یک نظرسنجی غیررسمی و غیرعلمی در توییتر نشان میدهد که اکثر سئوکاران، با اختلاف قابلتوجهی، لینکهای اسپم را نادیده میگیرند تا اینکه وقت خود را برای رد کردن آنها صرف کنند. نظرات بعدی با نتایج نظرسنجی مطابقت داشت، اما برخی از سئوکاران به اشتراک گذاشتند که چگونه رویکرد آنها ظریفتر است و چرا انکار در شرایط خاص برای آنها منطقی است.
پیوند ابزار Disavow
گوگل ابزاری را از طریق کنسول جستجو فراهم می کند که به ناشران و سئوکاران اجازه می دهد تا به گوگل بگویند لینک های خاصی را نادیده بگیرد.
ابزار Disavow در سال 2012 توسط گوگل به درخواست جامعه SEO و پس از انتشار الگوریتم پنگوئن برای مقابله با حجم زیاد لینک های پولی و سایر طرح های پیوندی که سئوکاران درگیر آن بودند، ایجاد شد.
الگوریتم پنگوئن وب سایت ها را به دلیل لینک های پولی و سایر لینک های با کیفیت پایینی که خود ناشران ساخته بودند جریمه می کرد.
به منظور به دست آوردن مجدد رتبه برای وب سایت های جریمه شده، سئوکاران و ناشران باید درخواست می کردند همه پیوندهای اسپم ایجاد شده حذف شوند.
اما این درخواستها برای حذف لینکها نادیده گرفته میشوند یا گاهی اوقات یک وبسایت برای حذف آنها درخواست پول میکند، که میتواند به طور غیرمنطقی گران شود.
جامعه SEO راه آسانی برای رد کردن پیوندهایی که نمی توان حذف کرد درخواست کرد و گوگل آن را ارائه کرد.
اعلامیه ابزار انکار به وضوح نشان میدهد که این ابزار برای استفاده از پیوندهایی است که ناشران و سئوکارها خودشان ایجاد کردهاند و برای خارج شدن از جریمه «لینکهای غیرطبیعی» استفاده میشود.
اعلامیه ابزار انکار سال 2012 توسط گوگل بیان کرد:
“هدف اصلی این ابزار کمک به پاکسازی اگر سئوی بدی را استخدام کرده اید یا در لینک سازی خود مرتکب اشتباه شده اید، است.
اگر علیرغم تمام تلاشهایتان، نمیتوانید چند بک لینک را حذف کنید، زمان خوبی برای استفاده از ابزار Disavow Links است.
این اطلاعیه بعداً بیان میکند که گوگل پیوندهایی را که معمولاً با «سئوی منفی» مرتبط هستند نادیده میگیرد و ناشران نیازی به استفاده از ابزار انکار برای پیوندهای تصادفی که مسئولیتی در آن ندارند، ندارند.
با این وجود، بسیاری از ناشران و سئوکارها نگران سئو منفی و پیوندهای عجیب و غریب تصادفی هستند و به هر حال آنها را رد می کنند.
اکثر سئوکاران لینک های اسپم را نادیده می گیرند
این نظرسنجی توسط سارا مک داول (@SarahMcDUK)
توجه به این نکته ضروری است که تنها 182 نفر به این نظرسنجی پاسخ دادند و نمی توان گفت که به طور کلی نماینده ای از متخصصان سئو است.
با این وجود، نظرسنجی جالبی است زیرا نتایج به شدت به سمت نادیده گرفتن پیوندهای هرزنامه منحرف می شود.
نتایج نظرسنجی
نادیده گرفتن پیوندهای هرزنامه: 65.5٪
رد کردن پیوندهای هرزنامه: 33.5٪
از آنجایی که گوگل میگوید آنها لینکهای “هرزنامه” را که به وبسایت شما اشاره میکنند نادیده میگیرند، به طور کلی، آیا شما هم آنها را نادیده میگیرید یا مسیر انکار را دنبال میکنید تا در سمت امن باشید؟
من گزینه “بستگی دارد” را درج نمی کنم زیرا می خواهم یک قانون کلی داشته باشم ?#سئو #نظرسنجی توییتر
– سارا مک داول (او/او) (@SarahMcDUK) 17 فوریه 2022
کاری که سئوکاران در واقع انجام می دهند ممکن است متفاوت تر باشد
با قضاوت بر اساس نظرات بحث در موضوع نظرسنجی، به نظر می رسد که نحوه استفاده SEO از ابزار Disavow نسبت به انتخاب های باینری Ignore یا Disavow متفاوت است.
چندین نظردهنده معیارها یا آستانه های خاصی را ذکر کردند که آنها را وادار به انکار می کند.
یک نفر نگران متن لنگر بیش از حد تجاری بود:
من هر چیزی را که دارای اسپم غیرطبیعی / مجریان تجاری باشد رد می کنم و بقیه را نادیده می گیرم. تصور کنید که سایتهای سازمانی بزرگ به چند تیم از افراد نیاز دارند که هیچ کاری جز رد کردن لینکهای اسکراپر در طول روز انجام نمیدهند! به همین دلیل است که فکر نمیکنم واقعاً مهم باشد، اما بهتر است چیزهای بدیهی را رد کنیم.
— لی فوت ?? (@LeeFootSEO) 17 فوریه 2022
دیگران نگران آستانه کل پیوندها بودند:
اگر بیش از 30 درصد از پیوندهای هرزنامه وجود داشته باشد، رد می کنم. اگر این فقط 5-10٪ باشد، فکر نمی کنم منطقی باشد. به هر حال، انکار پیوندها در مقایسه با ارزیابی واقعی لینک ها وقت گیر نیست. بنابراین اگر قبلاً ممیزی پیوند را انجام داده باشم، به احتمال زیاد فایل Disavow را اضافه می کنم.
— Irina_Serdyukovskaya (@irina_kudres) 18 فوریه 2022
به احتمال زیاد گوگل به هر حال آنها را نادیده می گیرد، اما اگر ببینم که آنها بخش بزرگی از نمایه بک لینک من را تشکیل می دهند (بیش از 60-70٪)، باز هم آنها را رد می کنم فقط برای اینکه در قسمت امن باشم…
— دسپینا فرومکی (@fronimaki) 18 فوریه 2022
دیگران احساس می کنند که فناوری گوگل به اندازه کافی قادر است پیوندهای ضعیف را شناسایی کند:
نمیتونستم کمتر اهمیت بدم این وظیفه آنهاست که هرزنامه ها را مرتب کنند. در حالی که قبلاً این ابزار در حال حاضر به آنها کمک می کرد، فکر می کنم کاملا ساده لوحانه است که فکر کنیم یک SEO با یک صفحه گسترده می تواند یک پیوند را بهتر از Google ML قضاوت کند و به هر حال بازنویسی نشود.
— فابریزیو بالارینی – استخدام wise.jobs (@Pechnet) 18 فوریه 2022
باید تکرار شود که نظرسنجی ممکن است دقیقاً دقیق نباشد. با این وجود، حاشیه وسیع سئوکارانی که پاسخ دادند که لینکهای اسپم را نادیده میگیرند، به طرز شگفتآوری زیاد بود و ممکن نشان دهنده تغییر در نحوه رویکرد جامعه SEO به ابزار انکار و افزایش اعتماد به نفس در نحوه مدیریت لینک های هرزنامه توسط گوگل است.
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'poll-implies-most-seos-dont-disavow-spammy-links', content_category: 'news seo ' });
سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور