نمایه سازی گوگل از کشف تا رتبه بندی چگونه است

نحوه ارائه وب سایت بخشی از صف نمایه سازی است و مانند سایر قسمت ها بر SEO و رتبه بندی تأثیر می گذارد. مارتین اسپلیت گوگل در وبیناری که توسط Duda برگزار شد توضیح داد که چگونه تأثیرگذاری SEO بر SEO تأثیر می گذارد و فرآیند خزیدن از کشف اولیه تا رتبه بندی چگونه است.

وبینار با بارتوش گورالویچ شروع شد و مشاهدات خود را در زمینه ظاهر و طرح بندی به عنوان یک روند در گوگل در سال 2011 آغاز کرد.

نظریه شخصی او این است که در به روز رسانی کیفیت نقش داشته است.

شاید امروزه بیشتر از گذشته ، رندر و صفحه آرایی به دلیل افزایش علاقه به Core Web Vitals نقش مهمی ایفا می کند.

می توان گفت که بیشتر افراد جستجوگر نسبت به گذشته از مواردی مانند جنبه های فنی چیدمان و ارائه آگاهی بیشتری دارند.

رندرینگ بر سرعت بارگذاری صفحه وب تأثیر می گذارد و در نتیجه بر فروش و در برخی موارد بر رتبه بندی نیز تأثیر می گذارد.

آیا ارائه رتبه بندی SEO کمک می کند؟

بارتوز کار خود را با پرسیدن یک سوال تحریک آمیز از مارتین اسپلیت آغاز کرد:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

“آیا ارائه SEO می تواند به رتبه بهتر من کمک کند؟”

مارتین چند لحظه مکث کرد و جواب داد:

“من معمولاً به س rankingالات رتبه بندی پاسخ نمی دهم. در اینجا استثنا قائل می شوم.

به طور کلی ، نه.

اما به طور خاص ، اگر مشکلی وجود داشته باشد که در آن چیزی رندر شما خراب شود و محتوا نمایش داده نشود ، پس اگر محتوا نمایش داده نشود و Google محتوا را به درستی نبیند ، پس ممکن است در واقع به شما آسیب برساند حس ، ما محتوا را نمی بینیم.

بنابراین ممکن است صفحه را فهرست بندی نکنیم یا صفحه را فهرست بندی کنیم ، اما برای محتوایی که به آن اهمیت می دهید رتبه بندی نکنیم.

بنابراین بله ، در نهایت می تواند تفاوت ایجاد کند و می تواند تأثیر داشته باشد. بله ، البته. ”

جایی که رندرینگ از خزیدن تا نمایه سازی مناسب است

بارتوز در ادامه س aالی را مطرح کرد که در آن رندرینگ در فرایند خزیدن و نمایه سازی مناسب است.

او پرسید:

“رندرینگ در کل سناریو کجا قرار دارد؟ … درک من از آن همیشه این بود که گوگل صف ایجاد می کند ، سپس صفحه را خزیده ، ارائه می دهد و بدیهی است اختیاری است ، صفحه را فهرست بندی می کند. آیا این یک ساده سازی بیش از حد خواهد بود؟ “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

مارتین پاسخ داد:

“این کمی بیش از حد ساده است ، اما اساساً درست است.”

پهنای باند بر خزیدن وب سایت تأثیر می گذارد

این چیزی است که شاید به اندازه کافی مورد بحث قرار نگیرد و این توانایی سرور است که نه تنها با Google بلکه با سایر ربات ها و بازدیدکنندگان سایت که به وب سایت ضربه می زنند ، مدیریت کند.

اگر به نظر برسد که سرور نمی تواند خزیدن را مدیریت کند ، Google خزیدن را تنظیم می کند.

به این می گویند Crawl Capacity Limit. بیشتر بخوانید: چرا GoogleBot در برخی از سایت ها به اندازه کافی صفحات را خز نمی کند

مارتین اسپلیت موضوع پهنای باند و نحوه تأثیر آن بر خزیدن را مورد بحث قرار داد.

مارتین ادامه داد:

“ما تعداد زیادی از آدرس های اینترنتی شما را دریافت می کنیم و URL های زیادی دریافت می کنیم که نمی توانیم به دلایل واضح همه آنها را به طور همزمان خزنده کنیم.

به دلایل پهنای باند ، نمی توانیم همه URL ها را به طور همزمان خزیدن کنیم. بنابراین فقط آنقدر پهنای باند اینترنت وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید و فردا با وب سایت فروشگاه آنلاین جدید آنلاین می شوید و یک میلیون نشانی وب محصول دارید ، اگر همه این میلیون نشانی اینترنتی را همزمان خزیم ، ممکن است سرور شما خراب شود.

بنابراین ما باید این موضوع را در طول زمان گسترش دهیم ، بنابراین یک صف بین ما وجود دارد که یک URL را کشف می کنیم و URL در واقع در حال خزیدن است. “

از خزیدن تا ارائه

مارتین در ادامه مراحل بعدی در مسیر نمایه سازی محتوا را توضیح می دهد.

مارتین:

“آنچه در آن صورت اتفاق می افتد این است که هنگامی که ما خزیده ایم ، می توانیم HTML را بررسی کنیم … می توانیم … به وضعیت HTTP نگاه کنیم.

اگر وضعیت HTTP 404 است ، تقریباً پردازش در اینجا به پایان می رسد. اگر یک متا تگ روبات وجود دارد که می گوید ایندکس نکنید ، کار ما نیز در اینجا به پایان می رسد.

اما اگر مجموعه ای از محتوای HTML را بدست آوریم و بتوانیم آن را در بقیه خط لوله پردازش کنیم ، همچنین صفحه را برای اجرای جاوا اسکریپت در صف قرار می دهیم ، همان چیزی که شما آن را “ارائه” می نامید.

صف دوم بسیار مات است به این معنا که شما واقعاً نمی بینید که چقدر طول می کشد تا رندر کنیم.

بنابراین مانند ورودی ، نشانی اینترنتی که ما کشف می کنیم وجود دارد و خروجی آن یا سند فهرست بندی شده است یا سند غیر فهرست بندی شده.

این تقریباً در اینجا می تواند اتفاق بیفتد. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

صف نمایه سازی چگونه است

مارتین سپس یک طرح ساده از نحوه خزیدن و نمایه سازی ارائه کرد.

مارتین:

“بنابراین یک صف اضافی وجود دارد که شما آن را رد کرده اید و چند عارضه دیگر وجود دارد که در آن ممکن است مدل ساده شده لزوماً اعمال نشود ، اما می توانید فرض کنید که جریان به طور معمول در حال کشف ، خزیدن ، صف ، ارائه ، نمایه سازی و سپس به طور بالقوه است. رتبه بندی بعدا “

از کشف تا رتبه بندی

مارتین اسپلیت یک مرور کلی مفید از نحوه حرکت گوگل از کشف یک صفحه وب تا رتبه بندی آن صفحه (به طور بالقوه) ارائه کرد. به نظر می رسد مارتین در مورد نحوه عملکرد داخلی گوگل اطلاعات زیادی دارد ، بنابراین وقتی برخی از آنچه را که می داند به اشتراک می گذارد همیشه روشن کننده است.

استناد

مارتین اسپلیت را در مورد رندرینگ و صف نمایه سازی در دقیقه 19:35 تماشا کنید:

https://www.youtube.com/watch؟v=BG56C6XI0YM

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور