محبوبیت ChatGPT ارزش OpenAI را به 29 میلیارد دلار افزایش داد

طبق گزارشی از وال استریت ژورنال، آزمایشگاه تحقیقاتی OpenAI، توسعه‌دهنده ChatGPT، در حال بررسی یک پیشنهاد مناقصه است که ارزش شرکت را حدود 29 میلیارد دلار می‌کند.

این پیشنهاد شامل خرید تعداد مشخصی از سهام از سهامداران فعلی با قیمت ثابت است و تقریباً ارزش OpenAI را نسبت به پیشنهاد مناقصه قبلی که در سال 2021 تکمیل شد، زمانی که ارزش شرکت حدود 14 میلیارد دلار بود، دو برابر خواهد کرد.

طبق گزارش ها، این معامله با شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر Thrive Capital و Founders Fund در حال مذاکره است. اگر این کار انجام شود، OpenAI به یکی از با ارزش ترین استارت آپ ها در ایالات متحده تبدیل می شود.

افزایش قابل توجه ارزش شرکت احتمالاً تا حدی به دلیل محبوبیت گسترده ChatGPT است که بیش از یک میلیون کاربر در پنج روز اول پس از در دسترس قرار گرفتن در دسترس عموم به دست آورد.

با توجه به اینکه محبوب ترین محصول OpenAI به صورت رایگان ارائه می شود، ممکن است تعجب آور به نظر برسد که ارزش این شرکت بسیار بالا باشد.

OpenAI با فروش نرم افزار هوش مصنوعی خود به توسعه دهندگان میلیون ها درآمد ایجاد می کند. OpenAI در حال حاضر خدمات ابری را به مایکروسافت برای ابزارهایی ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد متن، کد و تصاویر را با استفاده از دستورالعمل های ساده ایجاد کنند.

علاوه بر این، به عنوان یک سازمان تحقیقاتی، OpenAI از طریق ترکیبی از کمک‌های مالی، حمایت‌ها و کمک‌های مالی تامین می‌شود.

برخی از منابع مالی OpenAI شامل شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و افراد نیکوکار مانند ایلان ماسک و سام آلتمن است.

در سال 2019، مایکروسافت 1 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرد و این شرکت در مورد امکان سرمایه گذاری بسیار بزرگتر در تجارت هوش مصنوعی بالقوه ده ها میلیارد دلار بحث کرده است.

با سرمایه گذاری بیشتر، OpenAI می تواند روی ادغام فناوری هوش مصنوعی خود با سایر محصولات مایکروسافت کار کند.

این هفته، گزارش شد که مایکروسافت قصد دارد فناوری هوش مصنوعی را از چت بات ChatGPT OpenAI در موتور جستجوی Bing خود بگنجاند.

ببینید: مایکروسافت بینگ با ChatGPT که ظاهراً در ماه مارس راه اندازی شد

ادغام ChatGPT به بینگ اجازه می دهد تا جملات کاملی را در پاسخ به پرس و جوهای جستجو به جای لیست پیوندها ارائه دهد.

انتظار می رود عملکرد جستجوی به روز شده تا پایان ماه مارس در دسترس باشد و به طور بالقوه می تواند به مایکروسافت برتری نسبت به Google بدهد.

معامله مناقصه هنوز نهایی نشده است و شرایط ممکن است تغییر کند. OpenAI از اظهار نظر درباره گزارش وال استریت ژورنال خودداری کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور