شکست: FAA تجربه قطعی، زمینه سازی صدها پرواز | دانش مرکز داده

بر اساس گزارش های متعدد خبری، در ساعات اولیه صبح چهارشنبه، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) سیستم هشدار Notice to Air Mission (NOTAM) خود را دچار اختلال کرد. به گفته نیویورک تایمز، هشدارهای NOTAM اطلاعات ایمنی حیاتی را در مورد شرایط زمین، باند فرودگاه و اختلالات سیگنال به خلبانان ارائه می دهد.

در پاسخ به این قطعی، FAA تمام پروازهای داخل و خارج از ایالات متحده را در انتظار حل مشکل متوقف کرد. در ساعت 9 صبح به وقت عید پاک، FAA دستور اتصال به زمین را لغو کرد زیرا مهندسین سیستم NOTAM به تدریج آن را آنلاین بازگرداندند. بیش از 4600 پرواز به تعویق افتاد، که اهمیت زیرساخت های حیاتی، پروتکل های ایمنی و پیامدهای گسترده حتی چند ساعت توقف برای این سیستم های ضروری را نشان می دهد.

رئیس جمهور جو بایدن از تصمیم FAA برای پروازهای زمینی در انتظار رفع قطعی سیستم NOTAM آگاه است. او به وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ دستور داده است تا حساب کاملی از علت قطعی را ارائه دهد. در حالی که دولت بایدن علت دقیق آن را شناسایی نکرده است، آنها می گویند علت قطعی چه چیزی نبوده است: یک حمله سایبری.

در حالی که جزئیات کامل هنوز در دسترس نیست، متخصصان مرکز داده می توانند از این حادثه درس بگیرند. در دسامبر 2018، شورای مشاوره ملی زیرساخت (NIAC) آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده (CISA) مطالعه‌ای را منتشر کرد که در آن جزئیات نحوه واکنش دولت به قطع‌های فاجعه‌بار برق را توضیح می‌داد. در اینجا خلاصه ای از یافته های این مطالعه آمده است:

  • طراحی یک رویکرد ملی برای قطعی برق فاجعه بار: در ترجمه پاسخ‌های دولت به بخش خصوصی، می‌توان این توصیه را به معنای «توسعه یک برنامه جامع DR» در نظر گرفت که مبنایی برای شرکت‌های مدرن امروزی است.
  • بررسی و شفاف سازی مقامات فدرال که ممکن است اعمال شوند: برای شرکت‌ها، این به معنای جمع‌آوری پشتیبانی و سطوح اختیارات C-suite در صورت قطع شدن سیستم‌های شرکت است.
  • رهنمودها را توسعه دهید و منابعی را برای ایالت ها، قلمروها و محلات برای طراحی مناطق تحت پوشش جامعه تهیه کنید: در اینجا، ما این را به منابع و گزینه‌های سطح بخش برای کاهش خطر در هنگام قطعی تبدیل می‌کنیم.
  • مجموعه ای از مشوق ها را طراحی و پشتیبانی کنید: شرکت‌ها می‌خواهند منابع مالی مناسبی را برای رفع موانع برای ادامه فعالیت‌های تجاری در صورت وقوع فاجعه فراهم کنند.

همچنین در گزارش NIAC شامل موارد استفاده و سناریوهای عملیاتی است که بلایا و راه‌هایی را که دولت می‌تواند به آنها رسیدگی کند، پیش‌بینی می‌کند. بسیاری از نهادهای خصوصی این سناریوها را در برنامه های کاهش خطر DR/BC خود دارند. با این حال، برخی هستند که آن برنامه ها یا سناریوها را به بخش وسیعی از سازمان های خود تعمیم نمی دهند. این می تواند کلید بقای یک کسب و کار در صورت قطعی گسترده باشد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور