نتایج جستجوی گوگل و مترادف ها

جان مولر به این سوال پاسخ داد که چرا سایتی که برای یک عبارت کلیدی رتبه‌بندی می‌کند، برای آنچه که آنها می‌گویند مترادف همان عبارت است رتبه‌بندی نمی‌شود. جان به این سؤال به طور کلی پاسخ داد، و توضیح داد که آنچه مهم است، زمینه کامل جستجوی جستجو است.

مترادف ها و نتایج جستجو

قبل از گوگل مرغ مگس خوار، گوگل به طور کلی سایت ها را با تطبیق کلمات کلیدی در عبارت جستجو با کلمات کلیدی در یک صفحه وب رتبه بندی می کرد.

پس از به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل، گوگل برخی از کلمات مهم را در پرس و جو با مترادف های آن جایگزین کرد بدون اینکه در واقع معنای عبارت جستجو را تغییر دهد. مزیت انجام این کار این بود که اکنون گوگل می تواند حتی صفحات وب بیشتری را برای رتبه بندی پیدا کند، که برخی از آنها حتی بهتر از صفحاتی بودند که دقیقاً مطابقت کلمات کلیدی داشتند.

این تکنیک نامیده می شود گسترش پرس و جو.

امروزه گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب چیزی بیش از گسترش پرس‌وجو انجام می‌دهد و همانطور که پاسخ مولر نشان می‌دهد، برخی از آن‌ها به طور کلی بر معنایی که کاربران هنگام استفاده از یک عبارت جستجو برای درک متن کامل عبارت جستجو استفاده می‌کنند متمرکز است.

فردی که این سوال را می پرسد گیج شده بود زیرا انتظار داشتند صفحه ای که برای یک عبارت کلیدی رتبه بندی می شود برای نسخه مترادف آن عبارت رتبه بندی کند. اما برای آن عبارت جایگزین رتبه ای نداشت و آنها می خواستند بدانند چرا.

تفاوت های کوچک در کلمات بر رتبه بندی تأثیر می گذارد

سوالی که پرسیده شد اینجاست:

“چرا ممکن است تفاوت های کوچکی در مترادف ها یا اصطلاحاتی وجود داشته باشد که چنین تفاوت بزرگی در رتبه بندی ایجاد کند؟”

شخصی که این سوال را می‌پرسد صفحه‌ای را مثال می‌زند که برای عبارت کلیدی «ویرایش ویدیو» رتبه‌بندی می‌شود، اما عبارت «ویرایشگر ویدیو» را رتبه‌بندی نمی‌کند.

عبارت “ویرایش ویدئو” می تواند در مورد یک چیز باشد و “ویرایشگر ویدئو” می تواند در مورد چیز دیگری باشد و جان به این سوال پاسخ داد.

چگونه جستجوی گوگل در واقع این دو عبارت را رتبه بندی می کند

با این حال، نتایج جستجوی واقعی گوگل با هر دو کلمه کلیدی نسبتاً یکسان برخورد می‌کند و نتایج را برای ویرایشگرهای ویدیو نشان می‌دهد، فقط برخی از سایت‌هایی که در یک نتایج جستجو رتبه‌بندی می‌شوند در دیگری رتبه‌بندی نمی‌شوند، در حالی که برخی از سایت‌ها در هر دو رتبه‌بندی می‌شوند.

تفاوت در عبارات خاص بالا با این واقعیت توضیح داده می شود که “ویرایش ویدئو” مترادف مستقیم “ویرایشگر ویدئو” نیست، حتی اگر گوگل نتایج تا حدودی مشابهی را نشان می دهد.

دلیل تفاوت آنها این است که “ویرایش ویدئو” مبهم است و یک جزء “چگونه” در عبارت جستجو وجود دارد (“ویرایش ویدئو”) که ممکن است نتایج جستجو را به نفع سایت های خاصی که برای آن عبارت رتبه بندی می کنند، منحرف کند.

به عنوان مثال، نتیجه برتر برای عبارت مبهم دارای هفت مرحله چگونه در صفحه وب است و ویژگی People Also Ask (PAA) عبارت‌های جستجو «چگونه می‌توانم» را مشابه نشان می‌دهد، در حالی که نتایج جستجو برای عبارت دیگر در ویژگی PAA همان کیفیت را ندارد.

با وجود اینکه جان به نکات ظریف فوق‌العاده اشاره نکرده است، پاسخ او هنوز 100٪ صحیح است و برای موارد خاص قابل استفاده است، حتی اگر او به سؤال به طور کلی پاسخ می‌داد.

متن کامل یک عبارت جستجو

جان مولر پاسخ داد:

بنابراین از دیدگاه ما، این می‌تواند کاملاً طبیعی باشد و این چیزی است که از یک طرف، ما سعی می‌کنیم چیزهایی مانند مترادف‌ها را در یک پرس و جو درک کنیم.

اما ما همچنین سعی می کنیم به … زمینه کامل پرس و جو نگاه کنیم.

و به خصوص وقتی صحبت از مترادف ها می شود، ممکن است فرض کنیم که چیزی بیشتر مترادف است، اما این بدان معنا نیست که کاملاً مترادف است.

جان نکته مهمی را در مورد مترادف ها و عبارات جستجو مطرح می کند.

به دلیل متن کامل یک عبارت جستجو، ممکن است به این معنی باشد که جایگزین کردن یک کلمه به جای مترادف آن کار نمی کند زیرا جایگزینی معنای عبارت جستجو را تغییر می دهد.

انتظارات کاربر و زمینه یک عبارت جستجو

جان مولر در مرحله بعد ایده زمینه پرس و جو جستجو را گسترش می دهد تا در نظر بگیرد که کاربر هنگام استفاده از یک عبارت جستجو چه معنایی می تواند داشته باشد و چگونه می تواند تأثیر بگذارد که آیا گسترش عبارت جستجو با مترادف مناسب است یا خیر.

جان توضیح می دهد:

و به خصوص وقتی به چیزی مانند «ویرایش ویدیو» در مقابل «ویرایشگر ویدیو» نگاه می کنید، انتظارات از سمت کاربر کمی متفاوت است.

از یک طرف می خواهید یک ویدیو را ویرایش کنید. از طرف دیگر ممکن است بخواهید یک ویرایشگر ویدیو دانلود کنید.

و بسیار شبیه به نظر می رسد اما … چیزهایی که کاربران در آنجا می خواهند کمی متفاوت هستند.

بنابراین از دیدگاه من، چنین چیزی منطقی است که ما رتبه های متفاوتی را در آنجا نشان دهیم.

و ما همین را در مورد مواردی مانند املای کمی متفاوت کلمات داریم، مانند اگر شما نسخه انگلیسی یا آمریکایی یک کلمه انگلیسی را دارید. اگر کلمه یا حرفی با لهجه دارید و لهجه ندارد، متوجه می شویم که اینها اکثراً یکی هستند.

اما ما همچنین درک می کنیم که آنها کمی متفاوت هستند.

و ما سعی می کنیم نتایج جستجو را به گونه ای نشان دهیم که آن را در نظر بگیرد.

مترادف ها و کلمات کلیدی

توصیه جان برای تحقیقات کلمات کلیدی نیز عالی است.

رویکرد رایج این است که کلمات کلیدی با بیشترین ترافیک را انتخاب کنید و در مورد آن کلمات کلیدی مقاله بنویسید حتی اگر سایت دقیقاً در مورد آن کلمات کلیدی نباشد. بنابراین یک عدم تطابق بین کلمات کلیدی در تگ عنوان و در عناصر عنوان وجود دارد.

نقل قول

چگونه گوگل از مترادف ها در جستجو استفاده می کند

ویدیو را در دقیقه 39.35 تماشا کنید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور