نظرسنجی منبع باز Red Hat 2021: چه کسی از این نرم افزار استفاده می کند و چرا

صبح امروز ، ردهت سومین گزارش سالانه “منبع سازمانی منبع باز” در کشور را منتشر کرد و برای سومین سال متوالی ، نتایج نشان داد که “نوسازی زیرساخت” بیشترین کاربرد شرکت برای نرم افزارهای منبع باز است.

این نظرسنجی توسط Illuminas انجام شده است و نتایج بر اساس پاسخ 1250 رهبر IT شرکت در سراسر جهان است که از دخالت Red Hat در این مطالعه آگاهی نداشته اند. برای شرکت ، پاسخ دهندگان باید تصمیمات خرید را در زمینه های توسعه برنامه ، زیرساخت برنامه ، ابر ، فضای ذخیره سازی ، میان افزار ، سیستم عامل سرور یا مجازی سازی تحت تأثیر قرار دهند و این کار را در سازمانی انجام می دهند که حداقل 1٪ از زیرساخت های IT از Linux استفاده می کند.

نه تنها بهبود زیرساخت ها در بالای لیست باقی مانده است ، بلکه درصد پاسخ دهندگان از آن به عنوان استفاده اصلی از منبع آزاد همچنان در حال رشد هستند. در اولین نظر سنجی منبع آزاد ، که در سال 2019 انجام شد ، 54٪ گفتند که این مورد مورد استفاده اصلی است. در گزارش امسال ، این تعداد 64 درصد است.

گوردون هاف ، مبلغ فناوری در Red Hat که تفسیر این گزارش را نوشت ، گفت: “این انتظار می رود زیرا شرکت ها به Kubernetes منتقل می شوند ؛ آنها به کانتینرها منتقل می شوند.” “آنها همچنین هنوز مقدار مشخصی از نرم افزارهای قدیمی را جایگزین می کنند ، اگرچه مقدار میراث ، Unix اختصاصی و موارد مشابه قطعاً کاهش می یابد.”

دو کاربرد بعدی در این لیست تقریباً در جایگاه دوم قرار دارد ، با 54٪ از پاسخ دهندگان “توسعه برنامه” و 53٪ به “تحول دیجیتال” اشاره می کنند.

هاف گفت: “همه آن چیزها جزئی از یک چیز هستند ، زیرا اگر برنامه نداشته باشید تغییر شکل دیجیتال ندارید.”

تغییر تصورات سازمانی در مورد امنیت

یکی از بزرگترین نتایج گزارش بررسی منبع باز سال 2021 این است که بنگاه ها در حال توافق با جامعه متن باز هستند ، که مدتهاست اعلام می کند نرم افزار منبع باز از امنیت بیشتری برخوردار است. این امر تا حدی به این دلیل است که این کد برای استفاده متخصص متخصص امنیت به طور آزاد در دسترس است ، به این معنی که کوچکترین اشکال امنیتی شناخته شده نیز به سرعت برطرف می شود ، با این فرض که اگر یک متخصص امنیتی کلاه سفید آن را پیدا کند ، یک ترقه کلاه سیاه نیز می تواند / هکر

مدیران IT غالباً قانع نشده اند ، اما این امر تا حدودی به دلیل زیر و بم فروشندگان اختصاصی است که معتقدند نرم افزار منبع آزاد ذاتاً از امنیت کمتری برخوردار است ، دقیقاً به این دلیل که کد به همان اندازه که برای کارمندان شرکت آزاد است در دسترس بازیگران بد است.

به نظر می رسد که این برداشت در حال تغییر است ، به طوری که 30٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند امنیت برای استفاده از منبع باز سازمانی یک مزیت برتر است و این سومین مزیت است که پس از “نرم افزار با کیفیت بالاتر” با 35٪ و “دسترسی به آخرین نوآوری ها” با 33٪ مقام چهارم در این رده دلیل دیگری مربوط به امنیت بود: “توانایی استفاده ایمن از فناوری های منبع باز”.

در تفسیر ، هاف عمیقاً به درک پاسخ دهندگان از امنیت به عنوان یک مزیت منبع باز می پردازد:

وی گفت: “هشتاد و چهار درصد نشان می دهد كه منبع باز سازمانی” بخش اصلی استراتژی امنیتی سازمان من است “. “هفتاد و پنج درصد به منبع باز سازمانی اعتماد دارند زیرا” از مراحل دقیق بررسی و آزمایش تجاری برای اطمینان از کد کیفیت برخوردار است. “

علاوه بر این ، طبق نظرسنجی Red Hat 2021 ، 52 درصد گفتند که منبع باز توسط تیم های امنیتی IT آنها استفاده می شود.

با این حال ، نگرانی ها در مورد منبع باز همچنان وجود دارد. وقتی از آنها س askedال شد ، “شما سه موانع اصلی استفاده از راه حلها یا فناوریهای منبع باز سازمانی را در نظر می گیرید؟” 35٪ از پاسخ دهندگان گفتند “امنیت کد” ، درست پشت پشتیبانی (42٪) و مشکلات سازگاری (38٪).

ابر و فناوری های نوظهور را باز کنید

با توجه به اینکه Red Hat بر روی چند ابر ترکیبی مبتنی بر کانتینر متمرکز شده است ، جای تعجب نیست که بخش بزرگی از مراکز تحقیق منبع باز در اطراف Kubernetes و فن آوری های نوظهور مرتبط با استقرار لبه ها که به طور فزاینده ای کانتینر محور هستند.

برای پذیرش کانتینر ، تقریباً نیمی ، یا 47٪ از پاسخ دهندگان گفتند که آنها در حال بارگیری کانتینر در حجم کار تولید هستند و 37٪ دیگر فقط برای توسعه کانتینرها را اجرا می کنند. از 16٪ که به هیچ وجه کانتینر ندارند ، اکثر پاسخ دهندگان گفتند که این فناوری را ارزیابی می کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که استفاده از کانتینر هنوز هم در یک منحنی رشد قرار دارد ، با 72٪ انتظار دارند که استفاده سازمان آنها از کانتینرها در سال تقویمی بعدی افزایش یابد. هاف گفت که در اینجا با توجه به نوع تجارت تفاوت محسوسی در تصویب وجود دارد.

وی گفت: “شما در صنعت هایی كه به طور خاص مورد بررسی قرار گرفتیم ، در میزان جذب میزان كمی تفاوت می بینید.” “این تقریباً همان چیزی بود که انتظار داشتید. خدمات مالی و تلفن به نوعی در جلوی خانه قرار دارند ، خدمات بهداشتی و خرده فروشی کمی کندتر است. حتی در آنجا ، تفاوت ها زیاد نیست.”

طبق گزارش نظرسنجی منبع آزاد ردهت 2021 ، 81٪ از فروشندگان پیش بینی می كنند كه ظرف 12 ماه آینده استفاده از ظروف را افزایش دهند و خدمات مالی و خرده فروشی با میانگین كلی 72٪ مطابقت داشته باشد. بهداشت و درمان با 62٪ برنامه ریزی برای افزایش استفاده از ظرف ، عقب مانده است.

وقتی نوبت به ابر می رسد ، 69٪ از پاسخ دهندگان به جای صحبت از یک رویکرد ابری ، استفاده از چند فروشنده را برای نیازهای زیرساختی ابرشان ترجیح می دهند.

هاف گفت: “مردم ابرهای هیبریدی را انجام می دهند.” “آنها در حال انجام کار هستند ، که بسیار نزدیک به ابر ترکیبی است. آنها به دنبال چیزهایی مانند Kubernetes هستند تا در این محیط ها سازگاری ایجاد کنند و به ناچار شما فروشندگان متعددی برای حداقل بخشی از این زیرساخت ها دارید.”

پنجاه و پنج درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در حال حاضر از رایانه های لبه ای یا اینترنت اشیا استفاده می کنند ، با 72 درصد گفتند که قصد دارند این کار را طی دو سال انجام دهند. برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ، 48٪ اکنون از آن استفاده می کنند ، با 65٪ برنامه ریزی برای انجام این کار در طی دو سال.

نسخه ای از گزارش نظرسنجی منبع باز ایالت سازمانی سال 2021 در وب سایت ردهت موجود است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور