مایکروسافت برای 19.6 میلیارد دلار شرط بندی AI در مراقبت های بهداشتی Nuance را خریداری می کند

دینا باس و لیانا بیکر (بلومبرگ) – شرکت مایکروسافت در حال خرید پیشگام تشخیص گفتار Nuance Communications Inc. با یک معامله کاملاً نقدی به ارزش 19.6 میلیارد دلار ، فناوری هوش مصنوعی را با هدف کمک به پزشکان در پیش بینی نیازهای بیماران و به روزرسانی ثبت دیجیتال بیمارستان ها ، خریداری می کند.

بر اساس بیانیه روز دوشنبه ، که تأیید گزارش قبلی بلومبرگ بود ، غول نرم افزاری پیشنهاد کرده است Nuance را با هر سهم 56 دلار خریداری کند ، که حق بیمه 23٪ تا پایان روز جمعه است. این معامله بزرگترین خرید مایکروسافت از زمان LinkedIn است.

ارزش معامله با 56 دلار به ازای هر سهم ضرب در حدود 350 میلیون سهام کاملاً رقیق شده Nuance ، شامل گزینه های سهام و جوایز سهام ، بدست می آید. مایکروسافت گفت ، این حصول در سالی که از اول ژوئیه آغاز می شود ، درآمد کمتر از 1 درصد را کاهش می دهد و از سال بعد شروع به افزایش سود می کند.

مایکروسافت در حال استفاده از شرکتی است که به فناوری صدای Siri متصل است تا راه حل هایی را فراهم کند که پزشکان را از یادداشت برداری آزاد کند و نیازهای مراقبت های بهداشتی را بهتر تعیین کند. این دو سال است که با Nuance بر روی نرم افزار AI کار می کند که به پزشکان کمک می کند تا بحث های بیمار را ضبط کرده و آنها را در پرونده الکترونیکی سلامت ادغام کنند و محصولات شرکت فن آوری گفتار را در برنامه چت تیم ها برای قرار ملاقات های از راه دور بهداشت ترکیب کند.

دان ایوز ، تحلیلگر ودبوش ، با اشاره به ردموند ، مایکروسافت مستقر در واشنگتن ، قبل از اعلام رسمی قرارداد گفت: “معامله Nuance برای ردموندی یک غنیمت خواهد بود.” “Nuance در میان یک چرخش استراتژیک بی سابقه در چند سال گذشته تحت هدایت مدیر عامل شرکت مارک بنیامین است و ما معتقدیم این شرکت یک دارایی منحصر به فرد در حوزه بهداشت و درمان مایکروسافت است.”

در دوره بنیامین ، Nuance تمرکز خود را کاهش داده و مشاغل پیرامونی را از هم جدا کرده است ، مانند Cerence Inc ، واحد AI خودرو که دو سال پیش از کار افتاد. همچنین بخش تصویربرداری خود را به مبلغ 400 میلیون دلار به کوفاکس توما براوو فروخت و در عوض با همکاری با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و بزرگترین شرکتهای پرونده الکترونیکی پزشکی بزرگ نمایی کرد.

ساتیا نادلا ، مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت در مصاحبه ای گفت ، اگرچه این شرکت ها به مدت دو سال با هم همکاری کرده اند ، “با هم می توانیم واقعاً منحنی مراقبت های بهداشتی را منحرف کنیم – نتایج واقعی را بهبود می بخشد و هزینه ها را کاهش می دهد.” “هر ارائه دهنده ، همان چیزی است که می خواهد از این همه گیر خارج شود ، آنها می خواهند به دنبال یک شریک قابل اعتماد ، در این مورد ترکیبی از Nuance و Microsoft ، برای کمک به آنها باشند.”

مایکروسافت تلاش کرده است تا بخش مراقبت های بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهد و نرم افزارهای ابری بیشتری را به بیمارستان ها و پزشکان بفروشد. همانطور که نرم افزار AI در تجزیه و تحلیل زبان و پیش بینی نیازهای پزشکی بهتر می شود ، Nuance و Microsoft ممکن است بتوانند فناوری را جستجو کنند که برخی از کلمات را در پرونده های بهداشتی جستجو می کند تا پیشنهادات بهتری را برای مراقبت از بیمار به پزشکان ارائه دهند. این خرید به احتمال زیاد رقابت بین مایکروسافت و آمازون دات کام را عمیق تر خواهد کرد. این غول خرده فروشی در سال های اخیر تلاش کرده تا خدمات محاسبات ابری و نرم افزار صوتی الکسا را ​​به شرکت های بهداشتی بفروشد. و گوگل آمازون و Alphabet Inc. هر دو در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری زیادی می کنند.

از روز جمعه ، سهام Nuance امسال 3.4٪ صعود کرده بود و ارزش شرکتی را که برای فن آوری استفاده شده در Siri شرکت اپل پایه گذاری کرد ، تقریباً 13 میلیارد دلار ارزش داشت. این سود هنوز جهش 9.9 درصدی شاخص S&P 500 را به دنبال داشت ، در حالی که مایکروسافت 15 درصد را نیز به این بازار افزود. سهام مایکروسافت روز دوشنبه در نیویورک کمی تغییر کرد و Nuance 17٪ افزایش یافت.

مایکروسافت انتظار دارد که معامله در سال جاری بسته شود و بنیامین از شرکت Nuance به مایکروسافت ملحق خواهد شد و عنوان مدیر عامل را حفظ کرده و به رئیس ابر مایکروسافت اسکات گاتری گزارش می دهد. نتایج مالی Nuance به عنوان بخشی از واحد ابری هوشمند مایکروسافت لحاظ خواهد شد.

Nuance ، که محصولات آن شامل نرم افزار تشخیص گفتار Dragon است ، پس از از دست دادن 217 میلیون دلار در سال گذشته ، درآمد خالص 91 میلیون دلار درآمد 1.48 میلیارد دلاری برای سال مالی منتهی به 30 سپتامبر داشت.

نادلا گفت ، Nuance در حال حاضر با شرکت های بزرگ الکترونیکی پرونده پزشکی مانند Epic Systems Corp. و Cerner Corp همکاری دارد و مایکروسافت قصد دارد این موارد را ادامه دهد. وی گفت كه هدف “كاملاً” تلاش برای جایگزینی این شركت ها نیست. “در صورت وجود ، ما می خواهیم همکاری خود را با Epic و Cerner دو برابر کنیم.”

بنجامین گفت: Nuance و Microsoft همچنین قصد دارند نرم افزار Dragon Ambient Experience را که برای سهولت نحوه ثبت مراقبت از بیماران توسط پزشکان استفاده می شود ، در سایر صنایع که ابزارهای هوش مصنوعی برای تبدیل گفتار به سوابق مفید است ، ارائه دهند.

مایکروسافت همچنین به طور فزاینده ای در مراقبت های بهداشتی تمرکز کرده است. در ماه مه ، سازنده نرم افزار از بسته نرم افزاری ابر مخصوص صنعت رونمایی کرد و همچنین مدیرانی را با سوابق پزشکی و تحقیق در مورد یادگیری ماشین و ابزارهای AI برای مناطقی از جمله آزمایشات بالینی استخدام کرده است.

بنیامین در مصاحبه ای گفت: “هرچه بیشتر با هم کار کنیم ، بیشتر فهمیدیم که در حال حل برخی از بزرگترین ، چالش برانگیزترین و پیچیده ترین سناریوها و مسائل مربوط به سرعت هستیم.”

به طور هم زمان ، یکی از دفاتر مایکروسافت در منطقه بوستون درست در کنار دفتر مرکزی Nuance واقع شده است.

هنوز فعال است

مایکروسافت با ارزش بازار 1.93 تریلیون دلار ، بیشترین ارزش در جهان پس از اپل ، همچنان در جبهه معاملات فعال است.

ماه گذشته ، اخبار بلومبرگ گزارش داد که این غول نرم افزار در حال مذاکره برای خرید Discord Inc ، یک انجمن گفتگوی بازی های ویدیویی ، با بیش از 10 میلیارد دلار است. در معامله ای که امسال بسته شد ، این شرکت سازنده بازی های ویدیویی Zenimax Media Inc. را به قیمت 7.5 میلیارد دلار وجه نقد خریداری کرد.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ ، معامله Nuance به عنوان دومین خرید بزرگ مایکروسافت پس از خرید LinkedIn در سال 2016 با ارزش سهام بیش از 26 میلیارد دلار رتبه بندی می شود. این شرکت که بیش از 130 میلیارد دلار پول نقد و سرمایه گذاری کوتاه مدت در اواخر سال گذشته داشت ، گفت که علی رغم صرف پول نقد برای Nuance ، به برنامه خرید سهام خود ادامه خواهد داد.

مایکروسافت دهه ها پیش با پروژه های تحقیقاتی و تمرکز اولیه بنیانگذار بیل گیتس در یافتن راه هایی برای تسهیل صحبت مردم با رایانه با استفاده از انگلیسی ساده ، وارد فضای هوش مصنوعی شد.

خرید Nuance تکمیل کننده تلاشهای سالهای اخیر خواهد بود ، جایی که مایکروسافت هزاران کارمند را به کار هوش مصنوعی خود اختصاص داده و ابزارهایی را منتشر کرده است که مشتریان می توانند با استفاده از آنها برنامه هایی بسازند که گفتار را بفهمند و ترجمه کنند ، تصاویر را تشخیص دهند و ناهنجاری ها را تشخیص دهند. این شرکت هوش مصنوعی را عامل اصلی فروش آینده خدمات ابری می داند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور