مدیر عامل شرکت می گوید TSMC در حال ساخت کارخانه تراشه سازی در ژاپن است

ولاد ساووف و دبی وو (بلومبرگ) – مدیر عامل شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوان CC Wei گفت که این شرکت “احتیاط لازم” را برای ساخت یک کارخانه ساخت در ژاپن انجام می دهد ، این یک اقدام مهم استراتژیک برای کشور توسط تراشه ساز برجسته جهان است.

وی پس از گزارش نتایج مالی شرکت در سه ماهه دوم ، طی جلسه پرسش و پاسخ نظرات خود را ارائه داد. آنها شرح مفصلی از برنامه های توسعه توانایی تولید آن در ایالات متحده و چین را دنبال کردند.

وی در مورد ژاپن که سیاستمداران محلی در مورد اهمیت چنین سرمایه گذاری صحبت کرده اند ، به ویژه از وی پرسید که TSMC در این مرحله هیچ چیز را منتفی نمی داند.

وی گفت: “در ژاپن ، ما در حال انجام مراحل كافی برای انجام یك پارچه ویفر هستیم.”

رئیس مارک لیو سپس گفت که هنوز تصمیم نهایی در مورد یک کارخانه ژاپنی وجود ندارد. وی گفت: نتیجه نهایی به تقاضای مشتری بستگی دارد.

لیو هر پارچه ژاپنی را به عنوان “فن آوری ویژه” توصیف می کند ، اصطلاحی که معمولاً به تراشه های گره بالغ اشاره دارد که بازارهای خاص یا خاصی را ارائه می دهند.

در این سال ، به دلیل کمبود تراشه در تولید خودرو و سایر محصولات مختل شد ، ایالات متحده ، چین ، اروپا و ژاپن همه در تلاشند تا توانایی تولید داخلی خود را گسترش دهند. سیاستمداران در سراسر جهان مورد محاکمه TSMC قرار گرفته اند زیرا پیشرفته ترین تکنولوژی ساخت تراشه های پیشرفته را دارد.

در ماه ژوئن ، آکیرا عماری ، یکی از اعضای ارشد حزب لیبرال دموکرات حاکم ، این شرکت را به طور خاص فراخواند و گفت که همکاری آن برای ژاپن برای ساخت یک پایگاه نیمه هادی پایدار برای خود ضروری است. وی گفت که این کشور باید آماده باشد تا تریلیون ین هزینه کند تا با ایالات متحده و اروپا همگام شود.

شرکت های خودروسازی مانند Toyota Motor Corp. و Nissan Motor سنگ بنای اقتصاد ژاپن هستند و برای ادامه روند تولید به تولیدات تراشه ثابت نیاز دارند.

وزارت اقتصاد ، تجارت و صنعت قدرتمند ژاپن در اوایل سال جاری گزارشی ارائه داد كه می گوید این كشور به عنوان یك “پروژه ملی” به دنبال تأمین غذا یا انرژی به دنبال رشد صنعت تراشه های كشور است.

در این گزارش آمده است که سهم ژاپن از فروش نیمه هادی جهانی به 10٪ در سال 2019 کاهش یافته است ، در حالی که 50٪ در سال 1988 کاهش داشت. این کشور هنوز 84 کارخانه تراشه سازی دارد که بیشترین کارخانه در جهان است ، اما آنها به اندازه کافی محصولات پیشرفته تولید نمی کنند. در نتیجه ، ژاپن اکنون مجبور است 64 درصد از نیمه هادی های خود را وارد کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور