عمومی کردن یک شرکت مرکز داده از طریق SPAC: چه چیزی باید بدانید

درو گودوین

درو گودوین

الکس ریس

الکس ریس

الکس ریز یک شریک و درو N. گودوین یک همکار ارشد Farella Braun + Martel ، یک شرکت حقوقی مستقر در سانفرانسیسکو است.

اخیراً IPO توسط InterPrivate IV Infratech Partners ، یک شرکت خرید هدف ویژه یا SPAC متمرکز بر زیرساخت های دیجیتال ، 250 میلیون دلار جمع آوری کرد. تیم قابل توجه جمع آوری کمک مالی و مدیریت آن ، تحت هدایت CyrusOne CTO کوین تیمونز ، ممکن است باعث شود شرکت های خصوصی مرکز داده داده با جدیت بیشتری گزینه عمومی شدن از طریق SPAC را بررسی کنند. در همان زمان ، بازار SPAC که یک بار داغ بود ، در چند ماه گذشته به طور قابل توجهی سرد شده است ، دلیل اصلی این امر افزایش نظارت از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است.

اپراتورهای مرکز داده خصوصی با در نظر گرفتن معاملات SPAC باید با چشمانی باز به روند کار نزدیک شوند. در اینجا چیزهای اصلی برای دانستن وجود دارد:

مبانی: SPAC چیست؟

SPAC یک شرکت سهامی عام است که توسط یک حامی مالی ، معمولاً یک سرمایه گذار سازمانی تشکیل می شود و تنها با هدف به دست آوردن یک شرکت خصوصی تأسیس شده است. از طریق آن خرید ، شرکت خصوصی تجارت عمومی می شود. بودجه SPAC با ترکیبی از سرمایه گذاری اولیه توسط حامی مالی (به طور معمول چند میلیون دلار) و عواید IPO SPAC تأمین می شود. تیم مدیریت SPAC از این وجوه برای خرید یک شرکت خصوصی استفاده می کند. SPAC موظف است در یک بازه زمانی مشخص در اسناد حاکمیت خود (به طور معمول 18 تا 24 ماه) خرید را به اتمام برساند.

در روزهای اولیه SPAC – در دهه 1980 – شرایط معامله برای حامی مالی اصلی بسیار مطلوب بود. SPAC سود قابل توجهی برای سرمایه گذاران دیگر به همراه نداشت. در چند سال گذشته ، SPAC ها بسیار رایج شده اند و توسط تیم هایی با سوابق چشمگیرتر و بازیکنان اصلی که به عنوان اسپانسر ظاهر می شوند ، مدیریت می شوند. سال 2020 یک رکورد برای IPAC های SPAC بود ، بنابراین پول زیادی برای جستجوی شرکت های خصوصی وجود دارد.

مزایای عمومی شدن از طریق SPAC چیست؟

چندین شرکت مرکز داده ، از جمله بزرگترین شرکت ها مانند Digital Realty و Equinix ، از روند سنتی IPO برای عمومی شدن استفاده کردند. اخیراً ، DigitalOcean در اوایل سال جاری IPO خود را راه اندازی کرد. اما یک معامله SPAC مزایای اساسی را به تیم های مدیریتی که قصد دارند علنی شوند ، ارائه می دهد.

اول ، معاملات SPAC بسیار کارآمدتر از IPO سنتی است. با ادغام با SPAC به جای راه اندازی IPO ، یک شرکت خصوصی می تواند از کلاهبرداری در کار با پذیره نویسان ، میزبانی نمایشگاه های جاده ای ، تهیه دفترچه و سایر پیچیدگی های پرونده بایگانی عمومی جلوگیری کند. این به طور بالقوه می تواند یک مسیر سریع برای IPO با یک شریک فصلی باشد.

دوم ، در بازار بی ثبات IPO ، برخی بر این باورند که SPAC اطمینان بیشتری در مورد ارزیابی یک شرکت خصوصی ارائه می دهد (گرچه فروشندگان کوتاه مدت وال استریت اخیراً این موضوع را با شرط بندی علیه SPAC ها و شرکت هایی که عمومی کرده اند زیر سوال می برند).

سوم ، سهامداران شرکت خصوصی اغلب سهام خود را در شرکت خصوصی جابجا می کنند و نقدینگی قابل توجه نقدی را تأمین می کنند.

چهارم ، با همکاری با یک تیم مدیریتی باتجربه ، حامی مالی می تواند به یک شرکت خصوصی کمک کند تا رشد مالی خود را تسریع کرده و ارزش بلندمدت ایجاد کند.

و آخر اینکه ، با توجه به تعداد بیشماری SPAC که در چند سال گذشته راه اندازی شده است ، SPAC های متعددی ممکن است گاه برای شرکت های هدف مشابه پیشنهاد دهند و یک جنگ مناقصه ایجاد کنند که ارزش شرکت خصوصی را افزایش می دهد.

نکات منفی SPAC چیست؟

بازار سریع رشد SPAC در آوریل و مه 2021 با افت چشمگیری روبرو شد ، بیشتر به دلیل نشانه هایی است که SEC در آینده به دلیل مشکلات پررنگ در بازار ، دقیق تر به بررسی نهادها می پردازد. در اوایل آوریل ، SEC با ارسال نظر با نگرانی در مورد سو abاستفاده های احتمالی در بازار SPAC ، از جمله “خطرات ناشی از هزینه ها ، درگیری ها و جبران خسارات مالی”. این اظهار نظر همچنین به شدت نشان می دهد شرکت هایی که از طریق SPAC به بورس عمومی مراجعه کرده اند ، از دعاوی خاص سهامداران واجد شرایط بندرگاه امن نیستند.

علاوه بر بررسی های اضافی SEC ، فروشندگان کوتاه مدت وال استریت SPAC های خاص را مورد هدف قرار داده اند ، از جمله مهمترین SPAC ها که متمرکز بر شرکت های خصوصی تولید وسایل نقلیه الکتریکی هستند و منجر به ارزیابی های گسترده ای برای SPAC هایی می شود که این فضا را هدف قرار می دهند. همچنین بعد از اینكه این شركت اندكی پس از انتشار عمومی از طریق SPAC ، تقریباً 37 درصد ارزش خود را از دست داد ، دعوای برجسته ای نیز علیه شركت تجزیه و تحلیل داده MultiPlan وجود داشته است.

یک شرکت هدف چه کوششی را باید انجام دهد؟

با توجه به این علائم هشدار دهنده ، شرکت های خصوصی در نظر دارند که معامله SPAC را آماده کرده و شرکای SPAC خود را با دقت انتخاب کنند.

برای آماده سازی ، شرکت های خصوصی باید به یاد داشته باشند که برای انجام معامله SPAC باید آماده عرضه عمومی باشند. این به معنای آماده بودن برای ارائه صورتهای مالی تاریخی حسابرسی شده مطابق با استانداردهای شرکت های عمومی ، اتخاذ بالقوه استانداردهای جدید حسابداری و تهیه افشای احتمالی پیچیده ، مانند خریدهای تاریخی و داده های جبران سهام است. شرکت های خصوصی نیز باید آماده اجرای کنترل ها و رویه های داخلی برای گزارش Sarbanes-Oxley و ایجاد نظارت مناسب مانند کمیته حسابرسی باشند.

علاوه بر این آمادگی داخلی ، شرکتهای خصوصی باید در مورد حامی مالی و تیم مدیریت هر یک از شرکای بالقوه SPAC دقت لازم را داشته باشند. سابقه اسپانسر مالی چیست؟ در مورد بازیکنان اصلی تیم مدیریت چطور؟ آیا آنها درک کاملی از صنعت و تجارت خاص من دارند؟ آنها چه ارزش مشخص و قابل سنجشی را به جدول می آورند؟ سبک های مدیریتی و مدیریتی ما چگونه کار خواهند کرد؟ شریک ایده آل برای یک شرکت هدف در یک معامله SPAC در نقش مکمل رهبری موجود شرکت هدف عمل خواهد کرد و به شرکت هدف کمک می کند تا به اهداف نهایی خود برسد.

علی رغم کاهش سرعت SPAC اخیر ، شرکت های خصوصی مرکز داده با توجه به فروش یا رویداد تأمین مالی دیگر حداقل باید گزینه معامله SPAC را در نظر بگیرند. حجم بالای سرمایه نشسته در SPAC نشان می دهد که برای مدتی دیگر فعالیت SPAC قابل توجهی وجود خواهد داشت. اگرچه دلایلی برای احتیاط درمورد معاملات SPAC وجود دارد ، اما کارآیی این مسیر برای عمومی شدن و بالقوه همکاری با افراد باتجربه مالی و صنعتی می تواند بسیار جذاب باشد.

نظرات بیان شده در مقاله بالا لزوماً منعکس کننده نظرات دانش مرکز اطلاعات و اطلاعات نیست.

چشم انداز صنعت یک کانال محتوایی در دانش مرکز داده است که رهبری فکر را در صحنه مرکز داده برجسته می کند. برای اطلاع از شرکت در این زمینه ، به دستورالعمل ها و مراحل ارسال ما مراجعه کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور