هر موتور جستجو چگونه ویدیوها را رتبه بندی می کند؟ • Yoast

گوگل و بینگ به ترتیب از طریق https://google.com/video و https://bing.com/videos روش‌های منحصربه‌فردی برای کشف ویدیو ارائه می‌کنند. با این حال، نحوه کشف، رتبه بندی و ارائه ویدیوها بسیار متفاوت است. در این پست، راه‌های تفاوت این دو پلتفرم را بررسی می‌کنیم. و ما در مورد کارهایی که باید انجام دهید تا ویدیوهای خود را برای هر دو موتور جستجو به خوبی بهینه کنید بحث خواهیم کرد.

برای ایندکس شدن ویدیوها در گوگل و بینگ، معمولاً باید بیت های خاصی از داده های مربوط به ویدیوی خود را به موتورهای جستجو ارائه دهید. اینها هستند:

  • عنوان ویدیو
  • توضیحات ویدیویی
  • URL صفحه ای که ویدیو در آن جاسازی شده است
  • تاریخ انتشار
  • پیوندی به فایل تصویری تصویر کوچک ویدیو
  • طول ویدیو (مدت زمان)
  • URL فایل ویدیویی واقعی یا پخش کننده جاسازی شده.

این اساسا برای گوگل و بینگ یکسان است. با این حال، آنها داده ها را به همان شیوه قبول نمی کنند.

نقشه سایت ویدیویی

ساده ترین راه برای ارائه نقشه سایت ویدیویی؟ از طریق پیوندی در فایل robots.txt شما. اما می توانید به صورت دستی نقشه سایت را از طریق کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ ارسال کنید.

خوب است توجه داشته باشید: Google و Bing نقشه سایت ویدیویی XML را می پذیرند که شامل تمام داده های ذکر شده در بالا باشد.

نشانه گذاری Schema.org

به جای استفاده از نقشه سایت ویدیویی، می توانید همان ابرداده ویدیویی را از طریق نشانه گذاری schema.org ارائه دهید. این می تواند از طریق ریزداده در بدنه HTML هر صفحه خاص یا از طریق JSON-LD در سر صفحه باشد.

استفاده از schema.org تا حد زیادی ساده ترین و تمیزترین راه برای ارائه ابرداده ویدیویی است. دلیل آن این است که به جای قرار دادن اطلاعات مربوطه در یک دارایی وب کاملاً جدید، فقط یک ویدیوی جاسازی شده موجود را با اطلاعات بیشتر تقویت می کنیم. با این حال، در حال حاضر فقط Google به طور قابل اعتماد از این روش برای کشف و فهرست بندی محتوای ویدیویی از طریق Googlebot Video استفاده می کند.

بینگ در حال حاضر ربات جداگانه ای برای خزیدن و کشف محتوای ویدیویی ندارد، بنابراین متاسفانه این روش برای بینگ جواب نمی دهد.

افزونه Yoast Video SEO نقشه های سایت ویدیویی و نشانه گذاری Schema.org را برای ویدیوها خودکار می کند. که مشکل ایندکس شدن را هم برای گوگل و هم برای بینگ حل می کند.

به عنوان یک جایگزین یا مکمل برای نقشه سایت ویدیویی، Bing به شما امکان می دهد یک فید mRSS ارائه دهید. یک فید mRSS تمام داده‌های ویدیویی لازم را مشخص می‌کند تا ویدیوی شما بتواند در Bing Video ایندکس شود. شما دو گزینه دارید: فید کامل یا فید افزایشی. یک فید کامل به بینگ خلاصه ای از تمام محتوای ویدیویی را که می خواهید ایندکس شود ارائه می دهد. از سوی دیگر، یک فید افزایشی، زمانی را نشان می‌دهد که جنبه‌های داده‌های ویدیویی تغییر کرده یا به‌روزرسانی شده‌اند. برای مثال، یک تصویر کوچک متفاوت.

در مورد محتوا در یوتیوب چطور؟

هم گوگل و هم بینگ با ویدیوهای YouTube متفاوت از ویدیوهای سایر وب سایت ها رفتار می کنند. Google مالک YouTube است و (فرض می‌کنیم) آنها چیزی شبیه به فید دارند که به طور خودکار همه ویدیوهای YouTube را که در دسترس عموم در جستجوی Google هستند ارزیابی و فهرست می‌کند. در مورد Bing، آنها به طور خاص یوتیوب را می خزند و تمام محتوای YouTube را برای وارد کردن به Bing Video فهرست می کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، سایر وب سایت ها معمولاً نیاز به ارائه نقشه سایت یا فید mRSS دارند تا شانس ایندکس شدن ویدیوهای خود توسط Bing را داشته باشند.

گوگل همچنین روش رتبه بندی دقیق تری را نسبت به Bing ارائه می دهد. آنها می توانند زمانی که یک ویدیوی YouTube در یک صفحه خاص جاسازی شده است کار کنند، سپس تصمیم بگیرند که آیا نسخه ویدیو را در youtube.com یا وب سایت دیگری رتبه بندی کنند. گوگل این انتخاب را بر اساس این انتخاب می کند که کدام نتیجه برای هر پرس و جو مناسب تر و معتبرتر به نظر می رسد.

از سوی دیگر، بینگ همیشه ویدیوهای یوتیوب را بر اساس youtube.com رتبه بندی می کند. بنابراین، حتی اگر گوگل مالک یوتیوب است، بینگ اکثریت بیشتری از ویدیوهای یوتیوب را در پلتفرم خود دارد.

گوگل و بینگ رویکردهای بسیار متفاوتی برای جستجوی ویدئویی خاص دارند. در گوگل، جستجوی ویدئو بسیار شبیه به جستجوی معمولی “جهانی” عمل می کند. به این معنی که به کاربران یک لیست عمودی از پیوندهای آبی ارائه می شود که معمولاً با یک تصویر کوچک و توضیحات همراه است.

رتبه بندی جستجوی ویدیوی گوگل

در Bing، ویدئوها به صورت یک شبکه بدون سلسله مراتب واضح ارائه می شوند.

رتبه بندی جستجوی ویدیوی بینگ

تفاوت دیگر: نتایج جستجوی ویدیوی گوگل همیشه شما را از گوگل دور می کند. به سایت‌هایی مانند youtube.com یا vimeo.com یا صفحه‌ای در وب‌سایت دیگری با یک ویدیوی جاسازی‌شده فرستاده می‌شوید.

با این حال، هنگامی که روی یک نتیجه Bing کلیک می کنید، یک پنل ویدیویی باز می شود و به شما این امکان را می دهد که ویدیو را از داخل خود Bing تماشا کنید. این به وضوح انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که Bing بیشتر ترافیک خود را در سیستم خود نگه می دارد، نه اینکه اکثریت را به دارایی بزرگترین رقیب خود بفرستد.

یک ویدیوی YouTube در حال پخش از Bing Videos

علاوه بر این، تجربه کاربری در جستجوی ویدیوی Bing نسبتاً خوب است. مهمتر از همه، هیچ تبلیغی در نمایش داده نمی شود (برخلاف یوتیوب).

در بالای پخش‌کننده ویدیو، فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند ویدیوهای جدید را کشف کنند. در زیر پخش‌کننده ویدیو، می‌توانید مجموعه‌ای از ویدیوهای مشابه را پیدا کنید که کاربران می‌توانند در عوض آن‌ها را تماشا کنند. تا این حد، تجربه جستجوی ویدیوی Bing بسیار شبیه جستجوی تصویر گوگل است تا جستجوی ویدیویی گوگل.

و در نهایت، بینگ اطلاعات مربوط به مهر زمان را مستقیماً از یوتیوب دریافت می کند. این یک ویژگی فصل بندی در پخش کننده ویدیوی خود برای هر ویدیویی ایجاد می کند که دارای مهر زمان (یعنی لحظات کلیدی) مشخص شده است.

یک ویدیوی یوتیوب در بینگ با فصل ارائه شده است

نتایج ویدیو به خوبی در نتایج جهانی (وب) گوگل ادغام شده است. برای پرسش‌هایی که موتور جستجو ویدیوها را به‌خصوص مناسب می‌داند، آن‌ها را در انواع ویژگی‌های مختلف SERP و نتایج غنی مشاهده خواهید کرد. این شامل پیوندهای «لحظه‌های کلیدی» است که مستقیماً به یک مهر زمانی خاص در یک ویدیو پیوند می‌دهند.

انواع ارائه های مختلف از ویدئوها در جستجوی جهانی گوگل

خوب است توجه داشته باشید: نتایج مشخص شده برای یک بسته ویدیویی در نتایج جهانی Google اغلب دقیقاً با نتایج رتبه‌بندی شده در برگه‌های جستجوی خاص ویدیو مرتبط نیست.

معمول است که نتایج جهانی نتایج بیشتری را از YouTube نشان می‌دهند، در حالی که نتایج جستجوی خاص ویدیو، انتخاب بسیار گسترده‌تری از منابع را نشان می‌دهند. این ممکن است به این دلیل باشد که رتبه بندی برای دو نوع جستجوی مختلف به طور بسیار متفاوت و توسط الگوریتم های مختلف انجام می شود.

Bing همچنین شامل ویدیوهایی در نتایج جستجوی جهانی می‌شود. با این حال، آنها انتخاب بسیار محدودتری از گزینه ها دارند – فقط یک اسکرول افقی، که در آن هر پیوند شما را به ویدیو در زیرساخت ویدیوهای Bing می برد تا وب سایت مشخص شده.

جستجوی جهانی Bing فقط شامل چرخ فلکی از ویدیوها است که به ویدیوهای Bing پیوند دارند

در نتیجه

هم گوگل و هم بینگ می توانند ابزارهای بسیار مفیدی برای توزیع ویدئو باشند. فقط به یاد داشته باشید که استراتژی های مختلفی را برای آنها به کار بگیرید، زیرا نحوه کشف و رتبه بندی آنها نیز متفاوت است. و اگر از افزونه Yoast Video SEO برای وردپرس استفاده می کنید، به راحتی می توانید اطمینان حاصل کنید که می توانید بازدیدهای ترافیک را از هر دو رتبه بندی و هدایت کنید. چگونه؟ زیرا این افزونه سئوی فنی ویدیوی شما را خودکار می کند که عملکرد و قابلیت یافتن آن را تا حد زیادی بهبود می بخشد!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور