هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد احتمال هک شدن دستگاه های تعیین توالی DNA | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — تنظیم کننده های ایالات متحده به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مورد خطر امنیت سایبری با برخی از ماشین های توالی یابی DNA شرکت Illumina هشدار دادند که می تواند داده های بیمار را به خطر بیندازد.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنجشنبه در نامه‌ای اعلام کرد که چندین دستگاه نسل بعدی Illumina دارای آسیب‌پذیری نرم‌افزاری هستند که می‌تواند به کاربر غیرمجاز اجازه دهد تا کنترل سیستم را از راه دور در دست بگیرد و تنظیمات یا داده‌ها را تغییر دهد. در حالی که هیچ گزارشی از این اتفاق وجود ندارد، ممکن است یک هکر بتواند تشخیص بالینی بیمار را تغییر دهد یا به اطلاعات ژنتیکی حساس دسترسی پیدا کند.

ایلومینا تقریباً انحصار بازار توالی‌یابی ژنتیکی را دارد و ماشین‌های آن هم برای تحقیقات و هم در عمل پزشکی استفاده می‌شوند. این شرکت گفت که یک وصله نرم افزاری برای این آسیب پذیری ایجاد کرده است و در حال کار بر روی رفع دائمی آن است.

یکی از سخنگویان شرکت گفت: “Illumina حریم خصوصی داده ها و امنیت سایبری را بسیار جدی می گیرد و امنیت ابزار و حفاظت از داده های ژنومی و شخصی را در اولویت قرار می دهد.”

داده های ژنتیکی بسیار حساس هستند. DNA حاوی گنجینه وسیعی از اطلاعات شخصی در مورد سلامتی، روابط، شخصیت و سابقه خانوادگی است. همانطور که تست ژنتیکی در زمینه پزشکی و مصرف کننده محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، همچنین درخواست هایی برای محافظت جدی از این اطلاعات وجود دارد.

حداقل دو شرکت آزمایش ژنتیک دیگر – Veritas Genetics و MyHeritage – نقض داده‌ها را تجربه کرده‌اند. در هر دو مورد، شرکت ها گفتند که به نظر نمی رسد به داده های ژنتیکی خود دسترسی داشته باشند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور