروسافت ، آمازون و احتمالاً دیگران برای تعداد نامشخصی از “سفارشات کار” خاص رقابت می کنند. ” دوره سه ساله ، که ممکن است در اوایل سال 2022 آغاز شود ، با دو دوره گزینه سفارش سفارش یک ساله دنبال می شود. شرمن گفت ، پنتاگون قصد دارد در ماه اکتبر درخواست جدیدی را منتشر و سال آینده جایزه خود را اعلام کند.

درگیری قانونی

در طول سالها ، این قرارداد از شرکتهای بزرگ فناوری ، قانونگذاران و کاخ سفید مورد بررسی قرار گرفته است. تصمیم پنتاگون برای اعطای معامله به یک شرکت ارائه دهنده انحصاری ، به جای شکستن آن در چندین قرارداد فرعی ، باعث لابی شدید در پشت صحنه و یک رقابت روابط عمومی از سوی رقبا برای کنار آمدن آمازون شد ، که به عنوان اصلی ترین گزینه در هنگام انتخاب بود. رقابت قرارداد ابر در سال 2018 رونمایی شد.

در سپتامبر سال 2020 ، شرکت اوراکل درخواست تجدیدنظر در دادخواست را به چالش کشیدن استثنای آن از خرید از دست داد. سازنده نرم افزار ادعا کرد که الزامات قرارداد پنتاگون بیش از حد محدود است و این رقابت به دلیل اختلافات منافع آمازون ، منجر به آلودگی شدیدی شد. در دادخواست اوراکل ادعا شده است که آمازون به دو کارمند سابق پنتاگون در حالی که مشغول کار بر روی قرارداد بودند ، به آنها در شرکت شغل پیشنهاد داده است.

دادگاه تجدیدنظر در مدار فدرال ایالات متحده رای دادگاه بدوی را تایید کرد مبنی بر اینکه اوراکل به دلیل خطاهایی که پنتاگون در تهیه پیشنهاد قرارداد مرتکب شده است صدمه ای ندید زیرا به هر حال صلاحیت قرارداد را نداشت. اوراکل این حکم را به دیوان عالی کشور تجدید نظر کرده است ، که تصمیم نگرفته است که پرونده را بررسی کند.

بزوس در نقش ‘دشمن’

پس از پیروزی ناراحت کننده مایکروسافت در اکتبر 2019 ، سرویس وب آمازون شکایتی را طرح کرد و ادعا کرد وزارت دفاع فناوری برتر آمازون را نادیده گرفته و علی رغم “عدم موفقیت های اساسی” در انطباق با الزامات ، قرارداد را به مایکروسافت اعطا کرده است. پنتاگون این اشتباهات را به دلیل دخالت نادرست ترامپ ، كه جف بزوس ، بنیانگذار آمازون – كه وی نیز صاحب روزنامه واشنگتن پست است – بر اساس دادخواست آمازون ، “دشمن سیاسی” خود دانست ، مرتكب شد. وزارت دفاع انكار كرد كه سياست در تصميم خود براي اعطاي معامله به مايكروسافت تاثير گذاشته است.

دادخواست آمازون متکی به لیستی از نظرات و اقدامات ترامپ و وزارت دفاع بود که به گفته این غول تجارت الکترونیکی ، پنتاگون هنگام واگذاری معامله به مایکروسافت ، در برابر فشارهای سیاسی خم شده است. در یک مورد ، آمازون به ادعاهایی که در کتابی از جانب وزیر دفاع سابق جیم ماتیس ، سخنران سابق ، گای اسنودگراس ، ارائه شده استناد می کند. وی گفت: ترامپ در تابستان 2018 به ماتیس گفت که “آمازون را” با قفل کردن پیشنهاد خود “پیچ” کند. اسنودگراس نوشت ، ماتیس آنچه ترامپ پرسید را انجام نداد.

این شرکت همچنین به اظهارات ترامپ در یک کنفرانس خبری در ژوئیه 2019 اشاره کرد ، زمانی که وی با استناد به شکایات مایکروسافت ، اوراکل و شرکتهای تجارت بین الملل به صراحت سوال کرد آیا قرارداد JEDI به صورت رقابتی پیشنهاد می شود.

آمازون برای تقویت پرونده خود ، از دادگاه خواست تا به وی اجازه دهد تا از ترامپ ، دبیران دفاع سابق ماتیس و مارک اسپر و دانا دیزی ، که افسر ارشد اطلاعات پنتاگون بود ، س questionال کند. قاضی کمپبل-اسمیت هنوز حکمی درباره این طرح را صادر نکرده است.

در آوریل سال 2020 ، بازرس کل وزارت دفاع گفت هیچ مدرکی مبنی بر تصمیم پنتاگون برای اعطای معامله به مایکروسافت نتیجه دخالت ترامپ نیست ، اگرچه گفته بود که تحقیقات آن توسط مقامات کاخ سفید محدود شده است. این ناظر همچنین این پروژه را از اتهامات مربوط به تضاد منافع مربوط به آمازون پاک کرد.

با ادامه جنگ های قانونی و نظارتی بر سر JEDI ، وزارت دفاع تأکید کرد که این پروژه بیش از دوازده پروژه ابری دیگر از جمله مشارکت با اوراکل ، آمازون ، فناوری اطلاعات عمومی پویا و مایکروسافت دارد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور