قیمت‌های سهام Infineon، AMD شانس‌های متفاوتی را در صنعت تراشه نشان می‌دهد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — با رونق صنعت نیمه هادی در فروش نیمه هادی که بخار تمام می شود، این بخش به دو گروه تقسیم می شود.
شرکت‌های تراشه‌هایی که به خودروسازان، مراکز داده و شرکت‌های صنعتی خدمات ارائه می‌دهند، همچنان تلاش می‌کنند تا با تقاضا همراه باشند، در حالی که شرکت‌هایی که در معرض لوازم الکترونیکی مصرفی قرار دارند، به دلیل کندی فروش، در موجودی‌شان گیر کرده‌اند.

نتایج در بازار سهام با آخرین نمونه های Infineon Technologies AG و Advanced Micro Devices Inc. در حال نمایش است. سهام Infineon روز چهارشنبه پس از افزایش پیش‌بینی درآمد شرکت به لطف تقاضای صنعت خودرو افزایش یافت، در حالی که AMD پس از بیان اینکه رکود در تجارت کامپیوترهای شخصی باعث کاهش درآمد خواهد شد، سقوط کرد.

ثروت های متفاوت | شرکت‌های تراشه‌ای که به صنعت خودرو عرضه می‌کنند، پس از انتشار پیش‌بینی‌های قوی، رشد کردند

اخبار بلومبرگسازنده تراشه مرکز داده

دن مورگان، مدیر ارشد پورتفولیوی در شرکت Synovus Trust، که حدود 21.7 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد، گفت: «ما همیشه افرادی را داشتیم که به طور کلی در مورد تراشه‌ها اظهار نظر می‌کردند. می‌توانید همین الان روی شن‌ها خط بکشید.»

فروش تراشه‌های حافظه و رایانه شخصی در طول همه‌گیری با افزایش تقاضا برای تلفن‌های همراه، رایانه‌ها و سایر لوازم الکترونیکی کار از خانه افزایش یافت. مورگان گفت کاتالیزورهای محرک این محصولات اکنون در حال محو شدن هستند.

مجموعه ای از شرکت ها مطابق با روندهای متفاوت گزارش کرده اند.

Texas Instruments Inc و NXP Semiconductors NV ماه گذشته پیش بینی های صعودی را در مورد تقاضای قوی برای محصولات صنعتی و خودرو منتشر کردند و از آن زمان تاکنون سهام آنها افزایش یافته است. تامین کننده شرکت اپل SK Hynix Inc. و Qualcomm Inc. چشم انداز غیرقابل تحملی را در رابطه با کاهش تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی اعلام کردند و سهام آنها کاهش یافته است. شرکت Micron Technology، سازنده تراشه‌های حافظه، با افزایش سهام خود از 30 ژوئن، زمانی که پیش‌بینی به‌طور شگفت‌انگیزی ضعیف‌کننده منتشر کرد، یک شرکت پرت است.

اینتل، بزرگ‌ترین سازنده پردازنده‌های رایانه شخصی، هفته گذشته پیش‌بینی فروش و سود خود را برای بقیه سال کاهش داد. از آن زمان تاکنون سهام حدود 10 درصد کاهش یافته است.

تریستان گرا، تحلیلگر رابرت دبلیو بیرد و شرکت، در یادداشتی نوشت: «اینتل در چند فصل گذشته از فروش بیش از حد قابل توجهی در کانال رایانه شخصی رنج می برد. تغییر در الگوهای مصرف‌کننده به دور از دستگاه‌های سرگرمی خانگی در زمان کووید، همراه با فصلی ضعیف نیمه اول، نشان‌دهنده عدم بازیابی رایانه شخصی در کوتاه‌مدت است.

اینتل همچنین وال استریت را با کاهش غیرمنتظره 16 درصدی درآمد ناشی از تراشه های سرور گران قیمتی که مراکز داده را تامین می کنند، شوکه کرد، بخشی که هنوز شاهد تقاضای سالم است اما رقابت با شرکت هایی مانند AMD و Nvidia Corp افزایش یافته است.

تجارت زنجیره تامین تراشه سخت‌تر می‌شود: دیده‌بان فناوری

به گفته شرکت تحقیقاتی گارتنر، درآمد جهانی نیمه هادی ها که در سال گذشته بیش از 26 درصد افزایش یافت، در سال 2022 به میزان 7.4 درصد افزایش و در سال آینده 2.5 درصد کاهش خواهد یافت و فروش تراشه های رایانه های شخصی در سال 2022 به میزان 5.4 درصد کاهش خواهد یافت.

با کاهش سرعت در افق، سهام تراشه در حال حاضر یکی از ارزان ترین بخش ها در شاخص نزدک 100 است. در میان کم‌هزینه‌ترین سهام در معیار فناوری سنگین می‌توان به Micron با درآمد 9.2 برابر برآورد شده برای سال آینده، Qualcomm با 11 و NXP در 13 در مقابل شاخص 22 برابری اشاره کرد.

مارگارت پاتل، مدیر ارشد پورتفولیوی در می گوید: «در حال حاضر بهتر است روی حوزه هایی از صنعت نیمه هادی تمرکز کنیم که رشد سریع تری دارند، مانند مرکز داده، در حالی که تراشه های متمرکز بر خودکار نیز باید با وجود کمبود عرضه، بازار خوبی باشند. سرمایه گذاری جهانی آل اسپرینگ

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور