مایکروسافت Dohmke را مدیرعامل پلتفرم اشتراک کد گیت هاب معرفی کرد

(بلومبرگ) — شرکت مایکروسافت توماس دومکه را به عنوان مدیر اجرایی واحد اشتراک کد GitHub خود معرفی کرد و جولیا لیوسون مدیر ابزارهای توسعه دهنده را ارتقا داد، زیرا این شرکت به دنبال سرعت بخشیدن به رشد خود در بازار محصولات توسعه نرم افزار است.

مایکروسافت روز چهارشنبه اعلام کرد نات فریدمن از مدیرعاملی گیت هاب با قصد بازگشت به “ریشه های استارتاپی” خود کناره گیری می کند. Dohmke، مدیر ارشد محصول، از 15 نوامبر مدیرعامل خواهد شد. Dohmke یکی از بنیانگذاران برنامه توسعه تلفن همراه HockeyApp بود و زمانی که سازنده نرم افزار شرکت او را خریداری کرد، به مایکروسافت پیوست. بر اساس ایمیلی که اسکات گاتری، رئیس ابر مایکروسافت، اسکات گاتری، به کارمندانی که توسط بلومبرگ دیده شده بود، در زمانی که در مایکروسافت بود، فرآیند خرید GitHub را از نقطه نظر مهندسی رهبری کرد. Dohmke به Liuson که در حال ارتقاء به عنوان رئیس بخش توسعه دهندگان مایکروسافت است، گزارش می دهد.

زمانی که GitHub را در سال 2018 خریداری کردیم، می دانستیم که بسیار مهم است که تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به توسعه دهندگان در همه جا انجام دهیم. سه سال بعد، من نمی‌توانستم به پیشرفت تیم افتخار کنم.

خرید مخزن کد GitHub به مبلغ 7.5 میلیارد دلار در سال 2018 توسط مایکروسافت نشان دهنده بازگشت به ریشه های خود به عنوان یک شرکت ابزار توسعه نرم افزار و همچنین نشان دهنده تمایل روزافزون این شرکت برای استفاده از این تجارت برای تقویت جاه طلبی های خود در زمینه هایی مانند ابر ابری و هوش مصنوعی است.

این قرارداد برخی از نگرانی‌ها را در میان کاربران در مورد اینکه آیا مایکروسافت با GitHub مداخله می‌کند یا آن را خراب می‌کند، به ویژه با توجه به ضدیت تاریخی مایکروسافت نسبت به توسعه منبع باز، یا مانع از پروژه‌هایی که با محصولات کلیدی مایکروسافت رقابت می‌کنند، برانگیخت. اما با توجه به اینکه مایکروسافت در حال تبدیل شدن به یک توسعه دهنده منبع باز بزرگ است، این نگرانی ها تا حد زیادی محقق نشدند. در عوض، فریدمن در صورت نیاز با رقبای مایکروسافت کار کرده است، مشتریان سازمانی را به GitHub جذب کرده و بر راه‌هایی برای حرفه‌ای کردن توسعه نرم‌افزار متن‌باز و ایجاد مسیری برای کدنویسان تمرکز کرده است تا در ازای تلاش‌های خود پول دریافت کنند.

زمانی که کارمندان GitHub به قرارداد با اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده اعتراض کردند و فریدمن در یک جلسه داخلی گفت که GitHub پیرو سیاست های مایکروسافت در مورد این موضوع است، گهگاه درگیری فرهنگی بین این دو شرکت وجود داشته است.

فریدمن که یکی از بنیانگذاران Xamarin بود و حدود شش سال پیش آن را به مایکروسافت فروخت، به عنوان رئیس بازنشسته GitHub تبدیل خواهد شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور