مهارت های مدیر شبکه: مجموعه ابزار کار ضروری | دانش مرکز داده

چشم انداز شبکه امروزی شباهت کمی به همتای چند سال پیش خود دارد. در حالی که اکثر مدیران شبکه برای همگام شدن با فناوری‌های در حال توسعه کار بسیار خوبی انجام می‌دهند، بسیاری از آنها در کسب مهارت‌های اساسی که به آنها اجازه می‌دهد به راحتی هر چالشی را مدیریت کنند، شکست می‌خورند.

در اینجا خلاصه‌ای از مهارت‌های اساسی که هر مدیر شبکه برای موفقیت به آن نیاز دارد، آورده شده است.

مهارت های عیب یابی

عیب یابی استعدادی است که هر مدیر شبکه باید برای تکمیل آن سخت تلاش کند. کارل رابینسون، مدیرعامل شرکت خدمات مدیریت AWS Logicata می‌گوید: «این مهارت ارزشمند است زیرا شبکه‌های بدون نقص برای سازمان‌هایی با هر اندازه‌ای حیاتی هستند. تاثير گذار عیب یابی تضمین می کند که شبکه بدون وقفه یا خرابی به کار خود ادامه می دهد.

مدیران می توانند عیب یابی شبکه را از طریق تجربه عملی همراه با آموزش، از جمله خودآموزی و دوره های آموزشی رسمی بیاموزند. رابینسون “در کنار افزایش دانش فنی خود، مدیران باید مهارت های ارتباطی خوبی را برای همکاری موثر با دیگران و حل سریع و کارآمد مسائل ایجاد کنند.” توصیه می کند.

مهارت های حل مسئله

بر خلاف عیب یابی که برای حل مشکلات شبکه فوری نیاز به اقدام سریع دارد، حل مسئله تکنیکی است که برای رفع نگرانی های مداوم مانند عملکرد کند، کندی استفاده می شود اینترنت اتصالات و نقاط مرده وای فای.

مدیران شبکه می توانند با رسیدگی به مسائل مربوط به عملکرد، قابلیت اطمینان و امنیت شبکه های خود را به صورت روان حفظ کنند. پیتر می‌گوید: «آنها باید بتوانند مشکلات را شناسایی و تشخیص دهند، راه‌حل‌های مؤثر ایجاد و پیاده‌سازی کنند، و با اعضای تیم و ذینفعان به وضوح ارتباط برقرار کنند». زندزیان، رئیس ارائه دهنده خدمات مدیریت شده ZZ Servers.

برای کسب و اصلاح مهارت های حل مسئله، مدیران شبکه باید به دنبال فرصت هایی برای حل مشکلاتی باشند که کاربران شبکه به طور مزمن از آن شکایت دارند. همچنین، شرکت در برنامه های آموزشی و توسعه و همکاری با همکاران مدیر را در نظر بگیرید. زندزیان حاکی از.

مهارت های برنامه ریزی

مدیران ارشد شبکه، برنامه ریزان خبره ای هستند و اطمینان حاصل می کنند که سیستم های آنها به اندازه کافی قوی است تا از عملیات روزانه پشتیبانی کند و همچنین رشد آینده و موارد استفاده شدید.

مشاهده می کند که مدیران شبکه به ندرت توجه زیادی را به خود جلب می کنند تا زمانی که شبکه از کار بیفتد آن مارتین، مدیر عملیات شرکت مشاوره اعتباری شخصی CreditDonkey. او می‌گوید: «توانایی برنامه‌ریزی از قبل و حفظ ظرفیت بالاتر از جایی که نیاز است به مدیران اجازه می‌دهد به جای جلب توجه به دلایل اشتباه، در سایه بنشینند». یادگیری از تجربیات گذشته در کنار داشتن توانایی پیش بینی تقاضای آینده نیز مهم است مارتین خاطرنشان می کند و برای تعیین نیازهای آنها با ذینفعان ارتباط خوبی برقرار کنید.

ادامه این مقاله را در مورد محاسبات شبکه بخوانید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور