محتوای با کیفیت چیست و چگونه آن را ایجاد می کنید؟ • Yoast

نوشتن محتوای با کیفیت باید یکی از جنبه های کلیدی هر استراتژی سئو باشد. اما چه زمانی محتوای شما با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود؟ و آیا کیفیت بالا برای کاربران شما به همان معناست که برای گوگل دارد؟ در این مقاله، من در مورد اینکه محتوای با کیفیت چیست و چگونه می توانید مطمئن شوید که محتوای شما به بهترین شکل ممکن می رسد، صحبت می کنم. این نیاز به برخی از مهارت های نوشتاری خلاق دارد. اما نگران نباشید، لازم نیست همینگوی بعدی شوید. با تمرکز بر چیزهای مناسب، می توانید محتوای با کیفیتی با رتبه بالا ایجاد کنید که کاربران شما با خوشحالی آن را مطالعه کنند.

محتوای با کیفیت چیست؟

این سوال میلیون دلاری است. دانستن نحوه نوشتن محتوای باکیفیت به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید، نرخ پرش کمتر و تبدیل‌های بیشتری داشته باشید. اما چه کسی کیفیت محتوای شما را تعیین می کند؟ پاسخ آسان این است: کاربران شما. با این حال، این نیز ایجاد محتوای مناسب را دشوارتر می کند. زیرا هر کاربر متفاوت است و هدف جستجوی متفاوتی دارد. اگرچه آنها یک چیز مشترک دارند. هر کاربر می داند که چه می خواهد. در همین حال، شما هنوز در حال کشف این موضوع هستید که مخاطبان شما می خواهند در مورد چه چیزی بخوانند!

اینطور نیست که انتظار داشته باشید مقاله ای در مورد نوشتن محتوای با کیفیت شروع شود، درست است؟ نگران نباشید، قطعاً هنوز کارمان تمام نشده است! اگرچه کیفیت محتوای شما در نهایت توسط کاربران تعیین می شود، اما چند قدم وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که در نهایت محتوایی اندیشیده، خوانا و جذاب خواهید داشت. به عبارت دیگر: محتوایی که واجد شرایط است که توسط کاربران و موتورهای جستجوگر شما با کیفیت بالا در نظر گرفته شود. و بله، این مدتی طول خواهد کشید. اما زمان خوبی است، به من اعتماد کنید. فقط آنچه را که قبلاً گفتم در مورد آنچه می توانید با نوشتن محتوای با کیفیت به دست آورید را به خاطر بسپارید.

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم

1. برای خوانندگانتان بنویسید نه خودتان

اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید، می خواهید خوانندگان در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید بدانند. اگر وبلاگ نویس هستید، می خواهید خوانندگان با شما و موضوعات مورد علاقه شما آشنا شوند. با این حال، در نظر گرفتن آنچه که کاربران شما واقعاً می خواهند در مورد آن بخوانند نیز مهم است. آنها چه منافعی دارند؟ چه رویدادها یا اخباری را دنبال می کنند که شما می توانید به کسب و کار خود مرتبط کنید؟ و آنها سعی دارند چه مشکلاتی را برطرف کنند که آنها را به سایت شما رسانده است؟

اولین قدم در ایجاد محتوای باکیفیت این است که مطمئن شوید که حاوی اطلاعاتی است که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. برای اینکه بفهمید کاربران شما به دنبال چه اطلاعاتی هستند، باید تحقیقات کلمات کلیدی مناسبی را انجام دهید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که در مورد چه موضوعاتی بنویسید و مخاطبان شما از چه کلماتی استفاده می کنند. تحقیقات کلمات کلیدی همچنین به رتبه بندی شما کمک می کند، زیرا بازدیدکنندگان بیشتر و نرخ پرش کمتر به گوگل می گویند که صفحه شما نتیجه خوبی برای نمایش در نتایج جستجوی آنهاست.

2. محتوای خود را خوانا و جذاب کنید

اگر می خواهید پیام خود را منتقل کنید و مطمئن شوید که مردم کل پست یا صفحه وبلاگ شما را می خوانند، خواندن مطالب خود را آسان کنید. این یعنی چی؟ یعنی به ساختار متن و کلماتی که استفاده می کنید فکر کنید. متن بیش از حد بدون هیچ عنوان یا پاراگراف باعث ترس مردم می شود، بنابراین مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید. آنها هنگام مطالعه به خوانندگان شما هوا می دهند. علاوه بر این، سعی کنید استفاده از کلمات دشوار را محدود کنید و مراقب طولانی بودن جملات خود باشید. اینها می توانند درک مطالب شما را سخت تر کنند، که به نوبه خود خواننده شما را کند می کند. و در آخر، خوب است از تنوع در متن خود استفاده کنید تا آن را جذاب کنید. از مترادف ها استفاده کنید و جملات طولانی تر را با جملات کوتاه تر جایگزین کنید.

نکته مهم دیگری که باید روی آن تمرکز کرد: هنگام نوشتن از آن لذت ببرید! و در نوشتن خود شخصی باشید. این به شما کمک می کند محتوای با کیفیتی متفاوت از رقیب خود بنویسید و به کاربران کمک می کند شما و برند شما را بشناسند. میخواهی بیشتر بدانی؟ در این مقاله، ما عمیق‌تر به این نکات برای نوشتن پست‌های خواندنی وبلاگ می‌پردازیم.

3. در مورد هدف جستجو و هدف خود فکر کنید

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. هدف جستجو به چه معناست؟ هدف جستجو دلیلی است که شخصی یک جستجوی خاص را انجام می دهد. این اصطلاحی است که برای توصیف هدف آنها استفاده می شود. به عنوان مثال، آیا آنها سؤالی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود؟ یا می خواهند چیزی را آنلاین بخرند؟ هدف جستجوی افراد در نحوه در نظر گرفتن کیفیت محتوای شما تفاوت ایجاد می کند. اگر در آن لحظه با نیاز آنها مطابقت داشته باشد، آنها مدت بیشتری در صفحه شما خواهند ماند. اما اگر آنها نیاز به پاسخ به یک سوال داشته باشند و صفحه ای که در آن قرار می گیرد فقط سعی کند محصولات را به آنها بفروشد، قبل از اینکه شما متوجه شوید از بین می روند.

در حین ایجاد محتوا برای یک صفحه خاص، مهم است که هدف جستجو را در نظر بگیرید. به همین دلیل است که من به شما توصیه می کنم اهداف خود را با اهداف جستجوی مختلفی که ممکن است کاربران داشته باشند مطابقت دهید. آیا یکی از اهداف شما این است که اشتراک های بیشتری در خبرنامه خود داشته باشید؟ سپس باید آن دکمه اشتراک را به صفحاتی اضافه کنید که کاربران دارای هدف اطلاعاتی در آنجا فرود می آیند.

آیا یک بازدیدکننده قصد معامله ای دارد (یعنی: می خواهد چیزی بخرد)؟ مطمئن شوید که آنها در صفحه درست قرار می گیرند. اگر شخصی عبارت «محصول x» را جستجو کند، نمی‌خواهید در یک پست وبلاگ در مورد موضوعی مرتبط با آن محصول بحث کند. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید آنها در صفحه‌ای که به «محصول x» اختصاص داده شده است، بیایند. با این حال، صفحه دسته‌بندی زمانی که چندین تنوع از «محصول x» دارید نیز کار می‌کند.

البته، تجربه به ما می گوید که همیشه سیاه و سفید نیست. با این حال، خوب است که هدف جستجوی کاربرانتان را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تمرکز محتوای خود را تعیین کنید و چه فراخوانی را می خواهید به یک صفحه یا پست خاص اضافه کنید. یک راه عالی برای شروع، اتخاذ یک ذهنیت طراحی محتوا است. این طرز فکر به شما کمک می کند محتوای کاربر محور بر اساس نیازهای واقعی تولید کنید. همچنین، برای برخی ورودی ها، توصیه می کنم برای ایجاد محتوای عالی به نتایج جستجو نگاهی بیندازید.

4. قابل اعتماد باشید

هنگامی که افراد وارد صفحه شما می شوند، ایجاد اعتماد نیز مهم است. به خصوص زمانی که هنوز با سایت شما آشنا نیستند. شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که قابل اعتماد هستید. چگونه؟ ابتدا با نوشتن به صورت واضح و کاربر محور. دوم، سعی کنید از عکس‌های استوک دوری کنید، زیرا عکس‌های واقعی اعتماد بیشتری ایجاد می‌کنند و به سایت شما احساس شخصی می‌دهند. همین امر در مورد صفحه “درباره ما” شما صادق است. سعی کنید از عکس های واقعی تیم خود استفاده کنید.

سوم، رتبه‌بندی‌ها را به Google اضافه کنید، گواهی‌نامه‌ها را به صفحات مناسب اضافه کنید و HTTPS را راه‌اندازی کنید. این به کاربران شما و گوگل کمک می کند تا بفهمند سایت شما به یک کسب و کار یا شخص واقعی تعلق دارد و به آنها اجازه می دهد تا با خوشحالی و خیال راحت سایت شما را مرور کنند. آیا صاحب یک سایت تجارت الکترونیک هستید؟ سپس به این 7 راه برای افزایش فروش با ایجاد اعتماد نگاهی بیندازید.

5. محتوای خود را به روز نگه دارید

یکی دیگر از عناصر کلیدی نوشتن محتوای با کیفیت، اطمینان از به روز بودن و مرتبط بودن آن است. این بدان معنی است که شما باید هر از چند گاهی محتوای خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که مردم قادر به یافتن اطلاعات مناسب هستند. اما چرا این مهم است؟ زیرا به کاربران شما نشان می دهد که از پیشرفت های اخیر مطلع هستید و همیشه می توانید اطلاعات دقیقی را در اختیار آنها قرار دهید. به عبارت دیگر: اعتماد ایجاد می کند و باعث می شود مخاطبان شما به سایت شما بازگردند. به روز نگه داشتن پست های وب سایت و وبلاگ شما نیز برای سئو مهم است، زیرا به گوگل نشان می دهد که سایت شما “زنده” و مرتبط است. بنابراین، مطمئن شوید که در زمانی برنامه ریزی کرده اید که محتوای خود را به طور منظم به روز کنید.

امتیاز: زمان سرمایه گذاری در ساختار سایت

پنج مرحله ای که تا کنون در مورد آن بحث کرده ایم به شما کمک می کند محتوایی بنویسید که خواندن آن آسان و کاربر محور باشد. در مرحله بعد، من می خواهم یک مرحله اضافی را که به همان اندازه مهم است برجسته کنم: کار بر روی ساختار سایت خود. این مهم است زیرا به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند محتوای با کیفیت شما را پیدا کنند.

ساختار سایت به نحوه سازماندهی محتوای سایت اشاره دارد. این یک بخش حیاتی از هر استراتژی سئو قوی است. وقتی سایت خود را به خوبی ساختار می دهید، موتورهای جستجو می توانند URL های شما را بهتر ایندکس کنند. این به گوگل کمک می کند تا اهمیت صفحات فردی شما و اینکه کدام صفحات به یکدیگر مرتبط هستند را تعیین کند. علاوه بر این، یک ساختار سایت خوب به کاربران این امکان را می دهد که راه خود را در سایت شما راحت تر پیدا کنند. این به آنها کمک می کند محتوای با کیفیت شما را در نتایج جستجو و در وب سایت شما پیدا کنند. به همین دلیل است که از کامل کردن ساختار سایت خود چیزهای زیادی برای به دست آوردن وجود دارد. در مورد نحوه کار بر روی ساختار سایت و اهمیت انجام این کار بیشتر بخوانید.

خلاصه ای سریع از محتوای با کیفیت

اگرچه محتوای خوب ساختار یافته و خوانا ممکن است شما را فوراً به جایگاه برتر گوگل نرساند، اما قطعاً در دراز مدت تأثیر مثبتی بر سئوی شما خواهد داشت. بنابراین، قبل از شروع انتشار پست پس از پست (یا صفحه به صفحه)، ارزش آن را دارد که چند مرحله را در نظر بگیرید.

مطمئن شوید که برای خوانندگان خود بنویسید، محتوای خود را خوانا کنید، هدف جستجو را با اهداف خود مطابقت دهید، قابل اعتماد باشید، محتوای خود را به روز نگه دارید و روی ساختار سایت خود کار کنید. نتیجه نهایی: محتوای جذابی که خوانندگان شما از آن استقبال خواهند کرد. این تأثیر مثبتی بر تعداد بازدیدکنندگان، نرخ پرش و تبدیل شما خواهد داشت. اگر می خواهید بدانید که آیا هنوز زمینه هایی از سئوی محتوا وجود دارد که بتوانید آنها را بهبود ببخشید، می توانید این آزمون کوتاه را انجام دهید. یا برای راهنمایی ها و ترفندهای بیشتر، به راهنمای ما برای کپی رایتینگ SEO نگاهی بیندازید!

برو پریمیوم و این ویژگی ها را باز کنید!

قفل این ویژگی ها را باز کنید و دریافت کنید دسترسی رایگان به تمام دوره های SEO ما با Yoast SEO Premium:

فقط 99 یورو / در هر سال (بر اساس مالیات بر ارزش افزوده) برای 1 سایت

بیشتر بخوانید: کپی رایتینگ سئو: راهنمای نهایی »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور