نحوه خواندن نمودار پروفایل پیوند را بیاموزید

… و فورا پروفایل های بک لینک را ارزیابی کنید.

بخش بزرگی از Majestic از زمان انتشار Site Explorer بیش از یک دهه پیش تکامل یافته است. اما یکی از ثابت‌ها، تقریباً از زمان پیدایش آن، نمودار پروفایل پیوند فروتن است. احتمالاً بسیاری از شما هر بار که از آن بازدید می‌کنید نمودار را می‌بینید، اما شاید هرگز با این نمودار آشنا نشده‌اید، و اینکه چقدر می‌تواند به ارزیابی نمایه لینک ورودی فوری وب‌سایت کمک کند.

معیارهای کلیدی برای uefa.com، با برجسته شدن نمودار نمایه پیوند

نمودار راهی برای تجسم توزیع کیفیت پیوندهایی است که به یک وب سایت یا صفحه وب اشاره می کنند. با سازماندهی URL های ورودی مانند این، می توانیم (تا) میلیاردها پیوند را در یک تصویر فشرده کنیم.

چگونه یکی را می خوانی؟

نمودار پروفایل پیوند دارای نقاط زیادی است. آنها در یک شبکه 101×101، با Citation Flow در امتداد پایین (0 تا 100 در محور x)، و Trust Flow در سمت بالا و پایین (0 تا 100 در محور y) مرتب شده‌اند.

در آن شبکه، جریان اعتماد و جریان نقل قول هر URL خارجی را به روشی بسیار شبیه به یک نمودار پراکنده رسم می کنیم.

بنابراین، اگر پیوند ورودی دارید که دارای جریان نقل قول 20 و جریان اعتماد 10 است، یک نقطه را در نشان می دهیم [20, 10] روی نمودار

اگر دو پیوند با CF 20 و TF 10 دارید، یک نقطه را روی نقطه دیگر قرار می دهیم. در نتیجه، نقطه در [20, 10] همیشه خیلی کمی تیره تر خواهد بود.

و اگر یک میلیون لینک در CF 20 و TF 10 روی هم چیده شده باشد، آنگاه نقطه بسیار بسیار تاریک خواهد شد.

اساساً، یک نقطه نشان دهنده تعداد پیوندهای ورودی* است که در هر ترکیب Trust Flow و Citation Flow وجود دارد.

نقطه هایی که هستند بالاتر در نمودار از پیوندهایی می آیند که دارای بالاتر هستند جریان اعتماد
نقطه به سمت درست نمودار از پیوندهایی با بالاتر است جریان نقل قول
نقطه هایی که هستند تاریک تر نشان می دهد که URL های ورودی خارجی بیشتری در آن نقطه وجود دارد.

نقاط بالا سمت راست پیوندهای TF بالا و CF بالا هستند و نقاط پایین سمت چپ پیوندهای TF پایین و پیوندهای CF پایین هستند.

*توجه: در حالی که این مقاله در مورد پیوندهای ورودی صحبت می کند، به خاطر داشته باشید که نمودارها همچنین می توانند برای مشاهده امتیازات Flow Metric دامنه های ارجاعی استفاده شوند. بیشتر در مورد آن بعدا.

خط مورب چیست؟

بسیاری از SEO و بازاریابان دیجیتال از نوعی نسبت TF/CF برای یافتن پیوندهای با کیفیتی استفاده می کنند که دارای جریان اعتماد بالاتری نسبت به Citation Flow (یا نسبت CF/TF برای جستجوی لینک های ضعیف تر) هستند. خط مورب که از پایین به چپ به سمت راست بالا می رود، نقطه ای را نشان می دهد که امتیازات TF و CF برابر هستند.

برای نشان دادن اینکه چگونه این کار می کند، یک وب سایت با یک لینک را تصور کنید. آن پیوند دارای جریان اعتماد 30 و جریان نقل قول 30 است. کاملاً متعادل است. ما می توانیم آن پیوند واحد را در نقطه رسم کنیم [30, 30] روی نمودار

از آنجایی که امتیازهای TF و CF پیوند برابر است، نقطه روی خط 45 درجه قرار گرفته است.

نمودار Link Proflie با یک نقطه، همانطور که در متن توضیح داده شده است.

اینجا هم همین سایت فرضی است اما با دو لینک دیگر.

نمودار پروفایل پیوند با سه نقطه، همانطور که در متن توضیح داده شده است.

یکی از لینک های جدید [#2, above] است در بالا خط 45 درجه، نشان می دهد که جریان اعتماد برای لینک ورودی است بالاتر از Citation Flow. این یک لینک با کیفیت کمی بالاتر را نشان می دهد.

نقطه پیوند جدید دیگر [#3, above] است زیر خط 45، بنابراین TF است پایین تر نسبت به CF، پیوندی با کیفیت کمی پایین‌تر را پیشنهاد می‌کند.

اساساً، خط مورب وجود دارد تا به مغز شما کمک کند تا بفهمد چند پیوند در بالا و پایین نقطه ای که در آن جریان اعتماد و جریان نقل قول متعادل هستند، وجود دارد.

نمودارهای پروفایل پیوند با ایجاد و لایه‌بندی پیوندها کار می‌کنند تا زمانی که همه آنها در یک نمودار نگاشت شوند.

در اینجا نمونه ای از سایتی با 1.7 میلیارد بک لینک که همه روی هم قرار گرفته اند را مشاهده می کنید. این دارای بسیاری از علائم بارز یک پروفایل پیوند طبیعی عالی است…

  • رنگ شبیه شعله است، جایی که پایین سمت چپ بسیار تیره تر از سمت راست بالا است
  • اکثر پیوندها در زیر خط 45 درجه TF/CF قرار دارند
  • هیچ شکاف عمده ای در شعله وجود ندارد
نموداری با شعله بنفش در 45 درجه

در اینجا یک مثال خوب دیگر از یک نمودار پروفایل پیوند خوب است، اما برای یک سایت کوچکتر.

نموداری مشابه نمودار قبلی، اما با نقاط کمتر

از نو…

چرا نمودار باید شبیه شعله باشد؟

اگر به مجموعه ای طبیعی از بک لینک ها برای وب سایت خود فکر می کنید…

چند درصد از لینک های خود را در نظر می گیرید عالی پیوندها؟ به عنوان مثال، پیوندهایی از وب سایت های خبری معتبر، سایت های تحقیقاتی علمی یا سایت های دولتی؟

و برای هر یک از این پیوندهای عالی، چند پیوند “عادی” یا “ضعیف” دارید؟ شاید دسته ای از پیوندها از پست های انجمن قدیمی، یا سایت های دایرکتوری، یا حتی از نمایه MySpace قدیمی شما! اگر تقریباً مانند همه سایت‌های ارگانیک روی این سیاره هستید، راه بسیار بیشتری نسبت به پیوندهای نوع دوم خواهید داشت.

یک نمودار نمایه پیوند معمولی همیشه باید این عدم تعادل را منعکس کند و پیوندهای «ضعیف» بسیار بیشتری را در سمت چپ پایین نمودار نسبت به پیوندهای «بزرگ» نشان دهد.

اگر یک سایت فقط لینک های عالی داشته باشد و لینک های ضعیفی نداشته باشد، می تواند نشان دهد که اتفاق عجیبی در حال وقوع است.

چه زمانی نمودارها شبیه شعله نیستند؟

در ابتدای این مقاله، ما اعتقاد خود را به اشتراک گذاشتیم که نمودار پروفایل پیوند یکی از راه‌های کلیدی برای تجسم فوری کیفیت و کمیت لینک‌هایی است که به یک وب‌سایت یا صفحه وب اشاره می‌کنند.

در اینجا دلیلی است که ما به این فکر می کنیم.

اگر بخواهید به آمار اصلی تیترها نگاه کنید، این وب سایت زیر دارای 6911 دامنه مرجع و بیش از 3 میلیون لینک ورودی خارجی است.

تصویری از معیارهای کلیدی

در ظاهر، ممکن است فکر کنید که این یک پروفایل پیوند خوب است… تقریباً 7000 دامنه ارجاع دهنده خوب است، درست است؟

خوب، وقتی همه آن 3,094,738 پیوند ورودی را می گیریم و امتیازهای TF و CF فردی آنها را در نمودار پروفایل پیوند ترسیم می کنیم، می بینید که یک عمده مشکل با بک لینک های این سایت

نموداری که در آن یک خط بنفش صاف در پایین وجود دارد

… به غیر از یک یا دو نقطه با مقداری (هرچند حداقل) جریان اعتماد، تقریباً همه آن سه میلیون پیوند دارای یک جریان نقل قول فقط 0 یا 1 هستند که یک خط مسطح بسیار واضح در نمودار ایجاد می کند.

این سایتی با نمایه سالم و طبیعی نیست.

نکته دیگری برای نمودارهای “بد”: مراقب جزایر باشید

بسیار نادر است که یک نمودار سالم دارای جزایر تیره رنگ جدا شده باشد. اگر دوباره به مثال بالا نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که هیچ پیوند خارجی ورودی بلافاصله در پایین سمت چپ نمودار وجود ندارد. خط بنفش نقاط به نظر نمی رسد تا حدود 7 یا 8 CF (در محور x) شروع شود.

برای سایتی با بیش از 3 میلیون لینک، داشتن 0 URL ورودی با جریان نقل قول کمتر از 7 یا 8، بسیار غیر طبیعی است.

برای مثال دیگر، این نمودار نمایه پیوند را در نظر بگیرید…

نموداری با چند نقطه پراکنده و یک لکه بزرگ بنفش تیره

یک خوشه بسیار تاریک از پیوندها، درست بالای N در «جریان نقل قول» وجود دارد. رنگ بسیار تیره به این معنی است که احتمالاً ده ها هزار (شاید صدها هزار) پیوند مجزا وجود دارد که به این وب سایت اشاره می کنند. با تقریباً یکسان Trust Flow و Citation Flow امتیازات و چون آن لکه بسیار تیره است، به این معنی است تقریبا تمام URL های ورودی این سایت دارای امتیازات Trust Flow و Citation Flow تقریبا یکسان هستند.

ما نمی‌توانیم به دلیلی فکر کنیم که چرا این امر به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، و گمان می‌کنیم که این دامنه بخشی از یک شبکه پیوند متصل است که دارای همان TF و CF است که به صورت بازگشتی در تمام صفحات وب به هم پیوسته‌اش کپی شده است.

در اینجا چند نمونه دیگر از خوشه های غیر طبیعی وب سایت ها آورده شده است.

نموداری با چند ناحیه رنگی پراکنده

این یکی شبیه شبکه ای است که اپراتور آن دسته ای از دامنه ها را خریداری کرده است که دارای Citation Flow بالای 25 هستند!

نموداری با چند ناحیه رنگی پراکنده
نموداری با چند ناحیه رنگی پراکنده

همانطور که توضیح دادیم، یک نمودار پروفایل پیوند سالم تقریباً همیشه باید شبیه شعله باشد.

اکنون، زمانی که تقریباً با هر وب سایتی در اینترنت سر و کار دارید، بدیهی است که احتمال یک نمایه معمولی در این جزایر وجود دارد. اما، (در بیشتر موارد) هنگامی که از طریق دامنه ها نگاه می کنید و این خوشه های با حجم بالا را مشاهده می کنید که پیوندهایی با امتیازهای TF و CF تقریباً یکسان را نشان می دهند، باید اینها را به عنوان پیشنهادی در نظر بگیرید که عاقلانه است که نگاهی به آن بیندازید. کل نمایه پیوند این سایت.

توجه: نگران این شکاف داده خاص نباشید

یک شکاف وجود دارد که لازم نیست نگران آن باشید.

گاهی اوقات یک نوار عمودی یا منطقه سبک تر، مانند تصویر زیر، ممکن است در این موقعیت ظاهر شود. اغلب این موضوع جای نگرانی ندارد، این فقط یک مصنوع از مقدار زیاد پردازش ما است.

نموداری با شکاف جزئی که در آن محور x حدود 11 یا 12 است

با این حال، اگر چیزی شبیه به این مثال را در زیر مشاهده کردید، جایی که یک فضای بسیار بزرگ بین قسمت عمده شعله و سمت چپ وجود دارد، پس این نه نتیجه محاسبات ما این نشان می دهد که چیزی مشکوک در مورد این نمایه پیوند وجود دارد.

نموداری که به نظر می رسد سمت چپ داده ها قطع شده است

و با آن، شما اکنون با اصول اولیه نمودارهای پیوند پروفایل به‌روز هستید.

اکنون می‌دانید که این نمودارها چگونه کار می‌کنند، و نمونه‌های خوب و بدی را دیده‌اید که چگونه می‌توانید از آنها برای شناسایی مناطق بالقوه نگرانی استفاده کنید.

انتخاب نوع داده ای که مناسب شماست

در این پست در مورد ترسیم لینک های ورودی برای دامنه ها صحبت شده است، اما باید بدانید که شما محدود به نگاه کردن به دامنه ها نیستید. چندین مجموعه داده مختلف وجود دارد که می توانید با نمودارهای پیوند پروفایل استفاده کنید.

  • مشاهده برای کل دامنه
  • مشاهده برای یک زیر دامنه فردی
  • مشاهده برای یک URL واحد
  • نقاط داده URL های خارجی ورودی را ترسیم کنید
  • نقاط داده دامنه های ارجاع دهنده ورودی را ترسیم کنید
  • از داده های Fresh Index استفاده کنید
  • استفاده از داده‌های فهرست تاریخی (مشترکین Pro و API)

مهم نیست که کدام را انتخاب می کنید، نحوه استفاده از نمودارهای پروفایل پیوند را کنترل می کنید.

حتی می توانید داده های اساسی را دانلود کنید

اگر می‌خواهید تعداد دامنه‌ها را در هر نقطه داده در نمودار نمایه پیوند ببینید، می‌توانید روی هر نموداری در Site Explorer Summary کلیک کنید تا از طریق آن به صفحه نمایه پیوند پیوند دهید.

از آنجا می توانید یک استخراج داده را درخواست کنید.

نمودار با دکمه EXPORT در زیر

می‌توانید یک استخراج XLS، CSV یا Google Sheets با تعداد نقاط داده در هر مرحله TF/CF درخواست کنید.

ماتریس داده ای که تعداد آیتم ها را در هر اتصال TF/CF نشان می دهد

اکنون که درباره نمودارهای پروفایل پیوند اطلاعات بیشتری کسب کرده اید، باید مقاله نمودارهای پیوند ما را بررسی کنید. در آنجا خواهید فهمید که چگونه می توانید هر دو نمودار را در بالای Site Explorer Summary ترکیب کنید تا به شما احساسی فوری از وسعت و عمق نمایه پیوند یک سایت بدهد.

چطور آن ها را بدست می آوری؟

نمودارهای نمایه پیوند فهرست تازه برای همه مشتریان Majestic در همه اشتراک‌ها در دسترس است. مشترکین Pro و API علاوه بر این به نمودارهای شاخص تاریخی دسترسی خواهند داشت.

نمودارهای پیوندهای ورودی در بالای سایت اکسپلورر قرار دارند و می‌توانید هر زمان که بخواهید روی آن کلیک کنید تا نسخه‌های بزرگ‌تر نمودارهای پیوند و دامنه‌های ارجاع را در کنار هم ببینید.

اگر مشتری نیستید، می‌توانید با سایت آزمایشی فعلی ما بروید. یا حتی نمودارهای Referring Domains و External Inbound URL ها را برای example.com بررسی کنید.

امیدواریم از این بررسی نمودارهای پیوند پروفایل لذت برده باشید و مانند همیشه، اگر سؤالی دارید، همیشه بتوانید با ما تماس بگیرید. و اگر می‌خواهید درباره ویژگی‌های Majestic که می‌خواهید توضیح دهیم، اطلاعات بیشتری کسب کنید، خوشحال می‌شویم که یک نمایش کامل به شما ارائه دهیم.

آخرین پست های استیو فیتزپاتریک (همه را ببین)

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور