معاون جستجوی Google با پیشرفت کارآزمایی ضد انحصار از عملکردها دفاع می کند

در محاکمه ضد انحصار بزرگی که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و 38 ایالت علیه آن مطرح شد، گوگل همچنان به این استدلال می‌پردازد که نوآوری و کیفیت جستجو، نه شیوه‌های ضدرقابتی، برتری آن را در جستجوی اینترنتی توضیح می‌دهد.

این محاکمه ماه گذشته در دادگاه فدرال واشنگتن دی سی آغاز شد و نشان دهنده مهم ترین پرونده ضد تراست علیه یک شرکت فناوری در بیش از 20 سال گذشته است.

گوگل بیش از 90 درصد از جستجوهای وب جهانی را کنترل می کند و رقبایی مانند بینگ مایکروسافت تنها سهم بازار تک رقمی را در اختیار دارند.

اگر گوگل شکست بخورد، ممکن است مجبور شود تغییرات عمده‌ای در کسب‌وکار خود ایجاد کند، مانند جدا کردن بخش‌هایی از فعالیت‌هایش. با این حال، این پرونده پیچیده احتمالاً سال‌ها درخواست تجدیدنظر را پیش از اجرای راه‌حل‌های نهایی ایجاد خواهد کرد.

معاون جستجوی گوگل موضع می گیرد

گوگل اولین شاهد خود، پاندو نایاک را روز چهارشنبه به غرفه فراخواند.

به گزارش رویترز، نایاک، معاون جستجو در گوگل از سال 2004، جزئیات “تلاش گسترده” این شرکت برای اطمینان از کیفیت بالای نتایج جستجوی خود را شرح داد.

این شامل ساخت زیرساخت برای فهرست‌بندی صدها میلیارد صفحه وب، استفاده از ابزارهای یادگیری ماشینی توسعه‌یافته توسط Google برای بهبود نتایج، و به‌کارگیری هزاران ارزیاب انسانی برای ارزیابی ارتباط و قابلیت اطمینان نتایج جستجو بود.

به نظر می‌رسد که شهادت نایاک با هدف رد استدلال‌هایی که قبلاً در دادگاه توسط شاهدانی که توسط وزارت دادگستری فراخوانده شده بود، مطرح شده بود.

آن شاهدان ادعا کردند که گوگل تا حدودی از طریق قراردادهای انحصاری با سازندگان گوشی های هوشمند و حامل های بی سیم به ارزش میلیاردها دلار که گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض تعیین می کند، تسلط خود را در جستجو حفظ می کند.

با این حال، نایاک پیشنهاد داد که حجم جستجو نسبت به نرم افزار هوشمند کمتر مهم است. به گفته نیویورک تایمز، او شهادت داد: “بزرگتر لزوما بهتر نیست.”

مقایسه گوگل با رقبا

شهادت نایاک شامل مقایسه با موتورهای جستجوی رقیب، به ویژه بینگ مایکروسافت بود.

نایاک فاش کرد که گوگل به طور فعال کیفیت نتایج جستجوی خود را در مقابل رقبایی مانند بینگ مایکروسافت محک می‌زند.

او اظهار داشت که گوگل نتایج جستجوی خود را در تست برتری یافته است. نایاک جزئیاتی در مورد روش شناسی گوگل برای مقایسه موتورهای جستجو ارائه نکرد.

در نهایت، او اشاره کرد که گوگل شروع به مقایسه نتایج خود با نتایج برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو TikTok کرده است.

تاثیر بالقوه اگر گوگل ببازد

گروه‌های مصرف‌کننده استدلال می‌کنند که تسلط گوگل به این معنی است که کاربران گزینه‌های جستجوی جایگزینی ندارند و این امر نوآوری را خفه می‌کند.

با این حال، گوگل ادعا می کند که مردم همچنان از آن استفاده می کنند زیرا تجربه جستجوی بهینه را فراهم می کند.

اگر گوگل شکست بخورد، ممکن است مجبور شود الگوریتم های جستجوی خود را اصلاح کند، به برخی معاملات انحصاری پایان دهد یا بخش هایی از تجارت تبلیغاتی خود را بفروشد.

انتظار می رود مدیران گوگل مانند ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، بعداً برای رد ادعاهای اعمال ضدرقابتی شهادت دهند.


سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور