قطع شدن میزبانی سایت SiteGround – بازیابی سایت ادامه دارد

میزبانی وب SiteGround از دوشنبه 8 نوامبر 2021 دچار یک قطعی قابل توجه چهار روزه شد. تنها در 12 نوامبر بود که آنها در توییتی اعلام کردند که مشکل را حل کرده اند. با نزدیک شدن به فصل خرید تعطیلات، بسیاری از مشتریان رتبه خود را در گوگل از دست دادند و حجم قابل توجهی از ترافیک وب سایت را از دست دادند.

بسیاری از ناشران SiteGround، عمدتاً به دلیل سرعت آهسته بازیابی از ترافیک گمشده جستجوی Google، ناراحت هستند.

عدم شفافیت در مورد علت ایجاد مشکل نیز ممکن است باعث ایجاد حس ناامیدی و درماندگی شود. تا روز دوشنبه 15 نوامبر بود که SiteGround به طور عمومی علت قطع گسترده هاستینگ را تایید کرد.

چه چیزی باعث مشکل SiteGround شد؟

توییتی توسط SiteGround نشان داد که این مشکل به مشکلی بین شتابدهنده جهانی آمازون و خزنده گوگل اختصاص دارد.

Amazon Global Accelerator سرویسی است که به حل تراکم شبکه در اینترنت کمک می کند تا به سرعت وب سایت ها کمک کند.

آمازون شتاب دهنده جهانی را اینگونه توصیف می کند:

«AWS Global Accelerator یک سرویس شبکه ای است که با استفاده از زیرساخت شبکه جهانی خدمات وب آمازون، عملکرد ترافیک کاربران شما را تا 60 درصد بهبود می بخشد. هنگامی که اینترنت پر ازدحام است، AWS Global Accelerator مسیر برنامه شما را بهینه می‌کند تا از دست دادن بسته، لرزش و تأخیر به طور مداوم پایین بماند.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

SiteGround مشکل را حل می کند

SiteGround توییت کرد در روز جمعه 12 نوامبر که آنها این مشکل را شناسایی و آن را برطرف کردند.

“به روز رسانی وضعیت: ما خوشحالیم که به شما اطلاع می دهیم که رفع مشکل خزیدن ربات Google را که توسط برخی سایت ها تجربه شده است، اجرا کرده ایم. وب سایت ها در حال حاضر با موفقیت در حال خزیدن هستند. لطفاً چند ساعت فرصت دهید تا تغییرات DNS اعمال شود. ممنون که صبر کردید!”

نزدیک به یک هفته پس از شروع قطعی هاست، SiteGround در روز دوشنبه 15 نوامبر به طور عمومی اعلام کرد که علت این مشکل چیست.

SiteGround توییت کرد:

“به روز رسانی وضعیت: روز جمعه ما موفق شدیم مشکل خزیدن ربات گوگل را در یک مشکل شبکه ای جدا کنیم که فقط مختص شتاب دهنده جهانی آمازون و زیرشبکه ربات خزنده گوگل بود. ما راه‌حلی را اجرا کردیم که این مشکل را دور می‌زند.»

SiteGround با یک توییت پیگیری کرد برای ابراز خوشحالی:

“ما خوشحالیم که بگوییم که اکثر سایت های مشتریان ما اکنون در حال خزیدن هستند و اکثر آنها قبلاً رتبه بندی خود را بازگردانده اند.”

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

که دنبال شد یک توییت دیگر که موفقیت تعمیر را گزارش کرد:

«تمام وب‌سایت‌هایی که در سمت ما میزبانی می‌شوند، کاملاً عملیاتی بودند، و هیچ مشکلی برای حل DNS در درخواست‌های ارسال‌شده از هیچ سرویس دیگری وجود نداشت».

مشتریان SiteGround هنوز ناراحت هستند

SiteGround یک اصلاح را اجرا کرد. اما بسیاری از مشتریان در آخر هفته ناراحت بودند زیرا به نظر می رسید سایت های آنها هنوز تحت تأثیر قرار می گیرد.

ممکن است این مشکل در SiteGround نبوده باشد، بلکه ناشی از تاخیر در سیستم DNS است زیرا این اطلاعات در اینترنت منتشر می شود، که ممکن است چند روز طول بکشد.

گزارش های مثبت از مشتریان SiteGround

برخی از مشتریان گزارش دادند که سایت های آنها بازیابی شده است:

بسیاری از توییت های منفی درباره SiteGround

برخی از ناشران در آخر هفته به توئیت در مورد مشکلات مداوم خود ادامه دادند، که ممکن است مربوط به اطلاعات DNS یا مجبور شدن گوگل به خزیدن مجدد سایت ها باشد.

با این وجود، مشتریان همچنان در مورد سرعت پایین بازیابی ترافیک وب سایت توییت می کردند.

SiteGround به آن توییت ها پاسخ داد در روز دوشنبه 15 نوامبر با تکرار این نکته که مشکل از قبل باید حل شده باشد:

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

ما یک راه حل را ایجاد کرده‌ایم و ربات Google می‌تواند سایت‌هایی را که ما میزبانی می‌کنیم بخزد.

بسیاری از مشتریان تأیید کرده اند که این مشکل باید در حال حاضر در سراسر پلتفرم ما حل شده باشد.

لطفاً چند نمونه URL و اطلاعات اضافی را برای ما ارسال کنید تا بتوانیم بیشتر کمک کنیم.”

چرا مشتریان SiteGround همچنان رنج می برند؟

اگرچه SiteGround اعلام کرد که این مشکل برطرف شده است، برخی از مشتریان همچنان از ترافیک رنج می برند. این غیرمنتظره نیست و شاید SiteGround می‌توانست با اطمینان از اینکه متوجه شده‌اند در آینده چه انتظاری دارند، به مشتریان کمک کند.

اساساً، هنگامی که یک سایت برای مدت طولانی ناپدید می شود، گوگل شروع به حذف سایت گم شده از فهرست خود می کند. این چیزی است که مشتریان SiteGround در آخر هفته تجربه کردند.

با این حال گوگل واقعاً هرگز از بین نمی رود. خزنده Google، Googlebot، همچنان به وب سایت گم شده باز می گردد تا بررسی کند که آیا آن بازگشته است یا خیر.

هنگامی که سایت پس از یک غیبت طولانی بازگردد، بسته به تعداد صفحات وب که نیاز به خزیدن مجدد دارند، ممکن است چند روز تا ده روز طول بکشد تا به طور کامل بازیابی شود.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

تجربه شخصی من چند سال پیش با صدها هزار صفحه وب که به طور موقت ناپدید شدند این بود که حدود ده روز طول کشید تا پس از یک قطع دو هفته ای بازیابی شود.

اما برای اکثر ناشران با سایت‌های کوچک‌تر، بازیابی ممکن است بسیار سریع‌تر باشد.

گوگل اطلاعاتی در مورد بازیابی سایت ارائه می دهد

جان مولر از گوگل اطلاعات مفیدی در مورد آنچه که مشتریان SiteGround در روزهای آینده باید از نظر فهرست مجدد وب سایت های خود توسط گوگل انتظار داشته باشند، توئیت و بازتوییت کرد.

گوگل جان مولر اطلاعاتی را در توییتر منتشر کرد در مورد این روند در ماه اکتبر:

اگر کنجکاو هستید که در جستجوی Google با قطعی مانند فیس بوک چه اتفاقی می افتد، معمولاً یک واکنش 2 قسمتی است: وقتی به دلایل شبکه / DNS نمی توانیم به سایتی دسترسی پیدا کنیم، آن را مانند یک سرور HTTP 5xx می بینیم. خطا این بدان معنی است که ما خزیدن را کاهش می دهیم:

سپس:

آدرس‌های اینترنتی به همان شکلی که هستند فهرست‌بندی می‌شوند، سایت همچنان به رتبه‌بندی قبلی خود ادامه می‌دهد. هرچند این حالت موقتی است. اگر به یک خطای دائمی تبدیل شویم (اگر بیش از 1 تا 2 روز طول بکشد)، شروع به حذف آن URL ها از فهرست بندی می کنیم.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

مولر توییت کرد که قطعی باعث نمی شود گوگل رتبه سایت را پس از بازگشت تغییر دهد.

وقتی این اتفاق می‌افتد، هیچ تغییر مستقیمی در رتبه‌بندی ایجاد نمی‌شود – ما سایت را بی کیفیت یا مشابه نمی‌بینیم، اما اگر آن URL‌ها ایندکس نشده باشند، نمی‌توانند رتبه‌بندی کنند.»

پس از رفع قطعی، گوگل وب‌سایت‌ها را دوباره بررسی می‌کند. این مهم است که توجه داشته باشید، تا زمانی که گوگل خزیدن مجدد وب سایت را به پایان نرساند، سایت نمی تواند رتبه بندی را در جایی که قبلا رتبه بندی می کرد، از سر بگیرد.

مولر توییت کرد:

هنگامی که سایت باز می گردد، اگر URL ها را از فهرست بندی حذف کرده باشیم، به طور کلی پس از اینکه بتوانیم دوباره با موفقیت آنها را بخزیم، دوباره وارد می شوند. اگر بتوانیم بگوییم سرور خوب است، خزیدن دوباره سرعت می‌گیرد.»

جان مولر این اطمینان را در 12 نوامبر 2021 در یک سری از تکرار کرد توییت ها:

«پس از حل شدن، خزیدن و نمایه سازی Googlebot دوباره به طور خودکار شروع می شود. با ناپدید شدن خطاها، نرخ خزیدن در طول زمان افزایش می‌یابد، URLهای حذف شده به مرور زمان دوباره خزیده می‌شوند و دوباره به فهرست باز می‌گردند. دید دوباره تثبیت خواهد شد.»

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

وی مجدداً تأکید کرد که هیچ اثر ماندگاری از قطع برق وجود ندارد.

جان توییت کرد:

“به طور کلی هیچ اثر ماندگاری از قطع موقت مانند این وجود ندارد. مشکلات فنی پیش می آیند و می روند، ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا مطمئن شویم کاربران می توانند از طریق نتایج جستجو به سایت های فوق العاده شما راه پیدا کنند.”

مولر توییت کرد این نکته برای فهرست بندی مجدد سریع:

اگر صفحات مهمی دارید که نیاز به پردازش مجدد دارید، من از “Inspect URL” در کنسول جستجو برای ارسال مجدد آنها استفاده می کنم. در یک وب سایت، استفاده از پیوندهای داخلی برای برجسته کردن و پیوند دادن به آنچه واقعاً به آن اهمیت می دهید نیز خوب است.

بیشتر پاسخ‌ها به توئیت‌های مولر مثبت بودند، اما برای برخی از آنها کافی نبودند تا احساسات طولانی‌شان را کمرنگ کنند.

بهبودی وب سایت ها از قطعی های موقت

اتفاقی که هفته گذشته افتاد به معنای واقعی کلمه یک اتفاق بی سابقه بود. SiteGround به طور گسترده در صنعت به عنوان یک میزبان وب قابل اعتماد مشاهده می شود، به همین دلیل است که بسیار محبوب است.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

وب‌سایت‌ها باید ظرف چند روز به رتبه‌بندی قبلی خود بازگردند، زیرا Google همچنان به خزیدن و فهرست‌بندی مجدد سایت‌هایی که موقتاً خارج شده‌اند، ادامه می‌دهد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور