نحوه استفاده از Google Sheets API با Nodejs

عکس پروفایل نویسنده

@mandeep_m91ماندیگ سینگ گلاتی

یادگیری فن آوری با ساختن چیزهایی

اول از همه ، یک مرور مختصر در مورد موارد استفاده ما. بیایید بگوییم که من یک صفحه گسترده در Google Sheets دارم که عمومی نیست و می خواهم بتوانم از طریق برخی فرایندهای دسته جمعی که روی دستگاه محلی من یا برخی از سرورهای من اجرا می شود ، به صورت برنامه نویسی بخوانم / اصلاح کنم. این کاری است که من اخیراً مجبور شدم با یک برنامه Node.js انجام دهم و متوجه شدم که قسمت احراز هویت کمی مشکل است. بنابراین فکر کردم راه حل خود را به اشتراک بگذارم و امیدوارم که به فرد نیازمند کمک کند. ممکن است روش های بهتری برای انجام این کار وجود داشته باشد اما من آنچه را که برای من بهتر کار کرده است به اشتراک می گذارم.

از آنجا که در مورد استفاده ما تعاملی با کاربر درگیر نیست ، ما نمی خواهیم از فرآیند OAuth در جایی که کاربر برای تأیید برنامه نیاز به باز کردن مرورگر و ورود به سیستم حساب Google خود دارد ، استفاده کنیم. برای سناریوهایی از این دست ، Google مفهومی از حساب سرویس. حساب سرویس نوع خاصی از حساب Google است که برای نمایش یک کاربر غیر انسانی طراحی شده و نیاز به تأیید اعتبار و مجاز به دسترسی به داده ها در API های Google دارد.

درست مثل یک حساب عادی ، یک حساب سرویس نیز دارای یک آدرس ایمیل است (اگرچه صندوق پستی واقعی ندارد و نمی توانید ایمیل به ایمیل حساب سرویس ارسال کنید). و دقیقاً مانند اینکه می توانید با استفاده از آدرس ایمیل وی ، یک صفحه گوگل را با کاربر به اشتراک بگذارید ، می توانید یک …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور